ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به باشگاه 100تایی‌ها پیوست


ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به باشگاه 100تایی‌ها پیوست

یکصدمین شماره ماهنامه تحلیلی، آموزشی و اطلاع رسانی «مدیریت ارتباطات» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این ماهنامه از خردادماه ۱۳۸۹ به طور منظم و با موضوعات رسانه، روابط‌عمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر می‌شود. امیرعباس تقی‌پور مدیرمسؤول این ماهنامه در بخشی از سرمقاله خود به مناسبت انتشار یکصدمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با عنوان «موجیم که آسودگی ما عدم ماست»، آورده است:

«صدمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات را در دست گرفته‌اید. آن را تورق می‌کنید و من نمی‌توانم احساس خوشایندی را که دارم پنهان کنم. صد ماه است که بی‌وقفه، در تمامی فرازوفرودهای اقتصادی و فرهنگی چراغ این نشریه را روشن نگه داشته‌ایم. صد شماره است که تلاش کرده‌ایم رسالت خود را فراموش نکنیم؛ مأموریتی که پیش از انتشار اولین شماره و پس از ساعت‌ها گفت‌وگو و مشورت با اهل فن برای این نشریه ترسیم شد».

تحلیل بصری و محتوایی ۹۹ جلد ماهنامه «مدیریت ارتباطات» توسط مریم سلیمی، معرفی کتاب‌های «روزنامه‌نگاری نوآوری»، «اقتصاددانان و روزنامه‌نگاران اقتصادی» و «روزنامه‌نگاران مالی و بحران ۲۰۰۸ » از دیگر مطالب این شماره است.

همچنین مریم سلیمی گفت‌وگویی را با «جاشوا هچ» داور مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه دیتاژورنالیسم انجام داده که با تیتر «با گسترش ابزار، شاهد انقلابی دائمی در تصویرسازی داده‌ها خواهیم بود» منتشر شده است.

شانزدهمین مطلب از سری نوشته‌های حسن بشیر در صفحه گفتمان با موضوع دیرینه شناسی و تبارشناسی گفتمان از دیگر مطالبی است که در یکصدمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌خوانیم.

پرونده ادبیات این شماره هم شامل مطالب زیر است: سلیقه بصری ما نازل شده است؛ کمیک استریپ و جایگاه آن در ایران در گفت‌وگو با سحر ترهنده، نقش بی‌بدیل «کمیک استریپ‌ها» در دنیای امروز نوشته سمیه شکری، کمیک استریپ مفید برای کتاب‌خوانی و سینمای ما؛ مروری بر تاریخ و تاثیر کمیک استریپ به بهانه کتابِ مصور «برادران سیاه» نوشته پری کهن، مانگاها و انیمه‌ها بزرگ‌ترین خرده فرهنگ شهری مدرن ژاپن نوشته فرناز خطیبی، از دل شاهنامه کمیک استریپ بیرون نمی‌آید؛ بررسی چالش‌های انتشار «کمیک استریپ» در ایران و رونمایی کتاب «آدلی نرمال» با حضور مینا قنواتی، سمیرا رستگارپور، فرزاد فربد، رامبد خانلری.

پرونده رسانه هم شامل این مطالب است: ستارخان، کوثر دوم نوشته زهرا چوپانکاره، ماییم، مردم حداقل‌ها (به مناسبت روزی که با یک بنر پاس داشته شدیم) نوشته نگار حسین‌خانی، دندان اسب پیشکشی را نمی‌شمارند؟ نوشته هادی چاوشی، لطفاً دلبریتو یه کم کمترش کن! نوشته حامد مهربانی، بازگشت اعتماد به رکن چهارم؛ ضرورتی برای دموکراسی نوشته شاهد حلاج، سپاسگزاری ساده در کوچه پس کوچه‌های شهر؛ شهرداری تهران امسال «روز خبرنگار» را قدری متفاوت‌تر تبریک گفته است نوشته مرتضی کاردر، چشم شهر روشن نوشته سیدعلی ضیائی، بیلبوردهای تصنعی، آتش بس در کریسمس و بازی فوتبالی که برگزار نشد نوشته عنایت حسینیان، تبریک بیلبوردی چه صیغه‌ای است؟ نوشته فاطمه رجبی، وقتی باب وودوارد، «عزیز» ریچارد نیکسون می شود نوشته نسرین تخیریو تبریک شیرین است اما... نوشته الهام دانیالی.

پرونده بین‌الملل شماره یکصد ماهنامه «مدیریت ارتباطات» هم شامل مطالب زیر است: تهدید و فرصت فیلترینگ؛ چین چگونه فیلترینگ را اجرایی می‌کند نوشته میثم سلیمانی، نادیده گرفتن سانسور به بهانه تجارت؛ استراتژی جدید گوگل در چین نوشته میثم روزبهانی، زندگی با اینترنت پشت دیوار مجازی؛ نسبت چین و شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟ نوشته حسین غیاثی و کپی، پیشرفته‌تر از اصل؛ ۱۰ شبکه اجتماعی چینی را بهتر بشناسیم نوشته سمانه عابدی.

پرونده هنر این ماهنامه هم مشتمل است بر: وقتی زبان جدید تصویری، پیام‌های امروزی را منتقل می‌کند، پرتره‌های لذیذ، ابعاد ارتباطی طراحی، تاج‌های سلطنتی، ارتباط، هنر، فرهنگ و اقتصاد و
تندیس‌های یک دقیقه‌ای، خودروهای چاق و خانه‌های لاغر.


به گزارش خبرنگار مهر، این ماهنامه از خردادماه ۱۳۸۹ به طور منظم و با موضوعات رسانه، روابط‌عمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر می‌شود. امیرعباس تقی‌پور مدیرمسؤول این ماهنامه در بخشی از سرمقاله خود به مناسبت انتشار یکصدمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با عنوان «موجیم که آسودگی ما عدم ماست»، آورده است:

«صدمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات را در دست گرفته‌اید. آن را تورق می‌کنید و من نمی‌توانم احساس خوشایندی را که دارم پنهان کنم. صد ماه است که بی‌وقفه، در تمامی فرازوفرودهای اقتصادی و فرهنگی چراغ این نشریه را روشن نگه داشته‌ایم. صد شماره است که تلاش کرده‌ایم رسالت خود را فراموش نکنیم؛ مأموریتی که پیش از انتشار اولین شماره و پس از ساعت‌ها گفت‌وگو و مشورت با اهل فن برای این نشریه ترسیم شد».

تحلیل بصری و محتوایی ۹۹ جلد ماهنامه «مدیریت ارتباطات» توسط مریم سلیمی، معرفی کتاب‌های «روزنامه‌نگاری نوآوری»، «اقتصاددانان و روزنامه‌نگاران اقتصادی» و «روزنامه‌نگاران مالی و بحران ۲۰۰۸ » از دیگر مطالب این شماره است.

همچنین مریم سلیمی گفت‌وگویی را با «جاشوا هچ» داور مسابقات و جشنواره‌های بین‌المللی در حوزه دیتاژورنالیسم انجام داده که با تیتر «با گسترش ابزار، شاهد انقلابی دائمی در تصویرسازی داده‌ها خواهیم بود» منتشر شده است.

شانزدهمین مطلب از سری نوشته‌های حسن بشیر در صفحه گفتمان با موضوع دیرینه شناسی و تبارشناسی گفتمان از دیگر مطالبی است که در یکصدمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌خوانیم.

پرونده ادبیات این شماره هم شامل مطالب زیر است: سلیقه بصری ما نازل شده است؛ کمیک استریپ و جایگاه آن در ایران در گفت‌وگو با سحر ترهنده، نقش بی‌بدیل «کمیک استریپ‌ها» در دنیای امروز نوشته سمیه شکری، کمیک استریپ مفید برای کتاب‌خوانی و سینمای ما؛ مروری بر تاریخ و تاثیر کمیک استریپ به بهانه کتابِ مصور «برادران سیاه» نوشته پری کهن، مانگاها و انیمه‌ها بزرگ‌ترین خرده فرهنگ شهری مدرن ژاپن نوشته فرناز خطیبی، از دل شاهنامه کمیک استریپ بیرون نمی‌آید؛ بررسی چالش‌های انتشار «کمیک استریپ» در ایران و رونمایی کتاب «آدلی نرمال» با حضور مینا قنواتی، سمیرا رستگارپور، فرزاد فربد، رامبد خانلری.

پرونده رسانه هم شامل این مطالب است: ستارخان، کوثر دوم نوشته زهرا چوپانکاره، ماییم، مردم حداقل‌ها (به مناسبت روزی که با یک بنر پاس داشته شدیم) نوشته نگار حسین‌خانی، دندان اسب پیشکشی را نمی‌شمارند؟ نوشته هادی چاوشی، لطفاً دلبریتو یه کم کمترش کن! نوشته حامد مهربانی، بازگشت اعتماد به رکن چهارم؛ ضرورتی برای دموکراسی نوشته شاهد حلاج، سپاسگزاری ساده در کوچه پس کوچه‌های شهر؛ شهرداری تهران امسال «روز خبرنگار» را قدری متفاوت‌تر تبریک گفته است نوشته مرتضی کاردر، چشم شهر روشن نوشته سیدعلی ضیائی، بیلبوردهای تصنعی، آتش بس در کریسمس و بازی فوتبالی که برگزار نشد نوشته عنایت حسینیان، تبریک بیلبوردی چه صیغه‌ای است؟ نوشته فاطمه رجبی، وقتی باب وودوارد، «عزیز» ریچارد نیکسون می شود نوشته نسرین تخیریو تبریک شیرین است اما... نوشته الهام دانیالی.

پرونده بین‌الملل شماره یکصد ماهنامه «مدیریت ارتباطات» هم شامل مطالب زیر است: تهدید و فرصت فیلترینگ؛ چین چگونه فیلترینگ را اجرایی می‌کند نوشته میثم سلیمانی، نادیده گرفتن سانسور به بهانه تجارت؛ استراتژی جدید گوگل در چین نوشته میثم روزبهانی، زندگی با اینترنت پشت دیوار مجازی؛ نسبت چین و شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟ نوشته حسین غیاثی و کپی، پیشرفته‌تر از اصل؛ ۱۰ شبکه اجتماعی چینی را بهتر بشناسیم نوشته سمانه عابدی.

پرونده هنر این ماهنامه هم مشتمل است بر: وقتی زبان جدید تصویری، پیام‌های امروزی را منتقل می‌کند، پرتره‌های لذیذ، ابعاد ارتباطی طراحی، تاج‌های سلطنتی، ارتباط، هنر، فرهنگ و اقتصاد و
تندیس‌های یک دقیقه‌ای، خودروهای چاق و خانه‌های لاغر.

کد خبر 4401718

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفره شب یلدا سنتی با تزیینات بسیار شیک