نمایشگاه دائمی صنایع دستی توسط نمایندگان گردشگری ایجاد شود
نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن از ارائه پیشنهاد ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت:با این کار بخشی از مشکل هنرمندان در دوران تحریم حل می شود.
نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن از ارائه پیشنهاد ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی خبر داد و گفت:با این کار بخشی از مشکل هنرمندان در دوران تحریم حل می شود.
مهر: سید عباسعلی امامیه گفت: با شروع تحریم ها به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد کردیم که نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری در کشورها می توانند نمایشگاه دائمی برپا کنند و فضایی ۶۰ تا ۸۰ متر را برای ارائه محصولات صنایع دستی در نظر بگیرند و هنرمندان شاخص در حوزه صنایع دستی که برند تولید می کنند در این نمایشگاه به عرضه محصولاتشان بپردازند.
نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن تصریح کرد: در ژاپن نیز می توانیم چنین کاری کنیم تا محصولات آنها به زبان ژاپنی معرفی شود. به این ترتیب می توان پلی بین خریدار ژاپنی و هنرمند ایرانی ایجاد کرد. فرق این کار با شرکت های بازرگانی این است که آن شرکت ها ممکن است کاری کنند که محصول با قیمت مناسب به دست خریدار و یا بازار نرسد.
وی ادامه داد: نمایندگان اطلاع رسانی می توانند تنها فضا را به این افراد اختصاص دهند و یا خدمتی تعریف کنند یا اینکه نمونه این کالاها را در چند نمایشگاه شرکت داده و کاتالوگ آنها عرضه شود. با این کار خریدار با هنرمند به صورت مستقیم ارتباط می گیرد و یا میتواند از طریق نمایندگی این اقدام انجام شود. این طرح می تواند سه ساله انجام شود. در آن صورت دیگر نیاز نیست که هنرمند برای اجاره غرفه و یا رفت و آمد و اسکان هزینه کند چون به صورت دائمی محصولش در نمایشگاه عرضه خواهد شد. این پیشنهاد را به سازمان توسعه تجارت درباره محصولات غذایی و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی داده ام.