زیرساختهای فناوری اطلاعات بیمهها در ایران ضعیف است
عصر اعتبار- کارشناس بازار بیمه با بیان اینکه زیرساخت های فناوری اطلاعات بیمه در ایران عقبافتاده است، گفت: حق بیمه عمر واقعی در سال باید 100 هزار تومان باشد اما چنین محصولی را نداریم و هدف ما این است چنین محصولی را به مردم عرضه کنیم.
به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، تیم لطیف اظهار کرد: از شش ماه پیش پس از جذب سرمایه، سرمایهگذارانی حرفهای آلمانی فعالیت خود را در حوزه ارائه خدمات بیمهای آنلاین به مردم شروع کردیم.
وی با بیان اینکه 80 درصد مردم نمیدانند تفاوتهای پوشش بیمه چیست و علاوه بر اینکه 90 درصد از مردم بیمه را به صورت سنتی خریداری میکنند، افزود: پوششها و خدمات بیمه در کشور مبهم است،40 هزار نماینده در ایران داریم که اکثر آنها با یک شرکت کار میکنند و همیشه این شرکت خود جزو بهترینها معرفی میشود.
وی با بیان اینکه در ایران کسی را نداریم که واقعا به صورت بی طرفانه در حوزه بیمه مشاوره ارائه کند، تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم به مرکز مشاورهای در این زمینه تبدیل شویم.
وی با بیان اینکه یکی از امتیازات ما این است که با همه بیمهها کار میکنیم، اظهار کرد: بیمه مرکزی از دیجیتالی شدن بیمه حمایت میکند، در این راستا با بیمهها در حال مذاکره هستیم تا آنها را توجیه کنیم که خطری برای صنعت بیمه نیستیم بلکه میخواهیم شرایطی را فراهم کنیم مردم بتوانند بهترین خدمات را در بخش بیمه دریافت کنند.
بنیانگذار سایت مشاوره و انتخاب بیمه (azki) با اشاره به اینکه تا حدی میتوان نگرانیهای اقتصادی را با بیمه برطرف کرد،گفت: هنوز در کشور بیمه عمر نداریم، در این بخش فقط بحث سرمایهگذاری داریم. حق بیمه عمر واقعی در سال باید 100 هزار تومان باشد اما چنین محصولی را نداریم و هدف ما این است چنین محصولی را به مردم عرضه کنیم.
لطیف در ادامه با اشاره به اینکه هدف اصلی ما این است که نوآوری در فروش بیمه عرضه کنیم، گفت: شفافیت، دیجیتالی شدن، تسهیل امور مربوط به خرید بیمه و... را از جمله اهداف azki اعلام کرد. یکی از اهداف ما این است که به مردم مشاوره خسارت بدهیم. اعتقاد داریم شرکتها باید از مردم راحتتر دفاع کنند و در خسارت گرفتن به مشتری کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه در صنعت بیمه فقط یک بازیگر نداریم، اظهار کرد: بیس آی تی "از کی" قوی است و در حوزه مذاکره نیز به لحاظ تجربه در سطح بالایی قرار داریم. ضمن اینکه به لحاظ جذب سرمایه چه داخلی و چه خارجی خیلی جلو هستیم.
وی بیان کرد: زیرساخت آی تی بیمه ها در ایران عقب افتا است بنابراین لازم است به آنها کمک کنیم تا بهتر بتوانند خدمات رسانی را انجام دهند.