هیوندای i۴۰ در سطحی بالاتر از النترا قرار میگیرد و در حقیقت جایگزین مدل سوناتا در بازار اروپا محسوب میشود. برای حفظ جایگاه i۴۰، تغییرات مهمی در طراحی بدنه، فضای داخلی و قوای محرکه انجام شده است؛ علاوه بر این تغییرات، تجهیزات ایمنی بیشتری در این خودرو وجود دارد.
در بخش طراحی، اولین تغییر در نمای جلویی و جلوپنجرهی i۴۰ دیده میشود. جلو پنچرهی لانه زنبوری موسوم به Cascading Grille با حاشیهی کرومی ظاهر مدرنی دارد و طراحی نمای جلویی i۴۰ را با سایر محصولات جدید هیوندای تطبیق میدهد؛ همچنین، رینگهای جدید آلیاژی سایزهای ۱۸، ۱۶ و ۱۷ اینچی قابل انتخاب هستند.
در بخش کابین هم هیوندای i۴۰ مدل ۲۰۱۹ با دو رنگ آمیزی مختلف قابل انتخاب خواهد بود؛ ترکیب رنگ خاکستری، سیاه و قرمز و طرح مشکی و بژ که در مدل قبلی هم قابل سفارش بود، از این جمله هستند. مدل جدید از تودوزی چرمی بهرهمند است و البته مدلهایی که تودوزی آنها به رنگ مشکی و بژ باشند را میتوان به همراه تودوزی پارچهای نیز سفارش داد. دیگر بخش کابین که در مدل ۲۰۱۹ تغییر کرده، پنل داخلی درها یا همان رودریهای است که روی آنها از تزئینات کرومی وجود دارد؛ این تزئینات بهخصوص با طرح تودوزی قرمز خاکستری همخوانی دارد.
هیوندای برای افزایش ایمنی مدل i۴۰ در سطح یک خودروی خانوادگی پرفروش، پکیج SmartSense را با سیستم پیشگیری از تصادف (FCA) پیشنهاد میکند. در این سیستم ایمنی درصورت تشخیص وجود خودرو (سرعتهای بالاتر از ۱۰ کیلومتر بر ساعت) در مسیر، بهطور خودکار ترمزها را فعال میشوند تا از تصادف پیشگیری شود.
آخرین تغییری که هیوندای در مدلهای سدان و واگن داده است را باید در بخش موتوری این خودرو دانست، جایی که شاهد استفاده از سری پیشرانههای جدید دیزلی هیوندای با نام Smartstream هستیم. اولین پیشرانهای که از سری Smartstream در i۴۰ نصب شده، نمونهی ۱.۶ لیتری دیزلی با استاندارد یورو ۶ و مصرف سوخت ترکیبی ۴.۳ الی ۴.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است. میزان انتشار گاز دی اکسید کربن توسط این پیشرانه هم ۱۱۳ الی ۱۲۰ گرم در کیلومتر اعلام شده است. پیشرانهی دیزلی توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور دارد و بههمراه جعبهدندهی ۶ دستی عرضه میشود. نسخهی دیگر از پیشرانهی Smartstream، با قدرت ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتنمتر همراه است؛ جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی در این مدل هم وجود دارد، اما خریداران در صورت تمایل میتوانند نمونهی ۷ سرعتهی دوکلاچه را سفارش دهند.
مدل ۱۳۶ اسب بخاری با مصرف سوخت ترکیبی ۴.۳ و ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر فروخته میشود و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن ۱۱۲ الی ۱۲۳ کیلوگرم در هر کیلومتر است. طبق ادعای مقامات هیوندای، پیشرانههای جدید Smartstream دارای راندمان و قدرت بالاتری در مقایسه با پیشرانههای دیزلی قدیمی هستند. آخرین پیشرانهی قابل سفارش برای هیوندای i۴۰ در بازار اروپا، نمونهی بنزینی ۱.۶ لیتری، مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDI) با قدرت ۱۳۳ اسب بخار است. این تیپ نیز بههمراه جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی عرضه میشود، مصرف سوخت ترکیبی آن به ۶.۲ الی ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی آن هم به ۱۴۲ الی ۱۵۳ گرم CO۲ در هر کیلومتر میرسد.
مدل بهروزرسانی شدهی i۴۰ اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار اروپا خواهد شد. گرچه هیوندای هنوز قیمت این مدل را اعلام نکرده است اما احتمالاً قیمت آن در مقایسه با مدل فعلی، افزایش چندانی نخواهد داشت. مدلهای پایهی ۲۰۱۸ هیوندای i۴۰ در آلمان با قیمتی حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰ یورو فروخته میشوند. باوجود پتانسیل بالای هیوندای i۴۰، رقبای سرسختی روبروی محصول کرهایها قرار دارند که شامل فولکس واگن پاسات و فورد موندئو پرفروش میشوند.
هیوندای میتواند از برگ برندهی خود یعنی قیمت مناسبتر استفاده کند؛ قیمت پایهی پاسات از ۳۱ هزار و ۶۷۵ یورو و موندئو از ۲۶ هزار و ۲۵۷ یورو آغاز میشود. رقبای هیوندای i۴۰ هم در تنوع پیشرانههای قابل انتخاب و هم امکانات ایمنی و رفاهی دستپر هستند، باید دید که هیوندای i۴۰ مدل ۲۰۱۹ در بازار جهانی، چه عملکردی خواهد داشت.