بر اساس پیشبینی کارشناسان قیمت ا نواع تراکتورهای کشاورزی در جهان در فاصله سالهای 2018 تا 2025 یعنی از امسال تا 7 سال دیگر به شدت افزایش خواهدیافت.
بر اساس مطالعاتی که کارشناسان که در نشریه دیجیتال ژورنال منتشر شده است، دلیل این افزایش گرایش کشاورزان به استفاده بیشتر از نوع جدیدی از کشاورزی به نام ترکیبی است که در سالهای آینده گسترش بیشتری خواهد داشت.
«کشاورزی ترکیبی» که در ایران به کشاورزی حفاظتی مرسوم است چند سالی است وزارت جهاد کشاورزی روی آن کار میکند، یعنی پشت تراکتور چندین ادوات کشاورزی وصل میشود و به جای اینکه تراکتور چندین بار در زمین کار کند تنها با یک بار کار کردن چندین کار را انجام میدهد.
وزارت جهاد کشاورزی میگوید چنین کاری باعث جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش مصرف انرژی میشود.
در جهان هم چنین اقدامی از سالها پیش انجام میشده اما به گفته کارشناسان در آینده گسترش بیشتری خوا هد داشت و باعث میشود که از تراکتور و ادوات کشاورزی استفاده بیشتری شود البته صنایع مجبور میشوند تراکتورهای به روزتری و کارآمدتری را بسازند که در اینصورت قیمت آنها هم زیاد خواهد بود.
ایران هم نیاز جدی به تولید و مونتاژ تراکتورهای پیشرفته دارد و طی سالهای گذشته صنعت تراکتورسازی ما در ایران از رشد بطئی برخوردار بوده و نیاز جوانان امروزی را در حوزه کشاورزی برآورده نمیکند. ضمن اینکه این تراکتورها جوان پسند نیستند و کار با آنها در مقایسه با تراکتورهای کشورهای پیشرفته بسیار سخت تر است
در حال حاضر شرکت تراکتورسازی ایران که کارخانه آن در تبریز است و در سال 1347 به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد
شرکت تراکتورسازی ایران تولید خود را با مونتاژ تراکتورهای رومانی u650 وu651 از سال 1348 آغاز کرده است، در سال 1354 اولین تراکتورهای MF در چهار نوع MF135 با قدرت 45 اسب بخار، MF165 با قدرت 62 اسب بخار، MF185 با قدرت 72 اسب بخار و MF295 با قدرت 92 اسب بخار به بازار عرضه شد.
از سال 1356 تراکتورهای سبک MF285 جایگزین تراکتورهای رومانی گردید. بین سالهای 1366 و 1371 شرکت های آهنگری، موتورسازان، ریخته گری، خدمات صنعتی و ماشین الات صنعتی با هدف بهره برداری از نمنبع و امکانات شرکت، استفاده از ظرفیت های مازاد شرکت، منعطف و چابک نمودن شرکت مادر، عدم تمرکز و توجه به توسعه محصولات و توسعه تولیدات جانبی از شرکت مادر جدا شدند.