به گزارش افکارنیوز،

۱۸/۴ درصد گفته‌اند ایرانی یا خارجی بودن فیلم برایشان فرقی نمی‌کند و ۳۸/۶ درصد نیز علاقه چندانی به تماشای فیلم‌های سینمایی نداشته اند.

۷۰ درصد کسانی که گفته‌اند بیننده فیلم‌های سینمایی هستند، بیشتر از شبکه‌های سیما برای تماشای فیلم استفاده می‌کنند. شبکه‌های ماهواره‌ای دانلود از سایت‌های اینترنتی و تهیه DVD از فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، با اختلاف زیاد در اولویت‌های بعدی تامین فیلم‌های سینمایی بینندگان به شمار می‌روند.

در خصوص میزان استفاده از وسایل مختلف برای تماشای فیلم‌های سینمایی ۸۱/۹ درصد بینندگان، بیشتر از طریق دستگاه تلویزیون فیلم تماشا می‌کنند. دستگاه موبایل با ۱۱/۸ و انواع پلیر‌ها با ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند که نشان از تغییر عادت تماشا و اولویت یافتن موبایل برای بخشی از مردم دارد.

براساس این گزارش بیشتر بینندگان فیلم‌های سینمایی را از شبکه سه سیما تماشا می‌کنند و شبکه‌های نمایش و آی‌فیلم از این نظر در مراتب بعدی قرار دارند.

درباره میزان رضایت بینندگان از وضعیت اطلاع رسانی درباره زمان پخش فیلم‌های سینمایی از شبکه‌های مختلف، ۴۴/۸ درصد از بینندگان در حد خیلی زیاد یا زیاد و ۴۴/۳ درصد در حد کم یا خیلی کم رضایت دارند. ۱۰/۴ درصد نیز اصلا رضایت نداشته‌اند.

از میان ژانر‌های مختنلف، فیلم‌های خانوادگی، اکشن و کمدی و طنز علاقه‌مندان بیشتری داشته اند.

تکراری بودن مهم‌ترین انتقاد بینندگان به فیلم‌های سینمایی ایرانی پخش شده از شبکه‌های سیما بوده است.

همچنین نتایج نشان می‌دهد که بیشتر بینندگان، در ساعت‌های «۲۱ تا ۲۲» و «۲۲ تا ۲۳» فیلم‌های سینمایی را تماشا می‌کنند.

۲۹/۹ درصد از بینندگان، بیشتر در روز‌های تعطیل و ۱۲/۲ درصد در روز‌های عادی فیلم سینمایی تماشا می‌کنند و برای ۵۷/۹ درصد بینندگان هم این موضوع فرقی ندارد.

یافته جالب این نظرسنجی این است که ۵۲/۲ درصد مردم گفته اند در طول یکسال اصلا به سینما نمی‌روند.