نقش موزه بانک ملّی در استراتژی فرهنگی
رییس موسسه فرهنگی اکو با تاکید بر اینکه موزه ها همواره مهم ترین میراث دار مشترک فرهنگی میان کشورهای عضو اکو هستند، گفت: جایگاه بانک ملی ایران در توسعه کشور و نقش آفرینی موزه این بانک در استراتژی های فرهنگی کشور و تدوین چشم اندازهای آینده بسیار ویژه است.
به گزارش بنکر (Banker)، محمدمهدی مظاهری با بیان اینکه مستندسازی و آثار فرهنگی به نمایش درآمده عرصه اقتصاد در موزه بانک ملی ایران قابل تعمق است، افزود: اسکناس و سکه های به نمایش درآمده در موزه بانک ملی ایران به عنوان کالای فرهنگی درواقع تاریخچه یک ملت و تمدن ایرانی را عرضه می کنند.
وی تصریح کرد: موسسه فرهنگی اکو با ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه می تواند برای رسیدن به روابط و مناسبات اقتصادی و فرهنگی کشورها یک فرصت باشد و امید می رود از این ظرفیت در جهت تدوین راهبردهای افزایش مراودات فرهنگی و هنری با دیگر کشورها بهره برداری لازم صورت گیرد.
مظاهری ادامه داد: موزه بانک ملی ایران علاوه بر آثار موزه ای غنی و تامل برانگیز، از معماری زیبا و ارزشمندی نیز برخوردار است و بدین جهت در ردیف موزه های خاص کشور قرار دارد.
رییس موسسه فرهنگی اکو خاطر نشان کرد: مستندات تاریخ بانکداری در موزه بانک ملی ایران قابل توجه و جالب است.
لازم به ذکر است، سازمان همکاری های اقتصادی (ECO) با رویکرد «تحکیم قرابت های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت های کشورهای عضو» موسسه فرهنگی اکو را در سال 1374 تاسیس کرده است.