به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در حالی که دائما از عدم امنیت پیام رسان های خارجی از سوی مسئولان هشدار داده می شود اما تاکنون جایگزین داخلی که بتواند به اندازه پیام رسان های خارجی تمامی خواسته های کاربران را تامین کند، در کشور راه اندازی نشده است.
به طور حتم نمی توان مردم را از تکنولوژی دور نگه داشت بنابراین برای پاسخ به این سوال که دلیل بد اقبالی پیام رسان های داخلی نزد مردم چه علت هایی دارد، با مدرس ارتباطات و روزنامه نگاری گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.
شهناز خسروی، مدرس ارتباطات و روزنامه نگاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: متاسفانه جریان آزاد اطلاع رسانی با موانع جدی چون سلطه ی قوی سانسور و فیلترینگ و اعمال سلیقه مواجه است که این امر باعث شده تا رسانه های رسمی عرصه را به رسانه های اجتماعی ببازند.
وی تصریح کرد: بنابراین دراین جا بحث «اعتماد» مطرح می شود، برای ترغیب کاربران، بهتر است بحث حفظ امنیتشان جدی گرفته شود.
خسروی ادامه داد: به نظر من مسئله ی اصلی عدم موفقیت در ایجاد پیام رسان داخلی و ناتوانی در جذب کاربران، بحث اعتماد است و در ادامه ضعف تکنولوژیک و عدم فراهم سازی زیرساخت های لازم نیز به این امر دامن می زند. به خاطر بیاورید زمانی که اولین پیام رسان داخلی آغاز به کار کرد، در حالی که در نهایت ۵-۶ میلیون کاربر داشت، در ابتدا، حتی این پیام رسان قادر به ارائه ی سرویس به حدود ۲ میلیون، کاربر نبود و با سرعت بسیار کند، کاربران را از این فضا دور کرد.
این استاد دانشگاه افزود: بنابراین در شرایطی که مردم به دلیل تکثر رسانه ای حق انتخاب دارند، طبیعی است که به سراغ پیام رسان های ضعیف نروند و فیلترینگ را نیز دور بزنند با کمی تحقیق و تفحص در موارد مشابه از گذشته تاکنون می توان نتیجه گرفت که شیوه های سلبی، کارساز نیست.