خبرگزاری مهر: محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و رانندگان گفت: در بخش حمل و نقل بار، ما ظرفیت و بازار به اندازه کافی داریم، اما قدرت کارآمد لجستیکی نداریم؛ بنابراین نیازمند تحول اساسی هستیم. ما در دوره جدید دولتی فکر نمیکنیم بلکه به کار و مسئولیتی که به عهده ما است فکر میکنیم.
وی افزود: از این پس اینکه عدهای در اتاق دربسته بخشنامه صادر کنند، تعطیل میشود. باید ببینیم نیاز امروز ما چیست؟ سازماندهی جدید در حوزه حمل و نقل جادهای ایجاد خواهیم کرد و ارتقای کیفیت راهها در اولویت برنامههای ما قرار دارد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هوشمندسازی حمل و نقل جادهای از اهمیت بالایی برخوردار است، یادآور شد: برخی فکر میکنند هوشمندسازی حمل و نقل به معنی نصب دوربینهای ثبت تخلف است در حالی که سیستم هوشمند ناوگان برای افزایش راندمان، ارتقای ایمنی، شناسایی گلوگاهها، افزایش نرخ بازدهی و کاهش تلفات جادهای موثر است.
اسلامی با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای ضرورت دارد، یادآور شد:، اما نباید شتابزده ناوگانی وارد کشور شود که با سلیقه رانندگان مغایر باشد.
وی با تاکید بر اینکه پایانههای بار باید برای همه رانندگان به یک میزان قابل سرویس دهی باشد افزود: کمیته راهبری و مشورتی در سازمان راهداری با حضور نمایندگان تشکلها ایجاد میشود تا به طور شایسته به وضعیت رانندگان رسیدگی کنند.
اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در بخش ناوگان، فقدان کامیونهای یخچالدار استاندارد حمل محصولات کشاورزی است.
وزیر راه با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک ادامه داد: با توجه به اینکه ارز دولتی برای لاستیک اختصاص مییابد این محصول باید به قیمت ۴ میلیون تومان به دست رانندگان برسد. همچنین اگر وارد کنندهای با ارز بالاتر لاستیک وارد کرد مابه التفاوت آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کنندگان عودت داده میشود.
وی همچنین درباره کارت سوخت کامیونهایی که بدون حمل کالا سوختگیری میکنند نیز گفت: کارت سوخت کامیونهایی که بدون پیمایش و حمل کالا اقدام به سوختگیری میکنند باطل میشود.