«مقصود اسعدی سامانی»، دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره تاخیر پروازها و عدم اطلاع رسانی به مسافرین قبل از حضور در فرودگاه گفت: شرکت های هواپیمایی چنانچه تاخیر در پرواز داشته باشند از طریق پیامک یا روش های دیگر اطلاع رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: چنانچه پروازها چارتری باشند امکان دسترسی به مسافر سخت می شود زیرا شرکت‌های چارتر کننده شماره تلفن مسافر را در اختیار شرکت هواپیمایی قرار نمی دهند که در این صورت اطلاع رسانی انجام نمی شود.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه چارترکننده در صورت تاخیری یا بروز مشکل باید به مسافران اطلاع رسانی کند، افزود: با هماهنگی هایی که در کمیته اقتصادی انجمن صورت گرفته قرار بر این شد که چارترکننده‌ها موظف به ارائه شماره تلفن مسافرین به شرکت های هواپیمایی شوند تا در صورت تاخیر، خود شرکت ها با مسافرین در ارتباط باشند.