زیرگذر آزادی با وجود بدهی 160 میلیاردی شهرداری به قرارگاه خاتم افتتاح شد/عدم رفع معارض تاسیسات برق علت تعطیلی پروژه امیرکبیر
مدیرعامل موسسه شهید رجایی گفت: هر تعهدی امضاء کننده دو طرفه دارد و باید هر دو طرف متعهد باشند و قرار دادی که بین قرارگاه خاتم الانبیاء و شهرداری به امضاء رسیده به صورت تهاتری بوده است یعنی 50 درصد نقد و 50 درصد ملک که متاسفانه بیش از یک سال هیچ ملکی در اختیار قرار داده نشده و مبالغی هم که داده شده جوابگوی این قضایا نیست.
مدیرعامل موسسه شهید رجایی:
زیرگذر آزادی با وجود بدهی ۱۶۰ میلیاردی شهرداری به قرارگاه خاتم افتتاح شد/عدم رفع معارض تاسیسات برق علت تعطیلی پروژه امیرکبیرمدیرعامل موسسه شهید رجایی گفت: هر تعهدی امضاء کننده دو طرفه دارد و باید هر دو طرف متعهد باشند و قرار دادی که بین قرارگاه خاتم الانبیاء و شهرداری به امضاء رسیده به صورت تهاتری بوده است یعنی ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد ملک که متاسفانه بیش از یک سال هیچ ملکی در اختیار قرار داده نشده و مبالغی هم که داده شده جوابگوی این قضایا نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر؛ جواد فلاح مدیرعامل موسسه شهید رجایی در رابطه با تاخیر پروژه زیر گذر آزادی به خبرنگار راه آرمان گفت : چرا پروژه ها سر موعد به اتمام نمی رسد ، باید گفت قرارگاه خاتم حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از محل پروژه ها از شهرداری کرمان طلب دارد.
وی ادامه داد: هر تعهدی امضاء کننده دو طرفه دارد و باید هر دو طرف متعهد باشند و قرار دادی که بین قرارگاه خاتم الانبیاء و شهرداری به امضاء رسیده به صورت تهاتری بوده است یعنی ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد ملک که متاسفانه بیش از یک سال هیچ ملکی در اختیار قرار داده نشده و مبالغی هم که داده شده جوابگوی این قضایا نیست و با این رویه ای که در پیش داریم احتمال این است که پروژه ها را نتوانیم به این زودی به اتمام برسانیم.
مدیرعامل موسسه شهید رجایی افزود: شهرداری زحمت خودش را کشیده علی الظاهر نمی تواند بیش از این کاری انجام دهد ولی می تواند زمین را بیش از این و بهتر ازاین در اختیار قرارگاه قرار دهد البته بعد از جلسه افتتاحیه ، شهرداری قول های مساعدی داد مبنی بر اینکه مبالغ و زمین بدهد ولی در حال حاضر هنوز محقق نشده است و ما منتظریم در سال جدید برنامه زمانبندی جدیدی داشته باشیم ولی دو طرفه باشد به این صورت که ما برنامه جدید بدهیم و همزمان متعهد شویم (دو طرفه) که هر چه زودتر کارها به اتمام برسد.
فلاح همچنین به مشخصات زیر گذر آزادی اشاره کرد و اذعان داشت: ۲ هزار و ۶۰۰ متر طول مسیر رفت و برگشت زیر گذر است که در حال حاضر در اختیار شهروندان قرار گرفته و ۱۲۰ هزار مترمکعب بتن ، ۱۵ هزار تن آرماتور و ۲۵۰ هزار تن خاکبرداری و لجن برداری در آن انجام شده و مبلغ قرارداد پروژه ۱۰۸ میلیارد تومان بوده و ۲۵ کیلومتر طول معارضین تاسیساتی که جابجا شده است و مقدار نفر روزی که در این پروژه کار کردند ۱۰۸ هزار نفر روز بوده است.
وی عنوان کرد: کلیت پروژه از مهر ماه ۹۴ شروع شده و سطح دال کف زیر گذر ۲۵ هزار متر مربع وسطح سقف ۱۹ هزار و ۶۰۰ متر مربع می باشد.
مدیرعامل موسسه شهید رجایی ، علت تاخیر پروژه را بحث نقدینگی عنوان کرد و افزود: این پروژه سختی خاص خود را داشته است از یک طرازی کامل زیر آب اجرا شده، بحث لجن برداری و ارتفاع آب های زیر سطحی نیز دخیل بوده است و اگر نقدینگی به موقع انجام می شد این پروژه زودتر به بهره برداری می رسید.
وی همچنین به پل ابوذر نیز اشاره کرد و گفت: اگر بحث نقدینگی آن زودتر تامین شود می توان گفت تا پایان فروردین ماه ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید ولی با این حال تا نیمه اردیبهشت ماه این پروژه به اتمام خواهد رسید.
فلاح به پروژه های نیمه تمام دیگر اشاره کرد و اذعان داشت: باز اگر مبالغ نقدینگی به موقع حل شود پل شهید بادپا تا قبل از پایان سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید و از همه مهمتر پروژه امیرکبیر یا همان “سربازان گمنام امام زمان (عج)” که هم اکنون بیش از یک سال و نیم است به علت عدم رفع معارض تاسیساتی مخصوصا برق تعطیل شده که می تواند ضربه بزرگی به زمان اتمام بزند و اگر مسئولین در صدد رفع این مسئله باشند بحمدالله ما می توانیم همزمان استارت آن را نیز بزنیم و هر چه زودتر پروژه را به مرحله افتتاح برسانیم.
وی در رابطه با رفع معارض تاسیساتی برق بیان داشت: استانداری می تواند به ارگان های دولتی که زیر نظرش هستند کمک نماید و آنها را پای کار بیاورد تا هر چه زودتر این معضل برق برطرف شود.
مصاحبه از : م.ن
انتهای پیام/