قرص گریپین تری | نحوه مصرف عوارض و کارکرد قرص گریپین تری


قرص گریپین تری یکی از داروهای ضد تب، ضد التهاب و مسکن است. در این مطلب با عواض، کارکرد و نحوه مصرف قرص گریپین تری آشنا می شویم. گریپین تری با نام ژنریک Aduht cold می باشد. قرص روکش دار گریپین تری برای درمان سرماخوردگی و حساسیت است. در این مطلب شما را بیشتر با این دارو آشنا … نوشته قرص گریپین تری | نحوه مصرف عوارض و کارکرد قرص گریپین تری اولین بار...

قرص گریپین تری | نحوه مصرف عوارض و کارکرد قرص گریپین تری

قرص گریپین تری یکی از داروهای ضد تب، ضد التهاب و مسکن است. در این مطلب با عواض، کارکرد و نحوه مصرف قرص گریپین تری آشنا می شویم.

گریپین تری با نام ژنریک Aduht cold می باشد. قرص روکش دار گریپین تری برای درمان سرماخوردگی و حساسیت است. در این مطلب شما را بیشتر با این دارو آشنا می کنیم.

قرص گریپین تری و اطلاعات دارویی در مورد این دارو

ترکیبات قرص سرماخوردگی بزرگسالان شامل کلرافنیرامین، استامینوفن و فنیل افرین می باشد که باعث درمان علائم سرماخوردگی ویروسی بزرگسالان مانند، تب، سرفه، گلودرد و آبریزش بینی و همچنین بهبود احتقان بینی، حساسیت های تنفسی و کاهش درد می شوذ. علاوه به آن برای درمان آنفولانزا، آلرژی و سینوزیت هم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع قرص گریپین تری جزو داروهای مسکن، ضد التهاب و ضد تب است.

میزان مصرف دارو گریپین تری

مقدار مصرف داروی را باید پزشک مشخص کند، ولی به صورت کلی مصرف سرماخوردگی برای بزرگسالان در طول روز هر 4 تا 6 ساعت و در هر نوبت یک تا 2 عدد قرص می باشد.

برای کودکان هم هر 6 ساعت 1 عدد قرص است که باید پزشک تجویز کند.

مکانیسم اثر دارو

استامینوفن موجود در این قرص، سنتز پروستاگلاندین ها را مهار می کند و تب را کاهش می دهد. دستگاه تنفس و گارش، همچنین عروق خونی با تاثیر کلرفنیرامین با هیستامین رقابت می کند و آن را مهار می کند و باعث کاهش حساسیت می شود. تاثیر فنیل افرین هم باعث انقباض عروق و کاهش احتقان مخاطی، ابریزش بینی و چشم می شود.

عوارض جانبی دارو

از عوارض شایع مصرف داروی سرماخوردگی خواب آلودگی، احساس گیجی و تحریک پذیری می باشد. همچنین مصرف آن ممکن است، فشار خون را افزایش دهد و باعث افزایش ضربان قلب(تاکیکاردی) گردد.

تداخل دارویی

از مصرف همزمان داروی سرماخوردگی با داروهای نظیر کاربامازپین، فنی توئین و ریفامپین، همچنین داروی مهار کننده MAO خودداری نمایید.

توصیه های دارویی در رابطه با قرص سرماخوردگی

۱- افراد مبتلا به فشار خون، بیماری های قلبی عروقی و بیماران مسن باید با احتیاط و زیر نظر پزشک این دارو را مصرف نمایند.

۲- در هنگام مصرف این دارو از انجام کار و فعالیت های که نیاز به هوشیاری کامل دارند، خودداری کنید.

۳- از افزایش خودسرانه میزان دوز قرص گریپین تری خودداری نمایید.

۴- بیماران مبتلا به نارسایی های کبدی، آسم، انسداد مجاری ادرار، پروستات و نقص G6PD از مصرف دارو اجتناب نمایند.

۵- زنان در طول بارداری و شیردهی و یا تصمیم به بارداری از مصرف قرص گریپین تری پرهیز و با پزشک مشورت کنند.

۶- از مصرف همزمان این دارو با الکل اجتناب کنید.

۷- این دارو و میزان مصرف آن برای کودکان باید با تجویز پزشک مورد مصرف قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار