شهرآرا آنلاین - اداره کل راه آهن خراسان روز گذشته خبرنگاران فعال این حوزه را به سفری دوازده ساعته به سمت مرز ایران و ترکمنستان در شهرستان سرخس برد تا در این سفر، اصحاب رسانه از قسمت های مختلف این مسیر ریلی مانند سایت تعویض بوژی، پایانه تحویل بار و مرز این ٢ کشور دوست و همسایه بازدید کنند.«ایستگاه راه آهن مشهد قرار است در طبقه منفی یک توسعه پیدا کند.» این را مدیر عامل راه آهن خراسان رضوی در نشست خبری دیروز خود که پایان بخش سفر دوازده ساعته خبرنگاران بود گفت و افزود احتمالا فاز اول این طبقه در سال آینده به بهره برداری برسد.به گفته هادی ضیایی مهر، این توسعه در جهت افزایش تعداد حضور مسافران انجام می شود. او همچنین این را هم بیان کرد که برای این فاز، روزهای آخر سال آینده قرارداد پیمانکار منعقد و ۵ میلیارد تومان نیز برای آن در نظر گرفته شده است. او موضوع توسعه ایستگاه راه آهن مشهد را اقدامی در راستای کیفی سازی خدمات به مسافران دانست و افزود: در همین باره قرار است این طبقه به ایستگاه متروی خط ٢ هم متصل شود که موافقت شرکت قطار شهری مشهد هم گرفته شده است. ضیایی مهر با بیان اینکه در حال حاضر برای اجرای ۵۹ پروژه در حوزه راه آهن خراسان ۳٠٠٠ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها به صورت متوسط تاکنون ۷۲ درصد بوده است. ۳۱ پروژه با ارزش ۷۴ میلیارد تومان در جهت ارتقای خدمات کمی و کیفی مسافری، ۱۲ پروژه ۲۲۰ میلیاردی در جهت افزایش ظرفیت بار و ۱۶ پروژه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی در حوزه ارتقای ایمنی انجام می شود.همچنین به گفته او قرار است مجتمع فولاد سبزوار به زودی به شبکه ریلی خراسان متصل شود. از سویی دیگر، با تکمیل خطوط ریلی، کریدور سرخس بندرعباس از مسیر مشهد تهران جدا می شود و این موضوع تأخیرها در مسیرهای موجود را کاهش می دهد.او به موضوع توسعه قطارهای گردشگری در استان هم اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۸ قطار گردشگری بین المللی وارد مشهد شده اند. همچنین در سال گذشته ۱۷ قطار گردشگری استانی به شهرهای مختلف نیشابور، خواف، سرخس و ... سفر کرده اند.
راهآهن مشهد در ایستگاه توسعه
منبع خبر /
خراسان رضوی /
15-02-1398
اداره کل راه آهن خراسان روز گذشته خبرنگاران فعال این حوزه را به سفری دوازده ساعته به سمت مرز ایران و ترکمنستان در شهرستان سرخس برد