این تصاویر رندر یا فتوشاپ نیستند و واقعاً لوکسترین و بزرگترین عضو خانوادهٔ کراساوورهای بامو یعنی X7 به یک پیکاپ تبدیل شده است! البته این خودرو یک نمونهٔ نمایشی و تک ساخت است که امسال در فستیوال موتورسیکلت BMW Motorrad Days به نمایش درآمده است. این پیکاپ توسط کارآموزان حرفهای بامو با همکاری بخشهای ساخت خودروهای کانسپت و فناوری مدلهای کارخانهٔ مونیخ این شرکت ساخته شده است.
ساخت این پیکاپ 10 ماه طول کشیده که این یعنی پروژهٔ آن یک ماه قبل از اولین رونمایی رسمی X7 در اکتبر سال گذشته آغاز شده است. به منظور تبدیل این کراساوور لوکس هفتنفره به یک پیکاپ پنجنفره در ابتدا طول خودرو 10 سانتیمتر افزایش یافته و سپس یک قسمت بار دستساز که با چوب باکیفیت پوشیده شده برای آن طراحی شده است. طول کل این محفظهٔ بار 1.4 متر است که در صورت باز کردن درب عقب این عدد به 2 متر افزایش پیدا میکند.
علاوه بر این، به گفتهٔ بامو در برخی قسمتهای سقف، درهای عقب و درب قسمت بار این خودرو از فیبر کربن تقویتشده با پلیمر استفاده شده که این کار کاهش وزن 200 کیلوگرمی را نسبت به X7 معمولی پدید آورده است. در همین حال، هرچند X7 به یک پیکاپ تبدیل شده اما کابین لوکس آن همچنان حفظ شده و میتواند پنج نفر را در نهایت راحتی حمل کند زیرا کارآموزان قصد دارند بعد از نمایش، با این خودرو چرخی زده و حتی از آن برای سفر به کوهها استفاده کنند.
تکمیلکنندهٔ ویژگیهای منحصربهفرد این X7 پیکاپ نیز رنگ آبی Tanzanite متالیک بدنهٔ آن است. از سوی دیگر، با توجه به اینکه این پیکاپ برای نمایش در فستیوال موتورسیکلت بامو در نظر گرفته شده است، در قسمت بار آن یک موتورسیکلت بامو F850 GS قرار گرفته است. بامو این دو وسیلهٔ نقلیه را همراهان وفاداری توصیف کرده که هم در مسیرههای خاکی و هم آسفالت، از مشخصههای رانندگی عالی برخوردارند.
بهمنظور کاهش هزینهها، در این پروژه کارآموزان از نمونهٔ پیشتولید و آزمایشی X7 برای تبدیل به وانت استفاده کردهاند. در تصمیمگیری دربارهٔ مفهوم کلی این خودرو و پیادهسازی طرح، کارآموزان از آزادی کامل برخوردار بودهاند اما متخصصان بامو نیز در ساخت خودرو به آنها کمک کردهاند. متأسفانه اما بامو هیچ برنامهای برای تولید این پیکاپ لوکس ندارد.