علی امام در گفتوگو با شهرنوشت، در مورد نصب تجهیزات در ایستگاه میدان محمدیه بیان کرد: سیستم تهویه شامل یک واحد فن نیم تونلی و یک واحد فن ایستگاهی با مجهز بودن به آخرین سیستم ایرواشر و پکیج تهویه است که تمام این اجزا نصب شد و تابلوی اتاقهای LPS شرقی و غربی نیز آماده بهرهبرداری است. بخش قدرت، دارای سه پست است که پست ایستگاهی، برق داخل ایستگاه و پست تونلی برق ریل سوم را تأمین میکند. همچنین سیستم مخابرات اعم از ساعت، پیجینگ و بیسیم آماده بهرهبرداری است. ۱۲ عدد پله برقی هم در این ایستگاه نصب شدهاست.
او ادامه داد: ایستگاه میدان محمدیه واقع در خط ۷ دارای ۲ جایگاه آسانسور است که در اوایل مهرماه نصب خواهند شد.
امام درباره تجهیزات ایستگاه بسیج نیز تصریح کرد: سیستم تهویه شامل دو واحد نیم تونلی و یک واحد ایستگاهی است؛ هر سه پست قدرت این ایستگاه و سیستمهای مخابرات آماده بهرهبرداری هستند. همچنین این ایستگاه یک جایگاه آسانسور دارد که اوایل مهرماه نصب خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه، ۸ پله برقی از دوره گذشته مدیریت شهری در این ایستگاه نصب شدهبود.
شفت میان تونلی ایستگاه محمدیه تا ایستگاه مهدیه درحال بهرهبرداری است. همچنین در بهمن ماه سال جاری برای حد فاصل ایستگاه بسیج - آهنگ، ۸ هواکش نصب خواهد شد.
گفتنی است خط ۷ بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران در عبور از مناطق تجاری (بازار بزرگ) و آموزشی تهران را دارد. همچنین بیشترین تعداد مسافرگیری با توجه به تعداد ایستگاهها در این خط انجام میشود و طراحی و اجرای سامانه تهویه مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام شده و با توجه به سناریویی بهرهبرداری این سیستم کفایت میکند.
افتتاح اولیه و ناقص خط ۷ مترو در تاریخ ۲۰ خردادماه سال ۹۶ انجام شد، اما با آغاز به کار دور جدید مدیریت شهری، با توجه به مشکلاتی همچون ناایمن بودن مسیر، این خط تعطیل شد.