دو دستگاه در سال 2018 و سه دستگاه تا به اینجای سال 2019! این آمار فروش لکسس LFA صفرکیلومتر در آمریکای شمالی است. تولید سوپرکار 10 سیلندر لکسس در سال 2012 و پس از تولید 500 دستگاه به پایان رسیده ولی بازوی لوکس تویوتا همچنان به فروش نمونههای صفر آن ادامه میدهد. اگرچه هیچ برنامهی فوری برای تولید جایگزین مستقیم این خودرو وجود ندارد اما حداقل میدانیم که این خودروساز ایدهی معرفی یک پرچمدار پرفورمنس دیگر را رد نکرده است.
کوجی ساتو معاون لکسس در مصاحبه با اتوکار که اکثراً دربارهی کانسپت جدید و الکتریکی این برند بوده دربارهی جنبههای گوناگون یک خودروی مشابه با LFA سخن گفته است. او در پاسخ به این سوال ایدهی تولید سوپرکار جدید را رد نکرده اما در کوتاهمدت اصلاً نباید انتظار تولید چنین خودرویی را داشت. او گفته است:
من چنین خودرویی را دوست دارم اما به کمک شما احتیاج داریم. ما نیازمند درخواستهای زیاد برای LFA از سمت رسانهها هستیم. این امر میتواند به ما کمک کند.
بنا به دلایلی منطقی لکسس نگران کمبود تقاضا برای مدل جدید خود بوده چراکه مردم علاقهی خیلی زیادی به خرید یک کوپهی دیفرانسیل عقب دو نفره نداشتهاند. زمانی که لکسس برای اولین بار وارد آمریکا شد قیمت بسیار بالای 375 هزار دلاری داشت. این موضوع که هنوز پس از گذشت یک دهه از تولید چنین خودرویی بازهم نمونههای صفرکیلومتر آن توسط لکسس به فروش میرسند نشان میدهد که این خودرو از نظر تجاری موفق نبوده است؛ بنابراین لکسس نگران تکرار همین وضعیت دربارهی جانشین LFA است.
البته پیش از آنکه هیجانزده شوید بدانید که تصاویر منتشر شده از پروتوتایپ استتار شدهی LFA متعلق به نسل بعدی این خودرو نبوده بلکه به خاطر تست لاستیکهای مسابقهای بوده است.