استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: من معتقد هستم با توجه به اهمیت نقش استاد در کلاس تمامی اساتید حداقل دوره عمومی مشاوره و تکنیک های متنابه آن را پشت سر بگذارند تا در سر کلاس تدریس بیش از پیش حال و احوال طلاب را درک کنند.
معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: متاسفانه مشکلات بودجه مانع از اجرای طرح مهم و وسیع آموزش ها و ارائه تکنیک های مشاوره در سطح کلان کشور شد ولی از همکاران خودم در مدیریت مشاوره و خانواده تشکر می کنم که با این بضاعتی که داشتیم موفق به برگزاری این دوره مهم و اثرگذار شدند.
رسالت طلبگی و نگاه حوزوی ما نباید در فراگیری علوم دیگر تحت شعاع قرار گیرد چرا که ممیزه ما از دیگر فراگیران علوم متعدد حوزوی بودن و روحیه معنوی است.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به آسیب ها و آفت های موجود اظهارکرد: فعالیت و ایفا کردن نقش راهنما در عرصه مشاوره نیازمند تمرین، تلاش، مطالعه و دریافت اطلاعات به روز پیرامون این موضوع مهم است، چرا که اگر این ممارست و مطالعه وجود نداشته باشد بدون شک از علم عقب خواهیم ماند.
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رسالت طلبگی و نگاه حوزوی ما نباید در فراگیری علوم دیگر تحت شعاع قرار گیرد چرا که ممیزه ما از دیگر فراگیران علوم متعدد حوزوی بودن و روحیه معنوی است.
وی تأکید کرد: امروز قریب به 60 رشته حوزوی در دانشگاههای کشور در حال تدریس است و لذا علاوه بر علم آموزی و حرکت با پیشرفت علم باید نسبت به تقویت و رشد معنوی خود برنامه ریزی داشته باشم چرا که رمز تحول در حوزه همین رشد تقوا و معنویت است، اینکه عالم با عمل باشیم.منبع: خبرگزاری حوزه