فروش 500 هزار تومانی یک فیلم در گیشه
در حالی که اکثر اخبار پیرامون گیشه سینما همواره به رکوردشکنی، میلیاردی شدن و صدرنشینی ختم میشود، در انتهای جدول اما داستان فرق داشته و فروش آثار برای فیلمسازان همچون کابوس سپری می شود.
در حالی که اکثر اخبار پیرامون گیشه سینما همواره به رکوردشکنی، میلیاردی شدن و صدرنشینی ختم میشود، در انتهای جدول اما داستان فرق داشته و فروش آثار برای فیلمسازان همچون کابوس سپری می شود.
دور جدید اکران همزمان با شروع ماه محرم آغاز شده اما نسبت به پنج ماه نخست سال به شدت افت فروش داشته و اکثریت آثار اکران شده در ماه شهریور صف قعرنشینان جدول فروش را تشکیل داده اند، آثاری همچون تولدت مبارک، چاقی، برمودا و صدای منو می شنوید از دسته همین آثار شکست خورده در اکران هستند.
در میان آثار ذکر شده اما شکست بزرگ نصیب فیلم سینمایی «صدای منو می شنوید» است، این فیلم به کارگردانی «صادق پروین آشتیانی» و به تهیه کننده مشترک حسن عباسی، حسن کلامی به تنهایی و با اختلاف در قعر جدول فروش گرفته است، آماری که با توجه به تعطیلات پیش رو به سختی امکان جابجایی خواهد داشت.
«صدای منو میشنوید» در سه روز نخست ابتدایی اکران، با فروشی کمتر از پانصد هزار تومان در رتبه آخر قرار دارد، این رقم با وجود بلیت بیست هزار تومانی سینما نشان میدهد که این فیلم حداکثر ۳۰ نفر مخاطب را به سالن کشانده است، رقمی که طبیعتاً هزینه یک ساعت فیلمبرداری این فیلم را هم جبران نمیکند.
این رقم البته با وجود ترکیب بازیگران چندان عجیب نیست اما شاید کسی انتظار پانصد هزار تومان فروش را هم نداشته باشد، پرویز پورحسینی، مژگان بیات، نگار عابدی، سعید داخ، حسن عباسی، عطا سلمانیان، احمد نیکپور، مرتضی ایمانی، لادن قناد، ایرج افکار، مهرزاد خلیقی،پروین ملکی، حسن ناصری و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده: «یک شهر... یک کلید... و یک سفر... پدر سفری را آغاز میکند... سفری که پایانی است بر سالها سکوت... سفری برای رهایی... برای رسیدن به پسرش که از نبرد بازنگشته... سفری برای پیدا شدن یک در... برای سبز ماندن خانواده اش و برای بازگرداندن زندگی به تنها نوه اش خورشید...».
فیلم سینمایی صدای منو می شنوید نخستین تجربه آشتیانی در عرصه فیلم بلند سینمایی است و با توجه به شکست سنگینی که این فیلم متحمل شده باید دید آیا این کارگردان باز هم به سینما باز خواهد گشت یا خیر. کارگردانی که شاید برای بقا در سینمای امروز باید کمی ذائقه مخاطب را هم در نظر گیرد.