به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که در سایت بزرگ ویدئویی Phonel نیز میتوانید مشاهده کنید فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰، جدیدترین نمونه از بهترین و پرطرفدارترین خودروهای خانوادگی جهان است.
در این مقاله، با مشخصات گلف جدید آشنا میشوید:
* خلاصه مشخصات: فناوری خودران و سیستم نیمه هیبرید پیشرفته
* قیمت: مدل پایه از ۲۰ هزار پوند (تخمینی)
* تاریخ عرضه: سال ۲۰۲۰
قیمت و تاریخ عرضه فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰
مدل ۲۰۲۰ و نسل هشتم از فولکس واگن گلف تا پایان سال ۲۰۱۹ رونمایی و چند ماه بعد، عرضه خواهد شد. قیمت پایه از حدود ۲۰ هزار پوند شروع میشود؛ میتوان انتظار داشت که با پرداخت ۲۵۰۰ پوند بیشتر، مدل میانی با پیشرانهی قویتر و تجهیزاتی مثل فناوری خودران فروخته شود.
فولکس واگن گلف جدید در مدل استیشن، هیبرید و نسخههای قدرتمند GTI و R هم عرضه میشود که قیمت مدلهای پرچمدار به بیش از ۴۰ هزار پوند خواهد رسید.
نگاهی به طراحی فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰
قابل پیش بینی است که نسل جدید گلف در طراحی انقلابی ظاهر شود؛ ویژگیهایی در طراحی بدنه وجود دارد که با الهام از نسل اول در سال ۱۹۷۴، شکل گرفته اند.
بزرگترین تغییر طراحی بدنه، نمای جلو و کاپوت جدید است. این بخش به گونهای طراحی شده است که در زمان تصادف، عابر پیاده با برخورد به قطعات داخل کاپوت و سپر، صدمهی شدیدی نبیند.
یکی دیگر از ویژگیهای گلف جدید برای افزایش ایمنی، چراغهای LED است. در مدلهای قبل، چراغهای LED تنها در نسخههای گران قیمت به صورت استاندارد وجود داشتند اما در نسل جدید، تمام مدلها از این ویژگی استفاده میکنند. به همین خاطر، تیپهای گرانتر نسل جدید باید قابلیتهای برجستهتری داشته باشند؛ چراغهای ماتریکس LED در این مدلها نصب میشود که هر لامپ با استفاده از کامپیوتر خودرو کنترل میشود، بنابراین به صورت مستقل و خودکار خاموش خواهند شد. با این فناوری میتوان چراغ را در حالت نوربالا قرار داد و در عین حال برای رانندهی خودروی روبهرویی مشکلی به وجود نیاید.
زیر چراغهای جدید LED، سپر بازطراحی شده قرار دارد؛ طراحی جدید در این بخش، جریان هوا به سمت چرخها را آسانتر کرده و کارایی کلی را افزایش داده است.
درست مانند نمای روبهرو، طراحی جانبی گلف جدید هم کاملاً آشنا است، خطوط سنتی گلگیرها از جلو تا عقب به راحتی جلب توجه میکند و ستون ضخیم شیشههای عقب هم در جای خودش است. این دو ویژگی، ظاهری مقاوم و مستحکم به گلف میدهند که از ویژگیهای کلیدی فروش و محبوبیت بالای این هاچبک آلمانی است.
گلف در ارزانترین مدل هم بالهی کوچک سقفی دارد که برای کاهش مصرف سوخت در سرعتهای بالا طراحی شده است. علاوه بر این، چراغهای LED عقب هم استاندارد خواهد بود. طراحی سپر عقب در مدلهای مختلف کمی تفاوت دارد؛ مدلهای پایه ساده هستند اما تیپهای گرانتر مثل R Line، از دیفیوزر استفاده میکنند.
مشخصات فولکس واگن گلف استیشن مدل ۲۰۲۰
علاوه بر مدل هاچبک، گلف جدید در نسخه استیشن با صندوق عقب بزرگتر هم فروخته خواهد شد. احتمالاً حجم صندوق عقب ۲۵ درصد بزرگتر از هاچبک بوده تا برای خانوادههای پرجمعیت کاربرد داشته باشد. از طرفی صندلیها هم کاملاً خوابانده میشوند و بخش عقب کابین جادارتر میشود.
پیشرانههای فولکس واگن گلف ۲۰۲۰
فولکس واگن گلف برای اولین بار به فناوری نیمه هیبرید حتی در مدلهای پایه مجهز میشود؛ در این فناوری پیشرانههای ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوشارژ و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کنار سیستم برق ۴۸ ولتی قرار گرفتهاند که در شرایط ترمزگیری و حرکت با سرعت پایین، قدرت بیشتری به قوای محرکه میرسد. در این پیشرانهها، از فناوری غیرفعال کردن سیلندر هم استفاده شده است که با استراحت دادن به نیمی از سیلندرها، مصرف سوخت را در زمانهایی که نیازی به قدرت فراوان پیشرانه نیست، کاهش میدهد. البته برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت، مدل دیزل با پیشرانه ی جدید ۲ لیتری تولید میشود که کارایی و عملکرد بالا را ترکیب کرده است.
شاید مهمترین نکته در مورد گلف دیزل این باشد که انواع فناوریهای مدرن روی آن نصب شده است تا با قوانین آلایندگی جدید اروپا سازگار باشد. مدلهای قدرتمند GTI چند ماه پس از عرضهی نسخههای پایه، احتمالاً با پیشرانههای ۲۵۵ و ۲۹۰ اسب بخاری عرضه خواهند شد. مدلهای مختلف گلف همه دیفرانسیل جلو هستند اما نسخهی گران قیمت Golf R به سیستم تمام چرخ محرک و جعبه دنده خودکار دوکلاچه مجهز خواهد بود.
گلف جدید از جعبه دندهی دستی کاملاً جدید هم استفاده میکند که بر اساس ادعای سازنده، آلایندگی و مصرف سوخت را تا ۵ درصد بهبود میدهد.
مشخصات فولکس واگن گلف پلاگین هیبرید ۲۰۲۰
درکنار فناوری نیمه هیبرید در بسیاری از مدلهای گلف جدید، نسخهی GTE پلاگین هیبرید هم عرضه خواهد شد. این مدل از پیشرانهی بنزینی توربوشارژ، یک موتور برقی و پک باتری با ظرفیت رانندگی حداکثر ۵۰ کیلومتر (درحالت برقی) استفاده میکند. با این قوای محرکه، گلف GTE میتواند از پرداخت عوارض تردد در برخی شهرهای اروپایی مثل لندن معاف شود.
عملکرد فنی GTE هم چشمگیر خواهد بود؛ درحقیقت مدل پلاگین هیبرید عملکرد فنی مثل نسخهی GTI خواهد داشت، البته به دلیل وجود پک باتری سنگین، قابلیت مانور در پیچها کاهش پیدا میکند.
نگاهی به کابین فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰
برای دیدن بزرگترین تغییرات در مدل ۲۰۲۰ گلف، باید از طراحی بدنه چشم پوشی و به فضای داخلی تمرکز کرد؛ چرا که انقلاب اصلی در کابین خودرو اتفاق افتاده است. همانطور که در طرح رسمی منتشر شده مشاهده میشود، حتی مدلهای پایه از گلف به نمایشگر اطلاعات مرکزی بزرگ، قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت استاندارد مجهز هستند؛ بنابراین، میتوان از رهیاب تلفن همراه هوشمند روی نمایشگر بزرگ خودرو استفاده کرد و از تجربهی کار با سیستم فرامین صوتی لذت برد.
با خرید مدلهای گرانتر گلف ۲۰۲۰، کابین به دو نمایشگر بزرگ یکی پشت فرمان و دیگری در کنسول مرکزی تجهیز میشود. نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان میتواند اطلاعات سفر و رهیاب ماهوارهای را نشان دهد و همزمان نمایشگر کنسول مرکزی با فناوریهای متصل، مثل پیدا کردن خودکار پارکینگ، فعال باشد.
فناوری متصل قابلیتهای دیگری مثل باز و قفل کردن درها، بروزرسانی رهیاب ماهوارهای و بررسی میزان سوخت در باک را از طریق اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند دردسترس راننده قرار میدهد. به دلیل وجود نمایشگرهای بزرگ با طرح و رنگ متنوع، روی داشبورد دکمههای فراوانی نیست و فضای لازم برای تزئین کابین، نورپردازی و ایجاد حس لوکس بودن فراهم شده است. تمام متریال استفاده شده در کابین باکیفیت هستند.
قابلیتهای کاربردی فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰
گلف جدید در مقایسه با مدل فعلی فاصله محوری (فاصلهی بین چرخهای جلو و عقب) بیشتری دارد تا کابین جادارتر باشد. فضای بیشتر کابین، به خصوص در عقب با جادارتر شدن فضای سر، زانو و پاها محسوستر است. افزایش فاصلهی عرضی چرخها هم فضای بیشتری برای نشستن و سرشانههای سرنشینان عقب فراهم میکند.
حجم صندوق از ۳۸۰ لیتر در مدل فعلی به حدود ۴۵۰ لیتر یا بارگیری به اندازهی یک چمدان بیشتر، افزایش پیدا کرده است. بارگیری در صندوق عقب به لطف ارتفاع کم و سطح صاف، راحت خواهد بود.
رانندگی با فولکس ولگن گلف مدل ۲۰۲۰
گلف جدید وزن کمتری دارد، به همین خاطر در پیچها چابکتر هم خواهد بود. استفاده از مواد عایقِ صدای بهتر و بهبود آیرودینامیک، سواری گلف ۲۰۲۰ را در سرعت بالا خوشایندتر کرده است و احتمالاً برای تضمین عملکرد بهتر در جادههای ناهموار، سیستم تعلیق چنداتصالی بهصورت استاندارد استفاده خواهد شد.
اما تغییر بزرگ، کیفیت سواری نیست بلکه کمتر شدن درگیر شدن در تجربهی رانندگی است. فناوری خودران در گلف میتواند با کمک سیستمهای ایمنی و سنسورها، ترمزگیری خودکار، سرعتگیری و فرماندهی را در سرعتی مشخص و محدود انجام دهد؛ البته این ویژگی تنها در بزرگراه کاربرد دارد. این فناوری برخی اشتباهات رانندگی، مثلاً پیچیدن جلوی یک خودروی دیگر و عدم رعایت حق تقدم را هم میتواند برطرف کند.
علاوه بر ترمز اضطراری خودکار، گلف جدید میتواند برای دوری از تصادف بهصورت خودکار فرماندهی کند. ویژگی ایمنی دیگر در جلوی خودرو، افزایش ارتفاع کاپوت است تا در تصادفهای شدید و عبور کردن از روی عابر پیاده، احتمال آسیبدیدگی و برخورد با قطعات پیشرانه کمتر شود. قابلیت پارک خودکار جدید، میتواند بهترین عملکرد را در پارکینگهای کوچک و شلوغ داشته باشد؛ دوربین دنده عقب و ۳۶۰ درجه هم با کیفیت و وضوح بالا هستند.
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، همانطور که در سایت بزرگ ویدئویی Phonel نیز میتوانید مشاهده کنید فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰، جدیدترین نمونه از بهترین و پرطرفدارترین خودروهای خانوادگی جهان است.
در این مقاله، با مشخصات گلف جدید آشنا میشوید:
* خلاصه مشخصات: فناوری خودران و سیستم نیمه هیبرید پیشرفته
* قیمت: مدل پایه از ۲۰ هزار پوند (تخمینی)
* تاریخ عرضه: سال ۲۰۲۰
قیمت و تاریخ عرضه فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰
مدل ۲۰۲۰ و نسل هشتم از فولکس واگن گلف تا پایان سال ۲۰۱۹ رونمایی و چند ماه بعد، عرضه خواهد شد. قیمت پایه از حدود ۲۰ هزار پوند شروع میشود؛ میتوان انتظار داشت که با پرداخت ۲۵۰۰ پوند بیشتر، مدل میانی با پیشرانهی قویتر و تجهیزاتی مثل فناوری خودران فروخته شود.
فولکس واگن گلف جدید در مدل استیشن، هیبرید و نسخههای قدرتمند GTI و R هم عرضه میشود که قیمت مدلهای پرچمدار به بیش از ۴۰ هزار پوند خواهد رسید.
نگاهی به طراحی فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰
قابل پیش بینی است که نسل جدید گلف در طراحی انقلابی ظاهر شود؛ ویژگیهایی در طراحی بدنه وجود دارد که با الهام از نسل اول در سال ۱۹۷۴، شکل گرفته اند.
بزرگترین تغییر طراحی بدنه، نمای جلو و کاپوت جدید است. این بخش به گونهای طراحی شده است که در زمان تصادف، عابر پیاده با برخورد به قطعات داخل کاپوت و سپر، صدمهی شدیدی نبیند.
یکی دیگر از ویژگیهای گلف جدید برای افزایش ایمنی، چراغهای LED است. در مدلهای قبل، چراغهای LED تنها در نسخههای گران قیمت به صورت استاندارد وجود داشتند اما در نسل جدید، تمام مدلها از این ویژگی استفاده میکنند. به همین خاطر، تیپهای گرانتر نسل جدید باید قابلیتهای برجستهتری داشته باشند؛ چراغهای ماتریکس LED در این مدلها نصب میشود که هر لامپ با استفاده از کامپیوتر خودرو کنترل میشود، بنابراین به صورت مستقل و خودکار خاموش خواهند شد. با این فناوری میتوان چراغ را در حالت نوربالا قرار داد و در عین حال برای رانندهی خودروی روبهرویی مشکلی به وجود نیاید.
زیر چراغهای جدید LED، سپر بازطراحی شده قرار دارد؛ طراحی جدید در این بخش، جریان هوا به سمت چرخها را آسانتر کرده و کارایی کلی را افزایش داده است.
درست مانند نمای روبهرو، طراحی جانبی گلف جدید هم کاملاً آشنا است، خطوط سنتی گلگیرها از جلو تا عقب به راحتی جلب توجه میکند و ستون ضخیم شیشههای عقب هم در جای خودش است. این دو ویژگی، ظاهری مقاوم و مستحکم به گلف میدهند که از ویژگیهای کلیدی فروش و محبوبیت بالای این هاچبک آلمانی است.
گلف در ارزانترین مدل هم بالهی کوچک سقفی دارد که برای کاهش مصرف سوخت در سرعتهای بالا طراحی شده است. علاوه بر این، چراغهای LED عقب هم استاندارد خواهد بود. طراحی سپر عقب در مدلهای مختلف کمی تفاوت دارد؛ مدلهای پایه ساده هستند اما تیپهای گرانتر مثل R Line، از دیفیوزر استفاده میکنند.
مشخصات فولکس واگن گلف استیشن مدل ۲۰۲۰
علاوه بر مدل هاچبک، گلف جدید در نسخه استیشن با صندوق عقب بزرگتر هم فروخته خواهد شد. احتمالاً حجم صندوق عقب ۲۵ درصد بزرگتر از هاچبک بوده تا برای خانوادههای پرجمعیت کاربرد داشته باشد. از طرفی صندلیها هم کاملاً خوابانده میشوند و بخش عقب کابین جادارتر میشود.
پیشرانههای فولکس واگن گلف ۲۰۲۰
فولکس واگن گلف برای اولین بار به فناوری نیمه هیبرید حتی در مدلهای پایه مجهز میشود؛ در این فناوری پیشرانههای ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوشارژ و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کنار سیستم برق ۴۸ ولتی قرار گرفتهاند که در شرایط ترمزگیری و حرکت با سرعت پایین، قدرت بیشتری به قوای محرکه میرسد. در این پیشرانهها، از فناوری غیرفعال کردن سیلندر هم استفاده شده است که با استراحت دادن به نیمی از سیلندرها، مصرف سوخت را در زمانهایی که نیازی به قدرت فراوان پیشرانه نیست، کاهش میدهد. البته برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت، مدل دیزل با پیشرانه ی جدید ۲ لیتری تولید میشود که کارایی و عملکرد بالا را ترکیب کرده است.
شاید مهمترین نکته در مورد گلف دیزل این باشد که انواع فناوریهای مدرن روی آن نصب شده است تا با قوانین آلایندگی جدید اروپا سازگار باشد. مدلهای قدرتمند GTI چند ماه پس از عرضهی نسخههای پایه، احتمالاً با پیشرانههای ۲۵۵ و ۲۹۰ اسب بخاری عرضه خواهند شد. مدلهای مختلف گلف همه دیفرانسیل جلو هستند اما نسخهی گران قیمت Golf R به سیستم تمام چرخ محرک و جعبه دنده خودکار دوکلاچه مجهز خواهد بود.
گلف جدید از جعبه دندهی دستی کاملاً جدید هم استفاده میکند که بر اساس ادعای سازنده، آلایندگی و مصرف سوخت را تا ۵ درصد بهبود میدهد.
مشخصات فولکس واگن گلف پلاگین هیبرید ۲۰۲۰
درکنار فناوری نیمه هیبرید در بسیاری از مدلهای گلف جدید، نسخهی GTE پلاگین هیبرید هم عرضه خواهد شد. این مدل از پیشرانهی بنزینی توربوشارژ، یک موتور برقی و پک باتری با ظرفیت رانندگی حداکثر ۵۰ کیلومتر (درحالت برقی) استفاده میکند. با این قوای محرکه، گلف GTE میتواند از پرداخت عوارض تردد در برخی شهرهای اروپایی مثل لندن معاف شود.
عملکرد فنی GTE هم چشمگیر خواهد بود؛ درحقیقت مدل پلاگین هیبرید عملکرد فنی مثل نسخهی GTI خواهد داشت، البته به دلیل وجود پک باتری سنگین، قابلیت مانور در پیچها کاهش پیدا میکند.
نگاهی به کابین فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰
برای دیدن بزرگترین تغییرات در مدل ۲۰۲۰ گلف، باید از طراحی بدنه چشم پوشی و به فضای داخلی تمرکز کرد؛ چرا که انقلاب اصلی در کابین خودرو اتفاق افتاده است. همانطور که در طرح رسمی منتشر شده مشاهده میشود، حتی مدلهای پایه از گلف به نمایشگر اطلاعات مرکزی بزرگ، قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو به صورت استاندارد مجهز هستند؛ بنابراین، میتوان از رهیاب تلفن همراه هوشمند روی نمایشگر بزرگ خودرو استفاده کرد و از تجربهی کار با سیستم فرامین صوتی لذت برد.
با خرید مدلهای گرانتر گلف ۲۰۲۰، کابین به دو نمایشگر بزرگ یکی پشت فرمان و دیگری در کنسول مرکزی تجهیز میشود. نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان میتواند اطلاعات سفر و رهیاب ماهوارهای را نشان دهد و همزمان نمایشگر کنسول مرکزی با فناوریهای متصل، مثل پیدا کردن خودکار پارکینگ، فعال باشد.
فناوری متصل قابلیتهای دیگری مثل باز و قفل کردن درها، بروزرسانی رهیاب ماهوارهای و بررسی میزان سوخت در باک را از طریق اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند دردسترس راننده قرار میدهد. به دلیل وجود نمایشگرهای بزرگ با طرح و رنگ متنوع، روی داشبورد دکمههای فراوانی نیست و فضای لازم برای تزئین کابین، نورپردازی و ایجاد حس لوکس بودن فراهم شده است. تمام متریال استفاده شده در کابین باکیفیت هستند.
قابلیتهای کاربردی فولکس واگن گلف مدل ۲۰۲۰
گلف جدید در مقایسه با مدل فعلی فاصله محوری (فاصلهی بین چرخهای جلو و عقب) بیشتری دارد تا کابین جادارتر باشد. فضای بیشتر کابین، به خصوص در عقب با جادارتر شدن فضای سر، زانو و پاها محسوستر است. افزایش فاصلهی عرضی چرخها هم فضای بیشتری برای نشستن و سرشانههای سرنشینان عقب فراهم میکند.
حجم صندوق از ۳۸۰ لیتر در مدل فعلی به حدود ۴۵۰ لیتر یا بارگیری به اندازهی یک چمدان بیشتر، افزایش پیدا کرده است. بارگیری در صندوق عقب به لطف ارتفاع کم و سطح صاف، راحت خواهد بود.
رانندگی با فولکس ولگن گلف مدل ۲۰۲۰
گلف جدید وزن کمتری دارد، به همین خاطر در پیچها چابکتر هم خواهد بود. استفاده از مواد عایقِ صدای بهتر و بهبود آیرودینامیک، سواری گلف ۲۰۲۰ را در سرعت بالا خوشایندتر کرده است و احتمالاً برای تضمین عملکرد بهتر در جادههای ناهموار، سیستم تعلیق چنداتصالی بهصورت استاندارد استفاده خواهد شد.
اما تغییر بزرگ، کیفیت سواری نیست بلکه کمتر شدن درگیر شدن در تجربهی رانندگی است. فناوری خودران در گلف میتواند با کمک سیستمهای ایمنی و سنسورها، ترمزگیری خودکار، سرعتگیری و فرماندهی را در سرعتی مشخص و محدود انجام دهد؛ البته این ویژگی تنها در بزرگراه کاربرد دارد. این فناوری برخی اشتباهات رانندگی، مثلاً پیچیدن جلوی یک خودروی دیگر و عدم رعایت حق تقدم را هم میتواند برطرف کند.
علاوه بر ترمز اضطراری خودکار، گلف جدید میتواند برای دوری از تصادف بهصورت خودکار فرماندهی کند. ویژگی ایمنی دیگر در جلوی خودرو، افزایش ارتفاع کاپوت است تا در تصادفهای شدید و عبور کردن از روی عابر پیاده، احتمال آسیبدیدگی و برخورد با قطعات پیشرانه کمتر شود. قابلیت پارک خودکار جدید، میتواند بهترین عملکرد را در پارکینگهای کوچک و شلوغ داشته باشد؛ دوربین دنده عقب و ۳۶۰ درجه هم با کیفیت و وضوح بالا هستند.
این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.