یکی از متمایزترین هایپرکارهای جهان از نظر طراحی لامبورگینی وننو است. نسخهی روباز این خودرو حدود 6 سال پیش و تنها به تعداد 9 دستگاه معرفی شده و قیمت پایهی 4.5 میلیون دلاری داشته است. این نمونهی ویژه که مشخصات قابل سؤالی دارد شاید شما را به یاد تاکسیهای بژ آلمانی بیندازد اما پشت فرمانش تئودور نگما اوبیانگ مانگ، معاون رئیسجمهوری گینه استوایی نشسته بوده است.
شاید برخی از شما عزیزان با نام این فرد آشنا باشید چراکه اوبیانگ مانگ همان کسی است که هایپرکارهایش در سال 2016 و توسط مقامات دولت سوئیس توقیف شده بود. علاوه بر وننوی یاد شده خودروهای دیگری همچون کونیگ زگ وان:1، لافراری، استون مارتین One-77 و بوگاتی ویرون نیز توقیف شدهاند. از جمله اتهامات او میتوان به حیفومیل اموال عمومی اشاره کرد. هرچند او در نهایت با مقامات سوئیسی به این توافق رسید که خودروهای لوکس و توقیف شدهی خود را به فروش برساند.
وننو رودستر موردبحث در شرایط بسیار خوبی بوده و تنها روی قوس چرخ عقب و سمت راست آن خراشی کوچک وجود دارد. البته این موضوع برای کسی که حدود 8.3 میلیون دلار پرداخت کرده تا مالک این هیولای زیبا شود مشکل خاصی نبوده است. به این ترتیب وننوی بژ رنگ داستان به گرانترین خودروی تاریخ لامبورگینی در حراجیها تبدیل شده است. این خودرو تنها 325 کیلومتر رانده شده و از لاستیکهای کارخانه استفاده میکند. کابین بژ رنگ نیز کاملاً جدید به نظر میرسد.
فردی که دوست داشته چنین مبلغ سنگینی را برای خرید وننو پرداخت کند یک پوشش محافظتی ویژه برای خودروی خود و تمامی دفترچهها و ابزار ویژهی خودرو را نیز دریافت خواهد کرد؛ اما در همین حراجی بوده که خودروهای کونیگ زگ وان:1، ویرون، One-77 و لافراری به قیمتهای 4.6، 1.31، 1.55 و 2.19 میلیون دلار فروخته شدهاند.