این هنرمند به نام کاسمو ونمان (Cosmo Wenman) از مدت ها قبل برای انتشار اسکن های سه بعدی و اطلاعات دیگر از سوی موزه های سراسر دنیا دست به کار شد.
با پیشرفت فناوری، موزه های بیشتری در سراسر جهان شروع به دیجیتالی کردن مجموعه های خود کردند که شامل اسکن های سه بعدی می شد.
هرچند موزه هایی چون اسمیتسونین در آمریکا و گالری ملی دانمارک اسکن های سه بعدی آثارشان را در دسترس عموم قرار دادند، ونمان روندی نگران کننده را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.
وی سه سال پیش کمپینی برای انتشار اطلاعات از موزه برلین مخصوص آثار مصر را آغاز کرد تا اسکن سه بعدی تندیس نفرتیتی در اختیار مردم قرار گیرد.
این مجسمه با قدمت سه هزار و ۳۶۴ سال، از سال ۱۹۲۰ پس از کشف در مصر توسط تیمی از باستان شناسان آلمانی، در موزه برلین نگهداری می شود. دولت مصر از زمان نمایش این اثر، درصدد پس گرفتن آن برآمده است.
پایگاه خبری آرتنت در گزارشی در این خصوص نوشت: وقتی ونمان برای دستیابی به اسکن سه بعدی تمام رنگی با کیفیت بالای این تندیس تلاش کرد، با موانعی روبه رو شد، گویی این اطلاعات جزو اسرار دولتی است.
این هنرمند در نهایت پس از سه سال تلاش بی وقفه موفق شد با کمک یک وکیل، عذر و بهانه های موزه برای حفظ اطلاعات و منتشر نکردن آن برای مردم را از میان بردارد و اکنون پیشگام پروژه ای برای انتشار آنلاین این اطلاعات است.
احتمالات در مورد نحوه استفاده از این اسکن ها، نامحدود است. برخی از موارد استفاده احتمالی از این داده ها، شامل تهیه نسخه های تکراری یا نسخ واقعیت افزوده آثار است. همچنین برخی از این موارد، حول این ایده می چرخد که اسکن های سه بعدی می تواند نقشی در مباحثات پیرامون بازگرداندن آثار هنری دوره استعماری به کشورهای مبدا داشته باشد.