ازدحام مردم در میز خدمت وزارت رفاه/جاماندگان به پیامک اکتفانکردند


ازدحام مردم در میز خدمت وزارت رفاه/جاماندگان به پیامک اکتفانکردند

علیرغم اینکه اعلام شده معترضان به عدم دریافت کمک معیشتی باید با شماره گیری سرشماره #6369* اعتراض خود را ثبت کنند، برخی از مردم با مراجعه حضوری به وزارت رفاه پیگیر واریز این مبلغ هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، به رغم اینکه مسئولان بارها تاکید کردند که برای تقاضای حمایت معیشتی به هیچ وجه مراجعه حضوری نداشته باشند اما گزارش میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد که پس از واریز اولین مرحله از حمایت معیشتی، افرادی که مشمول دریافت این حمایت دولت نشدند، به صورت حضوری به وزارت رفاه مراجعه می کنند.

پس از پایان واریز اولین مرحله از یارانه حمایت معیشتی، انتقادات زیادی از اقشار مختلف مردم به نحوه شناسایی خانوارهای مشمول این حمایت دولت، شد.

مریم عباسی یکی از مراجعان به وزارت رفاه برای دریافت حمایت معیشتی به خبرنگار مهر گفت: من کارمند اداره پست هستم که ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی دارم و سرپرست خانوار هستم. یک پسر متاهل دارم که پس از ازدواج حساب یارانه نقدی خود را جدا نکرده. او می گوید شرایط مالی مناسبی ندارد و فرزندش یک خودروی داخلی دارد ارزش آن حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

این معترض به عدم دریافت حمایت معیشتی درباره درآمد پسرش هم گفت: کار پسرم آزاد است اما به دلیل اینکه مشتریان کارفرمای پسرش، مبلغ چک را به حساب فرزندش واریز می کنند تا به نوعی گردش مالی داشته باشد، ممکن است حمایت معیشتی به من نداده باشند. قطعا اگر نیازمند نبودم این همه دردسر و پیگیری برای ۵۰ هزار تومان یا ۱۰۰ هزار تومان را به جان نمی خریدم.

با وجود اینکه، وزارت رفاه اعلام کرد متقاضیان دریافت حمایت معیشتی به هیچ وجه مراجعه نکنند و صرفا با شماره گیری کد دستوری #۶۳۶۹* تقاضای خود را ثبت کنند اما برخی از متقاضیان به صورت حضوری به ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه می کنند.

مراحل پیگیری غیرحضوری برای دریافت کمک معیشتی دولت به این شرح است:

۱- شماره گیری #۶۳۶۹* (باید کد ملی و شماره همراه به نام سرپرست خانوار باشد)

۲- دریافت پیامک / شمول یا عدم شمول و راهنمایی ثبت درخواست در سامانه «حمایت» همراه با کد رهگیری یا شماره حساب ظرف ۲۴ ساعت

۳- مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir و ثبت درخواست با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری یا شماره حساب یارانه از روز سه شنبه ۵ آذرماه

۴- بررسی اطلاعات خانوار و اعلام نتیجه نهایی ظرف ۲۰ روز از طریق پیامک

۵- پرداخت بسته حمایتی هر دو ماه، در نوبت های بعدی در صورت مشمول شدن

ثبت‌نام دوباره از حذف شدگان و جاماندگان یارانه نقدی

بر اساس اطلاعات کسب شده از میز خدمت وزارت رفاه، از اول دی ماه جامانده‌های ثبت نام یارانه و محذوفین سال های گذشته به صورت سامانه ای ثبت نام خواهند شد. همچنین خانوارهایی که یارانه آنها در سال جاری حذف شده است، بعد از رفع شدن مشکل اینترنت می توانند اعتراض خود را از طریق سامانه yaraneh۱۰ پیگیری کنند.

ازدحام مردم در میز خدمت وزارت رفاه/جاماندگان به پیامک اکتفانکردند


به گزارش خبرنگار مهر، به رغم اینکه مسئولان بارها تاکید کردند که برای تقاضای حمایت معیشتی به هیچ وجه مراجعه حضوری نداشته باشند اما گزارش میدانی خبرنگار مهر نشان می دهد که پس از واریز اولین مرحله از حمایت معیشتی، افرادی که مشمول دریافت این حمایت دولت نشدند، به صورت حضوری به وزارت رفاه مراجعه می کنند.

پس از پایان واریز اولین مرحله از یارانه حمایت معیشتی، انتقادات زیادی از اقشار مختلف مردم به نحوه شناسایی خانوارهای مشمول این حمایت دولت، شد.

مریم عباسی یکی از مراجعان به وزارت رفاه برای دریافت حمایت معیشتی به خبرنگار مهر گفت: من کارمند اداره پست هستم که ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی دارم و سرپرست خانوار هستم. یک پسر متاهل دارم که پس از ازدواج حساب یارانه نقدی خود را جدا نکرده. او می گوید شرایط مالی مناسبی ندارد و فرزندش یک خودروی داخلی دارد ارزش آن حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

این معترض به عدم دریافت حمایت معیشتی درباره درآمد پسرش هم گفت: کار پسرم آزاد است اما به دلیل اینکه مشتریان کارفرمای پسرش، مبلغ چک را به حساب فرزندش واریز می کنند تا به نوعی گردش مالی داشته باشد، ممکن است حمایت معیشتی به من نداده باشند. قطعا اگر نیازمند نبودم این همه دردسر و پیگیری برای ۵۰ هزار تومان یا ۱۰۰ هزار تومان را به جان نمی خریدم.

با وجود اینکه، وزارت رفاه اعلام کرد متقاضیان دریافت حمایت معیشتی به هیچ وجه مراجعه نکنند و صرفا با شماره گیری کد دستوری #۶۳۶۹* تقاضای خود را ثبت کنند اما برخی از متقاضیان به صورت حضوری به ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه می کنند.

مراحل پیگیری غیرحضوری برای دریافت کمک معیشتی دولت به این شرح است:

۱- شماره گیری #۶۳۶۹* (باید کد ملی و شماره همراه به نام سرپرست خانوار باشد)

۲- دریافت پیامک / شمول یا عدم شمول و راهنمایی ثبت درخواست در سامانه «حمایت» همراه با کد رهگیری یا شماره حساب ظرف ۲۴ ساعت

۳- مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir و ثبت درخواست با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری یا شماره حساب یارانه از روز سه شنبه ۵ آذرماه

۴- بررسی اطلاعات خانوار و اعلام نتیجه نهایی ظرف ۲۰ روز از طریق پیامک

۵- پرداخت بسته حمایتی هر دو ماه، در نوبت های بعدی در صورت مشمول شدن

ثبت‌نام دوباره از حذف شدگان و جاماندگان یارانه نقدی

بر اساس اطلاعات کسب شده از میز خدمت وزارت رفاه، از اول دی ماه جامانده‌های ثبت نام یارانه و محذوفین سال های گذشته به صورت سامانه ای ثبت نام خواهند شد. همچنین خانوارهایی که یارانه آنها در سال جاری حذف شده است، بعد از رفع شدن مشکل اینترنت می توانند اعتراض خود را از طریق سامانه yaraneh۱۰ پیگیری کنند.

ازدحام مردم در میز خدمت وزارت رفاه/جاماندگان به پیامک اکتفانکردند

کد خبر 4781613


چرا پدیده وام‌های فوری در حال گسترش است؟