به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا صالح در سی و دومین جلسه شورای اطلاعرسانی روابط عمومیهای وزارت امور اقتصادی و دارایی که صبح امروز (چهارشنبه ۶ آذرماه) در سازمان خصوصی سازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نکات اصلی اطلاع رسانی در سازمان خصوصی سازی این است که اقداماتی را که انجام داده و یا نداده ایم را در هر دو مورد اطلاع رسانی کنیم. آن هم به این جهت که در خصوص اقدامات صورت نگرفته از مردم راهکار دریافت کنیم. بر این اساس اگر نتوانیم اطلاع رسانی مناسبی انجام دهیم تصویر واقعی از عملکرد خود در ذهن جامعه ایجاد نکرده ایم.
صالح با اشاره به این که از زمان شکل گیری این سازمان تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری با قیمت زمان واگذاری انجام شده، ادامه داد: از این میزان واگذاری حدود ۱۴۵ هزار میلیارد تومان واگذاری با موفقیت انجام شده و تنها حدود ۵ هزار میلیارد تومان واگذاری با مشکلاتی مواجه بوده است. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که ۹۶ درصد واگذاریهای این سازمان از زمان شکل گیری با موفقیت همراه بوده است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: این سازمان از جمله جاهایی است که باید ۱۰۰ درصد اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد. بر این اساس یکی از اولین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود تبدیل سازمان خصوصی سازی به اتاق شیشه ای است.
وی اذعان داشت: یکی از اقداماتی که در ماههای اخیر در سازمان خصوصی سازی انجام شده درج اطلاعات مربوط به کلیه بنگاهای قابل واگذاری به تفکیک استان در سایت این سازمان است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: در گام بعدی قصد داریم سامانه نظارتی در این سازمان تشکیل دهیم تا نظارتهای پس از واگذاری شرکتها را افزایش داده و این کار را دقیق تر انجام دهیم.
همه واگذاریها از این پس در بورس انجام میشود
صالح تصریح کرد: از سوی دیگر بنا داریم همه واگذاریهای خود را در بورس اوراق بهادار انجام دهیم تا واگذاریهای این سازمان با شفافیت بیشتری انجام شود.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: همچنین در راستای اطلاع رسانی گسترده، جزئیات مربوط به تمامی واگذاری های پرحاشیه سازمان خصوصی سازی از جمله ایران ایرتور، هپکو، آلومینوم المهدی، پالایش نفت کرمانشاه و ... بر روی سایت این سازمان قرار گرفته است.
صالح گفت: علاوه بر اقدامات ذکر شده بنا داریم به صورت سر زده نیز از بنگاهها و شرکتهای واگذار شده بازدید داشته باشیم تا از این طریق متوجه شویم که اطلاعات و گزارشات ارسالی توسط خریداران شرکتهای واگذار شده چقدر با واقعیت همخوانی دارد.