بیمه گران از استارت آپ ها غافل نشوند
مدیرعامل شرکت بیمه سامان بر لزوم استفاده حداکثری از فرصت های تازه ایجاد شده در فضای استارت آپی کشور به نفع صنعت بیمه تاکید کرد و از بیمه گران خواست از استارت آپ ها غافل نشوند.
به گزارش بنکر (Banker)، احمد رضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان به عنوان یکی از اعضای پنل «نیازسنجی و انطباق محصولات بیمه های اموال و مسئولیت با نیازهای مشتری» که در جریان نخستین روز بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با بیان این که استارت آپ ها به دنیای بیمه به درستی وارد شده اند، گفت: تجربه ورود این پدیده به صنعت بیمه در دنیا و ایران، بسیار جدید است و باید از این پتانسیل حداکثر استفاده را داشته باشیم.
وی با اشاره به این که صنعت بیمه و مدیران آن در کشور ما میانگین سنی جوانی دارند، اظهار کرد: این فضا می تواند به سمت حرکت های نو و تازه در جهت تطبیق محصولات و خدمات با نیازهای مشتریان هدایت شود.
ضرابیه با طرح این سوال که تحول دیجیتال چگونه می تواند ضریب نفوذ بیمه را ارتقا دهد، گفت: اکنون فعالیت استارت آپ های در صنعت بیمه را شاهدیم که نه به خوبی محصولات شرکت های بیمه را می فروشند، بدون این که به شرکت ها وابستگی تشکیلاتی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان فضای کنونی فعالیت استارت آپ ها در حوزه بیمه را پتانسیل بسیار خوبی برای کمک به توسعه بازار و افزایش ضریب نفوذ خواند و خاطرنشان کرد: بدون شک همه ما باید تلاش کنیم که فضای کار برای این عده توسعه یابد.
ضرابیه همچنین به نام گذاری سال جاری به نام رونق تولید اشاره کرد و گفت: تا از فعالیت بین المللی صنعت بیمه صحبت می شود، همه نگاه ها به حوزه اتکایی معطوف می شود، در حالی که صادرات در حوزه بیمه بسیار می تواند گسترده تر باشد.
وی با اشاره به اینکه نوسان نرخ ارز، به خوبی صادرات را رونق داده است، ادامه داد: صنعت بیمه تجربه ایجاد و توسعه شبکه فروش، مراکز ارزیابی خسارت، وصول حق بیمه و ... را دارد که همه این ها می تواند به عنوان تجربیات منحصر به فرد، صادر شود.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید بر این که تاثیر رکود اقتصادی بر صنعت بیمه کمتر از سایر بخش هاست، اظهار کرد: به هر حال شبکه فروش محصول شرکت را به هر شکلی خواهد فروخت و این باعث می شود صنعت بیمه در مقابل رکود، مقاوم باشد.
وی همچنین با تقدیر از بیمه مرکزی که همواره حامی نوآوری ها در حوزه بیمه بوده است، گفت: بیمه گران باید از این ظرفیت ها به دقت استفاده کنند تا هم خودشان و هم صنعت بیمه از این تحول منتفع شوند.