افسردگی در کمین «کودکان تبلیغات»
سیما فردوسی روانشناس و استاد دانشگاه معتقد است حضور بچهها در آگهیهای تبلیغاتی، عطش «مدل شدن» و رفتن به قالب «فشن شوها» را از کودکی در آنها ایجاد میکند.
سیما فردوسی استاد دانشگاه شهید بهشتی درباره استفاده از کودکان در آگهیهای بازرگانی و تبلیغات در تلویزیون و آسیبشناسی این پدیده گفت: هر آنچه را که در آن افراط کنیم مشکل پیش میآید. استفاده از کودکان در پیامهای بازرگانی نیز به همین نحو است، به ویژه اگر بار تبلیغات به دلیل شیرینی کودکان باشد و قرار باشد او به این شکل جلب توجه کند، خوب نیست و درست نیست که از کودکمان به عنوان وسیله تبلیغاتی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اولین پیامدهای حضور کودکان در آگهیهای بازرگانی اظهار کرد: کودکان با حضور در پیامهای بازرگانی و بازی و جلوهگری در آنها عادت میکنند و یاد میگیرند این چنین جلب توجه کنند.
فردوسی همچنین به ادامه این نگاه در کودک اشاره کرد و گفت: این بچهها در بزرگی هم دوست دارند مدل یا بازیگر شوند و به فشنشوها بروند و اگر چه بازیگری حوزهای منفی نیست اما این نوع افراط و دغدغه از کودکی برای بچهها خوب نیست.