به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پالایشگران نفت در سراسر دنیا، واحدهای فرآوریشان را ارتقا دادند و عملیات خود را بهگونهای تنظیم کردند تا تولید فرآوردههای نفتی کمگوگرد و گازوئیل دریانوردی پیش از اجرایی شدن معیارهای سختگیرانهتر سوخت کشتیها از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یابد.
مقررات جدید سازمان بینالمللی دریانوردی، کشتیها را از مصرف سوختهایی که بیش از ۰.۵ درصد گوگرد داشته باشند، منع میکند، مگر اینکه این کشتیها به دستگاه تصفیه دودکش مجهز باشند، این در حالی است که در مقررات کنونی، مقدار گوگرد مجاز برای کشتیها ۳.۵ درصد است.
صنعت کشتیرانی جهان روزانه حدود ۴ میلیون بشکه نفت کوره مصرف میکند و تغییر مقررات میتواند بر بیش از ۵۰ هزار کشتی در جهان تأثیر بگذارد و بازار مهمی برای تولیدکنندگان سوخت ایجاد کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پالایشگران نفت در سراسر دنیا، واحدهای فرآوریشان را ارتقا دادند و عملیات خود را بهگونهای تنظیم کردند تا تولید فرآوردههای نفتی کمگوگرد و گازوئیل دریانوردی پیش از اجرایی شدن معیارهای سختگیرانهتر سوخت کشتیها از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی افزایش یابد.
مقررات جدید سازمان بینالمللی دریانوردی، کشتیها را از مصرف سوختهایی که بیش از ۰.۵ درصد گوگرد داشته باشند، منع میکند، مگر اینکه این کشتیها به دستگاه تصفیه دودکش مجهز باشند، این در حالی است که در مقررات کنونی، مقدار گوگرد مجاز برای کشتیها ۳.۵ درصد است.
صنعت کشتیرانی جهان روزانه حدود ۴ میلیون بشکه نفت کوره مصرف میکند و تغییر مقررات میتواند بر بیش از ۵۰ هزار کشتی در جهان تأثیر بگذارد و بازار مهمی برای تولیدکنندگان سوخت ایجاد کند.