برگزاری نشست «چگونگی بازاریابی دین با هدف جذب مخاطبان موسسات قرآنی»
گروه فعالیتهای قرآنی ــ نشست چگونگی بازاریابی دین با هدف جذب مخاطبان موسسات قرآنی روز گذشته به همت دانشگاه جامع امام حسین(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) و با حضور صاحبنظران این عرصه برگزار شد.
به گزارش ایکنا؛ نشست علمی با موضوع «چگونگی بازاریابی دین با هدف جذب مخاطبان مؤسسات قرآنی» یکشنبه، ششمبهمنماه با همکاری مشترک دانشگاه جامع امام حسین(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمد قاسمیشوب، مدیر این نشست دانشگاهی به بیان مباحثی که در جلسات گذشته مطرح شده است پرداخت و گفت: در این نشستها مباحثی درباره چگونگی بازاریابی دین در حوزه جذب مخاطبان موسسات قرآنی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و به دو موضوع تحقیقات بازاریابی و بخشبندی در بازاریابی دین با رویکرد جذب مخاطبان مؤسسات قرآنی پرداخته شد.
همچنین در بخش دیگری از این نشست حامد رضایی، پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین(ع) نیز طی سخنانی، گفت: در تحقیقات بازاریابی دین، به منظور جذب مخاطبان مؤسسات قرآنی، باید با بررسی اقتضائات و ظرفیتهای اقتصادی، فناورانه، فرهنگی، اجتماعی، قانونی، سیاسی و رقابتی جامعه هدف، زمینه های ضروری برای برنامهریزی را فراهم کرد.
وی افزود: همچنین باید ذیل بخشبندی در بازاریابی دین، چیستی، چرایی و مبانی بخش بندی، نیز تبیین شود. متغیرهای جغرافیایی، جمعیتشناختی، چرخه عمر خانوادگی، رفتاری، روانشناسی، مزایای مورد انتظار، مزاج شناسی و امکان پذیرش از جمله مبانی بخش بندی در بازاریابی دین با رویکرد جذب مخاطبان مؤسسات قرآنی است.
بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این نشست مصباح الهدی باقریکنی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، نیز به بیان دیدگاههای خود در زمینه چگونگی بازاریابی دین پرداخت.