برخورد با موتور سواران متخلف نباید به درگیری بینجامد
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: باید برای برخورد و کنترل موتور سوران ساز و کار بهتری تعریف شود تا به برخورد فیزیکی نینجامد زیرا که این عمل از سوی مردم قضاوت شده و باعث سوء استفاده مغرضین می شود.
عضو شورای شهر بندرعباس گفت: باید برای برخورد و کنترل موتور سوران ساز و کار بهتری تعریف شود تا به برخورد فیزیکی نینجامد زیرا که این عمل از سوی مردم قضاوت شده و باعث سوء استفاده مغرضین می شود.
به گزارش ایلنا از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین احمد عامری سیاهویی با بیان اینکه حل مشکلات ترافیکی و کاهش حوادث و جرایم رانندگی نیاز به فرهنگ سازی دارد، بیان کرد: برای ایجاد فرهنگ صحیح رانندگی لازم است تا راهنمایی و رانندگی و سازمان حمل و نقل و سازمان فرهنگی با هم همکاری داشته باشند تا با استفاده از جشنواره ها و تبلیغات و ساخت انیمیشن و عکس و غیره و همچنین دعوت از ایده پردازان و صاحبان ایده این فرهنگ را به جامعه تزریق کنند.
وی در ادامه به موضوع موتورگیری های سطح شهر اشاره و تشریح کرد: به عنوان مثال در خیابان آزادگان عزیزان ما در راهنمایی و رانندگی در بعد از ظهرها یک نقطه مد نظر قرار میدهند و در همان نقطه با موترسوارانی که کلاه ایمنی ندارند یا اکثرا فاقد گواهی نامه هستند بر خورد می کنند مسئله این است که با چه ساز و کاری این موتور سواران را کنترل و محدود کنیم.
عامری تصریح کرد: زیبنده تر این است که مانند پلیس راه از ابزار خاصی برای توقف فرد متخلف استفاده کنیم، زمانی که قصد داریم خدمتی را ارائه کنیم بهتر است همه جنبه های عام بررسی شود زیرا که قضاوت مردم از همه چیز مهمتر است چه بسا که برخی نیز به دنبال بهانه هستند تا از صحنه های برخورد فیلمبرداری کرده و غرض ورزی کنند.
عضو شورای شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: بهتر است ساز وکاری تعریف شود تا برخورد فیزیکی شکل نگیرد که خدایی نکرده اگر سرجوانی با آسفالت برخورد کند پاسخگویی در این زمینه بسیار دشوار خواهد بود.
حجت الاسلام عامری در پایان خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و فضای سبز شهری باید توجه بیشتری به هرس کردن درختان داشته باشند زیرا که شاخ و برگ این درختان باعث شده تا بسیاری از علائم راهنمایی و رانندگی از چشم دور بمانند.