تبلیغ در گوگل را چگونه و توسط چه شرکتی انجام دهیم؟


تبلیغ در گوگل را چگونه و توسط چه شرکتی انجام دهیم؟

برای سریع‌تر دیده شدن وب‌سایت در صفحه اول نتایج جستجو، هیچ چیز بهتر از تبلیغ در گوگل نیست. در این مقاله به طور کامل توضیح می‌دهیم که تبلیغ در گوگل را چگونه و توسط چه شرکتی انجام دهید. نوشته تبلیغ در گوگل را چگونه و توسط چه شرکتی انجام دهیم؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

برای سریع‌تر دیده شدن وب‌سایت در صفحه اول نتایج جستجو، هیچ چیز بهتر از تبلیغ در گوگل نیست.

راه‌های دیگری نیز برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجو وجود دارد، اما این روش بازاریابی، سریع‌ترین روش ممکن است.

به طور کلی این نوع بازاریابی با گذشت زمان محبوبیت بیشتری کسب می‌کند؛ به این دلیل که مهم‌ترین منبع درآمدی گوگل است.

در ادامه به طور کامل توضیح می‌دهیم که تبلیغ در گوگل را چگونه و توسط چه شرکتی انجام دهید.

قبل از هر چیزی توصیه می‌کنیم لیوان قهوه یا چای خود را پر کرده تا مطالب را به خوبی و با تسلط کامل درک کنید.

چگونه می‌توانم در گوگل تبلیغ کنم؟

اولین موردی که به آن نیاز خواهید داشت، حساب کاربری جیمیل است که معتبر باشد. در دنیای امروزی این مساله برای تمامی موارد مورد نیاز است.

سپس مهم‌ترین مورد، گوگل ادز بوده که باید حساب کاربری خودتان را فعال کنید. نمی‌دانید گوگل ادز چیست؟!

گوگل ادز یکی از پلتفرم‌های تبلیغاتی غول مارکتینگ جهان است. اگر گوگل را یک مادربرد درنظر بگیریم، گوگل ادز نقش CPU یا هسته قدرت را ایفا می‌کند.

این دقیقا همان پلتفرمی است که برای تبلیغ در گوگل نیاز دارید.

اما چگونه از این طریق تبلیغات انجام دهید؟ در ادامه متوجه می‌شوید.

وارد اکانت گوگل ادز شوید در بخش منو سمت چپ، روی گزینه Setting کلیک کرده، سپس Sub-Account Setting را انتخاب نمائید. روی گزینه + آبی رنگ کلیک کنید گزینه Create New Account را انتخاب نمائید. حساب کاربری مورد نظر خود را از دو گزینه Google Ads Account و Smart Campaign account انتخاب کنید.

حتما بخوانید: ایجاد یک حساب Smart Campaign باعث می‌شود که گوگل ادز در حالت هوشمند قرار بگیرد. این گزینه برای کسانی که با تبلیغ در گوگل آشنایی ندارند کاملا مناسب است. هر زمانی که بخواهید، می‌توانید وضعیت حساب را به Expert Mode تغییر دهید.

به نظرتان ایجاد حساب و فعال کردن کمپین‌های تبلیغاتی آسان نیست؟ در صورتی که نتوانستید ثبت‌نام خود را تکمیل کنید، نیازی به نگرانی نیست!

ما به شما خرید اکانت گوگل ادز را توصیه می‌کنیم. از کجا؟ چجوری؟ شرکت جی ادز در زمینه تبلیغات گوگل فعال بوده و به راحتی می‌توانید از آنها حساب کاربری اختصاصی یا حساب مدیریت شده تهیه نمائید.

چگونه در گوگل کمپین تبلیغاتی ایجاد کنیم؟

پس از اینکه مراحل امنیتی و اولیه حساب گوگل ادز را تکمیل کردید، زمان آن است کمپین تبلیغاتی خود را فعال کنید.

انجام این فعالیت کار ساده‌ای نیست! ما در ادامه به شما چگونگی فعال شدن تبلیغ گوگل را توضیح می‌دهیم.

ابتدا لازم است که از بخش منوی سمت چپ، گزینه Campaign را انتخاب کرده و سپس روی + آبی رنگ کلیک کنید.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، ما قصد داریم تبلیغ در گوگل را برای وب‌سایت انجام دهیم. بنابراین می‌توانید Website Traffic را انتخاب کرده و سپس گزینه Search را انتخاب نمائید.

پس از آن لازم است که آدرس وب‌سایت را وارد کنید. اخیر گوگل اجازه تبلیغ در گوگل برای دامنه‌های .IR را صادر نمی‌کند. به همین خاطر اطمینان حاصل کنید که برای پسوند های جهانی .COM یا .ORG کمپین ایجاد کنید.

به دلیل اینکه Website Traffic را انتخاب کردید، گوگل به صورت پیش فرض تنظیمات را برای شما انجام می‌دهد. در این مرحله دقت کنید، چون گوگل حداکثر هزینه ممکن را در نظر می‌گیرد تا بتوانید با سایر وب‌سایت‌های معتبر رقابت کنید.

در این بخش لازم است که نام کمپین، زبان و کشور مورد نظر، بودجه مخصوص روزانه و سایر موارد را تکمیل و بررسی نمائید.

مساله‌ای که باید به آن دقت کنید، استفاده از افزونه‌های تبلیغاتی است.

در بخش انتهایی با عنوان Ad Extensions قرار گرفته‌اند. به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از افزونه Sitelink، چند لینک مرتبط به تبلیغ گوگل خود اضافه نمائید.

بعد از اینکه Save And Continue را بزنید؛ وارد صفحه بعد شده و لازم است که ادگروپ‌های مورد نظر را انتخاب کنید.

تمامی کلمات کلیدی مورد نیاز خود را باید در این قسمت وارد نمائید.

بخش بعدی مربوط به انتخاب عناوین و توضیحات آنها بوده که هر عنوان 30 کاراکتر و توضیحات 90 کاراکتر ظرفیت دارند.

نکته مهم: در صورتی که خودتان می‌توانید تمامی تنظیمات را انجام دهید و به گزینه‌های پیش فرض نیازی ندارید، در زمان شروع تبلیغ در گوگل به جای انتخاب Website Traffic روی گزینه Create a Campaign without a goal’s guidance کلیک کرده و باقی مراحل را انجام دهید.

به نظر شما اجرای کمپین تبلیغ در گوگل دشوار بود؟ اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید این کار رو انجام بدید، می‌توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ جی‌ادز استفاده کنید.

بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی

مهم‌ترین فعالیتی که می توانید انجام دهید تا کیفیت آگهی گوگل خود را افزایش دهید، انجام فعالیت‌های بهینه‌سازی است. دقیقا همان‌طور که برای عملکرد بهتر وب‌سایت انجام می‌شود.

اجازه دهید با ذکر مثال توضیح دهیم:

فرض کنید در گوگل کلمه “مشاوره ثبت شرکت” را جستجو می‌کنید. حال نتیجه‌های تبلیغاتی زیر را بررسی کنید:

به نظر شما ارتباط کدام یک از آنها با جستجوی انجام شده بیشتر است؟ درسته گزینه دوم.

این درسته که شما قصد دارید شرکت خود را ثبت کنید، گوگل هم این موضوع را متوجه شده؛ اما ارتباط دقیق صفحه لندینگ با جستجوی انجام شده می‌تواند در بیشتر شدن میانگین کلیک کاربران تاثیرگذار باشد.

طبق تحقیقی که جی‌ادز انجام داده، کاربرانی که معتقدند آگهی تبلیغاتی برای نیاز آنها مفید باشد، عموما روی آن کلیک می‌کنند.

از عناوین مجاب کننده و توضیحات مناسب استفاده کنید

عناوین انتخاب شده در مثال بالا مناسب هستند. اما برخی کلمات هستند که قابلیت جادویی دارند. مانند تخفیف، ارسال رایگان و بسیاری موارد دیگر مناسب زمینه کاری شما.

توضیحات متن تبلیغ در گوگل نیز بسیار اهمیت دارد. به مثال بالا نگاه کنید. هر دو لینک اشاره‌های مناسبی به ارائه خدمات خود داشته‌اند.

استفاده از افزونه‌ها مانند سایت لینک، Callout می تواند به جذب کاربر و دریافت کلیک تبلیغاتی بیشتر منجر شود.

کیفیت تبلیغات را افزایش دهید

کیفیت تبلیغات همچنین با نام Quality Score نیز شناخته می‌شود. عوامل متعددی در این بخش مهم تاثیرگذار هستند.

تعداد کلیک دریافتی در مقابل تعداد نمایش‌ها، یکی از فاکتورهای مهم کیفیت تبلیغ در گوگل است. به عناوین و توضیحات یا افزونه‌ها نیز مربوط می‌شود که نقش مهمی در انتخاب کاربر ایفا می‌کنند.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب، در بالا بردن Quality Score تاثیرگذار هستند. دقیقا چیزی را که کاربر جستجو کرده به او تحویل دهید.

با استفاده از ویژگی‌های مناسب مانند کلمات کلیدی دقیق، کلمات کلیدی منفی و … بهترین تجربه جستجو را به کاربر ارائه کنید.

در صورتی که زمان کافی برای انجام این فعالیت‌ها را ندارید، توصیه می‌کنیم اکانت‌های مدیریت شده جی‌ادز را تهیه نموده تا کارشناسان تمامی مراحل را برای شما انجام دهند.

تبلیغ در گوگل را به یک شرکت معتبر بسپارید

با مطالعه این مقاله، اطلاعات خود را در زمینه تبلیغ در گوگل افزایش دادید. با این حال، توصیه می‌کنیم کمپین‌های خود را توسط یک شرکت تبلیغاتی معتبر اجرا کنید.

دلیل آن کاملا مشخص است. ممکن است بدون اینکه اطلاعی داشته باشید، یکی از قوانین گوگل را نقض کنید. به طور مثال، استفاده از افزونه تماس برای تبلیغات فارسی برخلاف قوانین گوگل بوده و در صورتی که متوجه این اتفاق شوند، حساب کاربری شما مسدود یا ساسپند خواهد شد.

علاوه بر آن، شما با خیال راحت می‌توانید به کارشناسان با تجربه اعتماد کنید که تمامی قوانین را می‌شناسند و از به‌روز رسانی‌هایی که انجام می شود، اطلاع دارند.

گوگل یک ویژگی جذاب برای افرادی که تبلیغ در گوگل را به تازگی شروع می‌کنند ایجاد کرده است. حتما این بخش را با دقت بخوانید.

دریافت پروموشن 120 دلاری از گوگل

گوگل برای تشویق کاربران به استفاده از خدمات تبلیغاتی، تا سقف 120 دلار پروموشن اهدا می‌کند.

این مبلغ به معادل واحدهای پولی دیگر مانند لیر، درهم، پوند و … نیز به همین میزان ارزش خواهد داشت. مثلا اگر با واحد پولی درهم در گوگل تبلیغ کنید، 440 درهم دریافت خواهید کرد.

باید بدانید که امکان دریافت پروموشن برای حساب گوگل ادز پارتنرهای گوگل فعال است. از آنجا که شرکت جی ادز به عنوان پارتنر گوگل در ایران شناخته می‌شود، این شانس را خواهید داشت تا این هدیه را دریافت کنید.

حرف آخر

امیدواریم که با خواندن این مطلب بتوانید کمپین‌های تبلیغات گوگل خود را به آسانی راه‌اندازی کنید.

در صورتی که نتوانستید بخشی از مراحل راه‌اندازی و ایجاد کمپین را انجام دهید، می‌توانید از خدمات تبلیغاتی جی‌ادز استفاده نمائید.

فراموش نکنید که کمپین‌های خود را بهینه کنید تا برای آگهی‌های آینده، با سرمایه‌گذاری کمتر، درآمد بیشتری کسب کنید!

در انتها از شما می‌خواهیم نظرات و تجربیات خود را درباره تبلیغ در گوگل اعلام کنید. علاوه بر آن، هر سوالی که داشتید می‌توانید در انتهای این صفحه مطرح نمائید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس