تصاویر شکار شده از BMW سری 7 2023 را از دست ندهید
گجت نیوز (https://gadgetnews.net) اولین تصاویر مخفیانهی خودروها همیشه جذابیت خاصی دارند. در این مطلب قصد داریم به نکات مخفی اولین تصاویر BMW سری 7 2023 بپردازیم.با گجت نیوز همراه باشید. قطعا طرفداران بی ام و، هیجان زیادی برای معرفی هفتمین نسل زیباترین و مجللترین سدان این شرکت آلمانی یعنی BMW سری 7 دارند. این برای اولین بار خواهد... نوشته...
اولین تصاویر مخفیانهی خودروها همیشه جذابیت خاصی دارند. در این مطلب قصد داریم به نکات مخفی اولین تصاویر BMW سری 7 2023 بپردازیم.با گجت نیوز همراه باشید.
قطعا طرفداران بی ام و، هیجان زیادی برای معرفی هفتمین نسل زیباترین و مجللترین سدان این شرکت آلمانی یعنی BMW سری 7 دارند. این برای اولین بار خواهد بود که یکی بی ام و سری 7 را در قامت یک خودرو الکتریکی میبینیم. این خودرو با کد i7، در کنار مدل سنتی خود با پیشرانهی درون سوز در شهر مونیخ معرفی خواهد شد.
بررسی کامل اولین تصاویر BMW سری 7 2023
اخیرا تصاویر فاش شدهی زیادی از نسل بعدی BMW سری 7 بر روی اینترنت قرار گرفته. حتی بسیاری از این عکسها را خود شرکت BMW تهیه کرده و در اختیار سایتهای بررسی خودرو قرار داده. این نسل که با نام G70 قرار است به عنوان یک خودرو مدل 2023 معرفی شود، سطح جدیدی از مجللترین خودروی BMW را به همهگان معرفی خواهد کرد.
طراحی خارجی عجیب و غیرقابل چشم پوشی BMW سری 7 2023
همانطور که میدانید بی ام و طراحی جلو پنجرهی خود را به کلی تغییر داده. این نکته در تصاویر رسمی BMW XM کاملا مشخص بود. به احتمال زیاد در خودرو G70 هم شاهد طراحی مشابه و جلو پنجرهی دو تکه همراه با چراغهای خیره کننده باشیم. اگر این حدس درست باشد، G70 به اولین سری هفتی تبدیل میشود که بزرگترین جلو پنجره را دارد. خوب یا بد بودن این موضوع، با توجه به طراحی نهایی مشخص خواهد شد. طراحی جلو پنجرهی سریهای مختلف BMW در سالهای اخیر واقعا روی لبهی تیغ بوده و نمیشود به طور کلی در مورد آنها نظر داد. به هر حال این نوع طراحی، به ترند این روزهای صنعت خودروسازی تبدیل شده و بنز و آئودی هم به آن چشم دوختهاند.
شایعات دیگری هم مثل کاپوت بازشو از عقب (clamshell hood)، ورودیهای هوای جلو متفاوت و کروم کاریهای زیاد برای بی ام و سری 7 2023 وجود دارد. هرچند که اگر از کنار به آن نگاه کنیم، هنوز همان امضای خودروهای سنتی BMW را میبینیم. علاوه بر آن، شیشههای جانبی خودرو تقریبا یک دستتر شدهاند و اثری از ستون وسطی مشاهده نمیشود. اما شاید طراحان، برای قسمت عقب خودرو به اندازهی جلو پنجره دقت نکرده باشند.
سپر عقبِ رو به پایین همراه با چراغهای L شکل هیچ نشانی از حالت کلاسیک، پر ابهت یا حتی اسپرت ندارد.
طراحی داخلی و سینمای بیحد و حصر BMW سری 7 2023
وقتی به داخل این خودرو نگاه میکنیم، باید نمایشگر هایپر اسکرین (Hyper screen) مرسدس بنز را فراموش کنید. این خودرو قرار است با یک نمایشگر 31 اینچ 8K شما را شگفت زده کند. این نمایشگر حکم سینما را برای سرنشینان عقب خواهد داشت. اما این همه چیز نیست! سیستم صوتی Wilkins 4D در کنار سیستم مخابراتی 5G و شاید دستیار صوتی آمازون، نوید یک سوپر کابین را میدهد.
در پشت فرمان BMW سری 7 2023، شاهد یک نمایشگر 14.6 اینچیِ هماهنگ با نسل هشتم iDrive هستیم. سقف پانارومیک این سری با تکنولوژی الکتروکرومیک عرضه خواهد شد و به گفتهی BMW، سیستم نور پردازی داخل کابین این خودرو، با تمام خودروهای حال حاضر متفاوت خواهد بود.
همچنین تمام بی ام و های سری هفتی که بر اساس پلتفرم CLAR تولید خواهند شد، از سیستم تعلیق بادی، سیستم آرام بسته شدن درها (soft-close) و سیستم رانندگی خودکار سطح 3 بهره خواهند برد.
چشم انداز آینده
در ابتدا اشاره کردیم که BMW سری 7 2023 در دو نسخه تولید و مدل تمام برقی آن با نام i7 معرفی خواهد شد. البته BMW هنوز هم در مقابل حکمرانی خودروهای برقی سر خم نکرده. حتی رئیس این شرکت در تازهترین مصاحبهی خود، کنار گذاشتن پیشرانههای درون سوز را احمقانه توصیف کرده. اما به هر حال نسل بعدی سری 7 را با پیشرانهی برقی و در انواع مدلهای آن خواهیم دید. این مدلها میتوانند در ظرفیت باتری، پلاگین هیبرید، هیبرید یا تمام برقی بودن، با هم تفاوت داشته باشند.
خوشبختانه طبق اطلاعات تایید شده، در این نسل شاهد پیشرانهی 6 سیلندر خطی تویین توربو شارژ 3 لیتری با کد B58 خواهیم بود. هرچند که BMW پیشرانهی 12 سیلندر خورجینی M760i را از محصولات خود حذف کرده اما هنوز میتوانیم از مدلهای دیگر لذت ببریم. به احتمال بسیار قوی، پیشرانهی 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژ 4.4 لیتری با قدرت 650 اسب بخار را در نسخههای هیبرید ببینیم.
قرار است نسخهی تمام برقی، با دو موتور الکتریکی و پکیج باتریهای فوقالعاده بزرگ 120 کیلو وات ساعتی به مشتریان عرضه شوند. هر چند احتمال دارد که باتریهای کوچکتری را هم ببینیم. هنوز تستهای رسمی این باتریها منتشر نشده اما شایعاتی به گوش میرسد که مصرف موتورهای الکتریکی را در حدود 22.5 تا 19.5 کیلو وات ساعت به ازای هر 100 کیلومتر نشان میدهد. این تستها تماما از نوع WLTP هستند و درصد خطای بسیار پایینی دارند.
شایعات جایی به جذابترین حالت خود میرسند که خبر از پکیج M خودروی BMW سری 7 2023 میدهند. این نسخه شاید با سه موتور الکتریکی و قدرت 740 اسب بخار (552 کیلو وات) معرفی شود.
رقیبان BMW سری 7 2023
اگر بخواهیم کوتاه بگوییم، شاید این خودرو هیچ رقیبی به جز نسل بعدی مرسدس بنز کلاس S نداشته باشد. در سمت دیگر اگر سطح توقع خود را پایین بیاوریم، خودروهایی مثل بنتلی Flying Spur، جنسیس G90 و آئودی A8 را هم بتوانیم در لیست رقیبان جای دهیم. همچنین تسلا مدل S، مرسدس بنز EQS و لوسید ایر هم شاید رقیبان درخوری باشند.
برای پایان دادن به تمام شایعات احتمالی، حداقل باید تا چند ماه دیگر صبر کنید. رویداد MY 2023 همه چیز را روشن خواهد کرد.
گالری تصاویر
2023-bmw-7-series-bold-looks-ev-power-heritthing- other-we-now-about-the-g70-flagship