به گزارش خبرنگار مهر، تورج حسنزاده شامگاه پنجشنبه در دیدار کارکنان و رؤسای مراکز علمی – کاربردی اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار کرد: همزمان با هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) سی و یکمین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی را گرامی میداریم و سعی ما بر این است تا از این فرصت برای معرفی دستاوردهای این دانشگاه استفاده کنیم.
وی دانشگاه علمی – کاربردی را دانشگاه مهارتآفرین و اشتغالمحور توصیف کرد و گفت: فارغالتحصیلان این دانشگاه در کوتاهترین زمان وارد بازار کار شده و سهم بسزایی را در تولید ثروت کشور و تحول نظام اقتصادی انجام میدهند.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان اردبیل تصریح کرد: سهم دانشگاه جامع علمی – کاربردی از نظام آموزش علمی کشور ۱۳ درصد است که تلاش میشود این رقم به ۳۳ درصد افزایش یافته و در افق میان مدت به ۵۰ درصد ارتقا یابد.
حسنزاده افزود: دانشگاه جامع علمی – کاربردی پیشروتر از سایر دانشگاهها خود را در مسیر دانشگاه نسل سوم به عنوان دانشگاه کارآفرین و نسل چهارم به عنوان دانشگاه جامعمحور قرار داده و حرکتهای رو به جلو و پیشرویی را در این حوزه شاهد هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این دانشگاه تلاش میکند تا متناسب با نیاز جامعه در حوزه اشتغال و مهارتآفرینی ورود پیدا کرده و فعالیتهای خود را سامان دهد.
حسنزاده فعالیت ۱۲ مرکز آموزش علمی – کاربردی را در سطح استان در رشتههای مختلف فنی، علوم انسانی و فرهنگ و هنر یادآور شد و اضافه کرد: سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل بوده و ۳۱ هزار دانشجو نیز فارغالتحصیل این دانشگاه هستند.
وی بیان کرد: گواهی فارغالتحصیلی این دانشگاه در حقیقت گواهی اشتغال محسوب میشود و در حقیقت در سالهای نخستین ورود دانشجویان به این دانشگاه امکان اشتغال و کارآفرینی آنها در سطح بازار وجود دارد.
حسنزاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما سعی میکنیم دانشگاه علمی – کاربردی را به سمت دانشگاه خلاق و فناور متناسب با زیست بوم بومی حرکت دهیم که قطعاً در حوزه فناوری و دانشبنیان، دانشگاه علمی – کاربردی حرکتهای تحولآفرینی را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: ۱۲۵ رشته جدید برای این دانشگاه تعریف شده که ما نیز در استان اردبیل نسبت به راهاندازی این رشتهها در دانشگاه علمی – کاربردی نظیر رشته اینترنت اشیا، طراحی و مربیگری در حوزههای مختلف ورود پیدا کردیم.
حسنزاده گفت: در حوزههای فرهنگی و دانشجویی نیز برنامههای جدیدی در حال تدوین است و امیدواریم دانشجویان این دانشگاه بتوانند متناسب با وضعیت موجود در رشتههای مختلف تحصیل کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی استان اردبیل افزود: تلاش ما بر این است تا صد درصد دانشجویان این دانشگاه که بومی هستند، به عنوان سرمایههای استان در رشتههای مختلف بتوانند فعالیتهای پیشرو و سازندهای را در مسیر توسعه استان انجام دهند.