لوازم خانگی لاکچری در خانه روستائیان ایرانی


لوازم خانگی لاکچری در خانه روستائیان ایرانی

بررسی‌های مرکز آمار ایران از شرایط هزینه و درآمد خانوار‌های ایرانی در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد تنها حدود ۱۲ درصد از خانوار‌های شهری و نیم درصد از خانوار‌های روستایی از مایکروویو و فر‌های هالوژن دار استفاده می‌کنند. این نشان می‌دهد که بازار این لوازم خانگی محدود و در حد افراد پر درآمد جامعه است.

لوازم خانگی لاکچری در خانه روستائیان ایرانی

در گزارش این مرکز در سال ۱۴۰۰ دقیقا ۱۱.۹ درصد از خانوار‌های شهری در ایرانی از مایکروویو و فر‌های هالوژن دار استفاده می‌کنند و در میان خانوار‌های روستایی نیز ۲.۱ درصد مصرف کننده ماکروویو هستند. اما به نظر می‌رسد در حالیکه بازار ماکروویو درشهر‌ها سیر نزولی پیدا کرده در میان خانوار‌های روستایی متقاضیان بیشتری به دنبال خرید ماکروویو هستند. براساس گزارش مرکز آمار تقاضا برای این محصول هرچند کم، اما در مناطق شهری کاهش یافته به طوری که طی سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ نیم درصد از خانوار‌های ایرانی شهری تقاضا برای این محصول را کنار گذاشته اند. در مقابل همین میزان یعنی دقیقا نیم درصد به تقاضای خانوار‌های روستایی اضافه شده است. دلایل این نوسان و تغییر روند مشخص نیست و برند‌هایی که می‌خواهند به تازگی وارد این بازار شوند با دقت این تغییرات آماری را دنبال و بررسی کنند..


مایکروویو و فر‌های هالوژن دار یکی دیگر از آخرین نسل‌های لوازم خانگی است که به خانه‌های ایرانی راه پیدا کرده و جای خود را در کابینت‌های آشپزخانه مشخص کرده است. ناگفته نماند که گزارش مذکور نشان می‌دهد با اینکه تنوع این محصول در بازار افزایش یافته است، اما هنوز بسیاری از خانوار‌ها با توجه به تورم موجود در جامعه اولویت‌های دیگری دارند و نیاز به مایکروویو و فر‌های هالوژن دار احساس نکرده اند. این شرایط برای تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی بسیار پر معنی است و خبر از بخشی از بازار دارد که باید بر آن متمرکز شده و با برنامه ریزی دقیق تری برای ورود به این بازار برنامه ریزی کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

دیدن پورن توسط بچه ها، چگونه برخورد کنیم؟