هفت تحول بنیادین در شبکه فروش بیمه معلم
نگاهی به گزیدهای از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت امور نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه معلم از هفت تحول بنیادین در این حوزه خبر میدهد.
در گفتگو با مصطفی احمدی نژاد مدیر امور نمایندگان وکارگزاران مطرح شد:
بهینه سازی مدل کارمزد
بهینه سازی مدل کارمزد شبکه فروش بر اساس مدل سود و زیان، ایجاد تمایز بین نمایندگان با عملکرد مطلوب و نامطلوب از طریق پرداخت کارمزد تشویقی و ایجاد انگیزه در شبکه فروش جهت فعالیت در رشتههای کم ریسک از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه میباشد.
ارزیابی عملکرد مستمر نمایندگان و کارگزاران
ارزیابی عملکرد نمایندگان و کارگزاران به صورت مستمر و در بازههای منظم، اعلام نقاط قوت و قابل بهبود ایشان، برنامه ریزی و اقدام جهت بهبود وضعیت شاخصهای عملکرد نمایندگان از دیگر اقدامات مهم این حوزه محسوب میشود.
راه اندازی داشبردهای عملکردی ویژه نمایندگان رشته عمر در سال جدید
راه اندازی داشبردهای آماری نمایندگان جنرال و آییننامه ۹۶ به صورت مجزا در رشته عمر و سرمایهگذاری و ارزیابی دقیق عملکرد ایشان بر اساس شاخصهای تاثیرگذار این رشته از دیگر اقدامات مهم این حوزه محسوب میشود.
افزایش کیفیت شبکه فروش
مقایسه آماری رنکینگ نمایندگان بیمه معلم در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، نسبت به سال مدت مشابه سال گذشته نشان میدهد، بر اساس درصد نمایندگان هر منطقه نمایندگان رنکینگ سبز از ۲۶.۶ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۰ به ۲۸.۴ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۱ افزایش یافته است.
نمایندگان در رنکینگ زرد از ۳۹.۷ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۰ به ۳۶.۶ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
بر این اساس نمایندگان در رنکینگ قرمز از ۳۹.۷ درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۰ به ۳۵درصد در شش ماهه اول ۱۴۰۱ کاهش داشته است.
این آمار نشان دهنده افزایش قابل توجه نمایندگان متخصص و حرفهای است.
درجه بندی نمایندگان بر اساس سیستم ارزیابی عملکرد و افزایش قابل توجه صندوق اعتباری نمایندگان پس از چندین سال از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه میباشد.
افزایش حدود اختیارات نمایندگان نیز اقدام مهمی است که صورت گرفته است.
به روزرسانی تضامین شبکه فروش اقدام کارا و بهینهای است که کارنامه مطلوبی را در این زمینه از بیمه معلم بر جای گذاشته است.