کاهش هزینه آی تی با پشتیبانی شبکه
درباره خدمات پشتیبانی شبکه اینطور تصور می شود که اگر مشکلی در شبکه ایجاد شود، کارشناسان پشتیبانی آن را برطرف می کنند اما چگونه می توان از بروز مشکلات شبکه جلوگیری کرد تا هزینه های آی تی کاهش چشم گیری پیدا کند؟ تا حالا به این موضوع توجه...
درباره خدمات پشتیبانی شبکه اینطور تصور می شود که اگر مشکلی در شبکه ایجاد شود، کارشناسان پشتیبانی آن را برطرف می کنند اما چگونه می توان از بروز مشکلات شبکه جلوگیری کرد تا هزینه های آی تی کاهش چشم گیری پیدا کند؟
تا حالا به این موضوع توجه کرده اید که چه کالاهایی همراه با خود گارانتی ارائه می دهند؟ کالاهای با کیفیتی که از کیفیت خود مطمئن هستند و می دانند که با ارائه گارانتی معتبر آن قسمت کوچکی از کالا های فروخته شده که مشکل پیدا می کنند، با هزینه ی کم برطرف می شوند. حال اگر کالای فروخته شده بی کیفیت باشد آیا ارزش مالی برای گارانتی کردن آن وجود دارد؟ قطعا خیر!
از طرفی دیگر هیچ کسی دوست ندارد حتی کالایی که گارانتی دارد دچار مشکل شود و زمانی را صرف کند تا آن را به واحد گارانتی منتقل کرده و چند روزی را برای برطرف شدن مشکل صبر کند و کارهایش عقب بیفتد.
خدمات پشتیبانی شبکه هم به همین شکل است. کارشناسان پشتیبانی شبکه باید در ابتدا تمامی موضوعاتی که ممکن است در آینده یک مجموعه را با مشکل مواجه کند را برطرف کنند. آن ها تمام تلاش خود را می کنند که برای مجموعه مورد نظر که وظیفه پشتیبانی از شبکه و کامپیوتر های آن را بر عهده دارند مشکلی ایجاد نشود. این موضوع هم به سود کارشناس پشتیبانی شبکه است و دیگر نیازی به پشتیبانی های زیاد ندارد و هم کارفرما و شرکتی که دریافت کننده خدمات پشتیبانی شبکه است! البته این موضوع به شرطی است که شرکت مورد نظر تصور نکند که کارشناس پشتیبانی شبکه هیچ کار انجام نمی دهد!
اعم کار پشتیبانی شبکه چک کردن های مداوم تجهیزات شبکه است! حال میخواهیم به شما بگوییم که خدمات پشتیبانی شبکه چه کار هایی انجام می دهد تا بتوانید یک خدمات مناسب را برای مجموعه مورد نظر خود داشته باشد.
بکاپ قابل استفاده!
بسیاری از افراد فکر می کنند بکاپ به معنی کپی اطلاعات مهم است و خود می توانند این کار را انجام دهند، اما موضوع به این سادگی ها هم نیست! بکاپ نوعی از کپی اطلاعاتات است که امکانات مختلفی در کنار آن وجود دارد.
- اولین نکته در تهیه بکاپ این است که در یک دیوایس جداگانه و خارج از شبکه نگهداری شود تا در صورت آلودگی شبکه کامپیوتری مورد نظر، بکاپ آلوده نشود و بتواند قابل استفاده باشد. پس مکان ذخیره بکاپ اهمیت فوق العاده بالایی دارد! متاسفانه بسیاری از کارشناسان پشتیبانی شبکه تنها اطلاعات را هر چند وقت یک بار بر روی هارد اکسترنالی که همیشه به سرور متصل است کپی می کنند و می گویند بکاپ می گیرند!
- دومین نکته در تهیه بکاپ خدمات پشتیبانی شبکه، استفاده از بکاپ به صورت کامل و در هر شراطی است، یعنی اگر هر اتفاقی برای سرور شما افتاد (به عنوان مثال دزدیده شد) شما بتوانید تمامی اطلاعات را به همان شکل و کامل بر روی سرور دیگر بازیابی کنید.
- سومین نکته این است که بکاپ شما بدون وابستگی به پشتیبانی نرم افزار یا هر شخص دیگه ای توسط پشتیبانی شبکه بازیابی شود.
- چهارمین موضوع قابلیت های کد گذاری و فشرده سازی فایل های بکاپ است که هزینه نگهداری از آن ها را کاهش می دهد، فراموش نکنید که تهیه بکاپ به صورت همیشگی است و بهتر است همیشه نسخه های مختلف و قدیمی بکاپ از مکانی امن نگهداری شود. پس شما با حجم زیادی از بکاپ ها سر و کار خواهید داشت.
- و پنجمین نکته تست مرتب بکاپ های تهیه شده در بازه های زمانی مرتب و دائم است، قوی ترین نرم افزار های بکاپ گیری در دنیا ممکن است در صورت نمایش پیغام موفقیت آمیز بودن بکاپ، در زمان بازیابی پیغام خطایی را برای شما نمایش دهند و شما نتوانید در زمان مورد نیاز از آن فایل بکاپ استفاده کنید و در نهایت تمام زحمات شما برای بکاپ گیری تا به آن لحظه به هدر رفته است.
امنیت در پشتیبانی شبکه
امنیت همیشه جز مسائلی بوده است که خیلی از افراد به آن بی توجه هستند و تصور می کنند این امنیت و آنتی ویروس ها هستند که باعث می شود که آن ها کند شوند و کارها درست پیش نرود و نرم افزار ها درست نصب نشوند و کلی مشکل دیگه برای آن ها ایجاد شود. همه این ها تا زمانی برای شما مهم است که آلوده به باج افزار نشده باشید!
هدف باج افزار ها مهم ترین دارایی شما یعنی اطلاعات شماست و وقتی که اطلاعات شما دیگر قابل استفاده شود به این نتیجه می رسید که ای کاش به فکر امنیت اطلاعات و شبکه می بودید. وظیفه کارشناس پشتیبانی شبکه هم همین است، این که تمام تلاش خود را بکند تا وضعیت امنیت شبکه شما در بهترین حالت ممکن باشد، در عین حال هم شما برای کار کردن با نرم افزار های مختلف دچار مشکلاتی از جمله کندی آن ها نباشید.
امنیت شبکه علاوه بر این که شما را در مقابل تحدید های خارجی تا حد زیادی حفظ می کند، شما را در مقابله با تحدید های داخلی شبکه نیز محافظت می کند! بله همین طور است، در بسیاری از مواقع شبکه کامپیوتری مجموعه شما از داخل مجموعه دچار آسیب دیدگی می شود و برخی از افراد و کارکنان به صورت خواسته و یا ناخواسته باعث آسیب رسانی به اطلاعات و تجهیزات می شوند. حتما می پرسید چطور این اتفاق می افتد؟
- فلش های آلوده از مهم ترین مواردی هستند که باعث ورود بد افزار های مختلف به شبکه کامپیوتری شما می شوند، چرا که کارکنان اغلب حافظه های فلش خود را به کامپیوتر های مختلف متصل می کنند و برای انتقال اطلاعات از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر از آن ها استفاده می کنند، دریغ از این که ممکن است با همین کار شبکه یک مجموعه که شامل چند ده کامپیوتر می شود را مورد آسیب دیدگی قرار دهند.
- اینترنت و کلیک بر روی لینک های ناشناس بعد از حافظه های فلش بیشترین آسیب رسانی را به شبکه و اطلاعات کابران به وجود می آورند. بسیاری از افراد فکر می کنند خیلی محتاط هستند و این لینک ها را به خوبی می شناسند، دریغ از اینکه که بسیاری از این لینک ها در غالب کرک های نرم افزار ها و ظاهری موجه در اینترنت هستند!
تمامی موارد گفته شده جز مواردی هستند که کارشناس پشتیبانی شبکه وظیفه مدیریت آن ها را دارد و باید تمام تلاش خود را بکند تا این وضعیت را در بهترین شکل خود حفظ کند و اجازه ندهد تا مشکلی برای کارکرد افراد در شبکه ایجاد شود، همچنین ایشان باید در صورت به وجود آمدن مشکل، در سریع ترین زمان ممکن آن را به صورت ریشه ای برطرف کند تا دیگر تکرار نشود.
انتهای رپرتاژ آگهی/