یه دوره سئو باید چه سرفصل هایی داشته باشد؟
یک دوره سئو خوب، باید دارای چه سرفصلهایی باشد؟ در این مقاله قصد داریم تا مهمترین سرفصلهای سئو که باید حتما در دورههای سئو رعایت شود را به شما معرفی کنیم.
سئو یکی از جذابترین مشاغلی است که میتواند به پیشبرد کسب و کار اینترنتی شما، کمک زیادی کند. ولی یادگیری سئو به همین سادگی که فکر میکنید نیست. درواقع هیچ رشته دانشگاهی وجود ندارد که شما با شرکت در آنها، بتوانید علم سئو را به خوبی یاد بگیرید.
البته در سطح اینترنت هم اطلاعات خوبی درباره این حوزه وجود دارد؛ ولی این اطلاعات به حدی نیستند که بتوانند شما را تبدیل به یک متخصص کنند. برای همین، بهترین گزینه برای یادگیری سئو، شرکت در یکی از دورههای آموزش سئو است که توسط مدرسان این حوزه، آماده شده.
ولی یک دوره سئو خوب، باید دارای چه سرفصلهایی باشد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم تا مهمترین سرفصلهای سئو که باید حتما در دورههای سئو رعایت شود را به شما معرفی کنیم.
1. معرفی همه بخشهای سئو
فعالیتها مربوط به سئو، در سه بخش مختلف انجام میشود که آنها را با نامهای سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال میشناسند. در ادامه این موارد را برای شما توضیح میدهیم:
-
سئو داخلی: سئو داخلی که آن را با اسم On-Page Seo هم میشناسند که اکثر فعالیتهای سئو نیز در همین بخش انجام میشود. سئو داخلی به مجموعه فعالیتهای سئویی گفته میشود که در داخل سایت شما انجام میشود. فعالیتهایی به مانند تولید محتوا یا لینکسازی داخلی و ....
-
سئو خارجی: سئو خارجی یا Off-Page Seo برخلاف سئو داخلی، فعالیتهایی است که در خارج از سایت شما انجام میشود. برای مثال فعالیتهایی به مانند لینکسازی خارجی، فعالیت در شبکههای اجتماعی و ... جزو فعالیتهای سئو خارجی هستند.
-
سئو تکنیکال: سئو تکنیکال یا Technical Seo همانطور که از اسمش هم مشخص است، به فعالیتهای فنی در سایت شما گفته میشود. البته هر فعالیت فنی را جزو سئو تکنیکال نمیدانند؛ درواقع فعالیتهایی که انجام دادن آنها باعث میشود تا تجربه کاربری خوبی در سایت شما به وجود بیاید و اینکه رباتهای موتورهای جستجو نیز به راحتی بتوانند فعالیت خودشان را در سایت شما، انجام دهند را جزو فعالیتهای سئو میدانند. برای مثال هم میتوان به بهینه کردن سرعت سایت، فایل Robots.tx، انتخاب هاست و ... را جزو فعالیتهای سئو تکنیکال معرفی کرد.
البته توضیح این موارد زیاد مهم نیست؛ چون حتی شما با یک سرچ در اینترنت هم میتواند به توضیح این موارد برسید. درواقع سئو ترفند خاصی ندارد و شما فقط باید تکنیکهای مربوط به این حوزه را به خوبی بلد باشید و در زمان مناسب، از آنها استفاده کنید.
مدرس باید در داخل دورههای سئو، این سه بخش را به صورت کلی و مفصل به شما توضیح دهد و هنرجوهای خودش را به درجهای از درک سئو برساند که خودشان بفهمند مثلا الان نیاز است که اقدام به لینکسازی خارجی (سئو خارجی) کنند.
البته این بخشهای سئو نیز مجددا به بخشهای زیادی تقسیم میشوند که هر کدام از آنها هم نیازمند سرفصلهای مخصوص به خودش است که حالا در ادامه، درباره آنها صحبت میکنیم.
2. معرفی وردپرس
وردپرس معروفترین و محبوبترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) حال حاضر در جهان به شمار میرود؛ به طوریکه بیش از 43 درصد از کل سایتهای دنیا، بر روی همین سیستم مدیریت محتوا راه اندازی شدند. درواقه ویژگی و مزایا این CMS به حدی بالاست که اگر هر شخصی قصد طراحی وبسایت را داشته باشید، استفاده از وردپرس را در اولویت خودش قرار میدهد.
همین محبوبیت و کاربرد بالا باعث میشود تا اساتید سئو در دورههای خودشان، یک سرفصلی را به معرفی و آموزش وردپرس بپردازند. شاید در نگاه اول فکر کنید که وردپرس نمیتواند به مراحل سئو کمک کند و برای همین نیاز نیست که حتما دورهای که انتخاب میکنید، آموزش وردپرس را نیز در خودش داشته باشد.
ولی این طرز فکر اشتباست. سئو فرندلی بودن یکی از بینهایت مزایای وردپرس است؛ درواقع کدهای این CMS به صورت کاملا بهینه نوشته شده و درواقع یک لقمه آماده برای افرادی است که میخواهند سایت خودشان را سئو کنند. برای همین حتی اکثر مدرسان سئو نیز به صورت جدی پیشنهاد میکنند که حتما از وردپرس استفاده کنید.
همه این موارد باعث میشود تا معرفی وردپرس تبدیل به یکی از مهمترین سرفصلها در دورههای یادگیری سئو باشد.
3. معرفی ابزارهای موردنیاز
از زمان ابداع شدن علم سئو تا به الان، ابزارهای زیادی برای سهولت در انجام مراحل سئو طراحی شده که برخی از آنها نیز توسط شرکتهای بزرگی به مانند گوگل بوده. از مهمترین این ابزارها میتوان به Google Search Console یا Google Analytics اشاره کرد. درواقع این ابزارها به حدی در سئو تاثیرگذار هستند که متخصصان سئو اعتقاد دارند اگر از آنها استفاده نکنید، عملا مراحل سئو را ندید گرفتید.
مدرسان سئو نیز با اهمیت این ابزارها آشنا هستند و باید در دورههای خودشان از سرفصلهایی به مانند آموزش گوگل آنالیتیکس، آموزش گوگل سرچ کنسول و دیگر ابزارهار مهم بپردازند.
4. سئو محتوا
همیشه سایتهایی در زمینه سئو برنده بودند که محتوای خوبی در سایت خودشان منتشر کردند. ولی سئو محتوا فقط محدود به نوشتن یک پست ساده با چند عکس در سایزهای استاندارد نیست.
درواقع نکات زیادی در زمینه سئو محتوا وجود دارد که شاید مدرسان سئو اگر به خوبی به آن پرداخته باشند، باید فقط چند ساعت از دوره خودشان را به آموزش سئو محتوا بپردازند.
البته این مورد را هم بدانید که سئو محتوا، جزو بخش سئو داخلی به شمار میرود.
5. بررسی مستندات گوگل
اکثر اطلاعاتی که امروزه متخصصان سئو از این علم دارند، همگی برگرفته از مستندات گوگل است؛ گوگل خودش یک بلاگ رسمی دارد که اطلاعات زیادی را در زمینه سئو، منتشر میکند. درواقع یکی از رمزهای موفقیت هر متخصص سئو، پیروی از همین مستندات گوگل است. گوگل درواقع با انتشار این مستندات، به صورت مستقیم به شما میگوید که سایت شما باید به چه شکلی باشد که به صفحه اول برسید.
خود مدرسان قطعا میدانند که مستندات گوگل به چه اندازه میتواند مهم باشد و برای همین باید حتما در دورههای سئو خودشان، سرفصلی را به همین بخش اختصاص دهند.
6. لینکسازی خارجی
لینکسازی خارجی، جزو بخشهای حساس سئو به شمار میرود که اگر به صورت اشتباه انجام شود، نه تنها نمیتواند نتیجه مثبتی داشته باشد، بلکه میتواند تاثیر منفی داشته و ضررهای جبران ناپذیری را به سایت شما وارد کند.
برای همین، متخصصان سئو که با تکنیکهای لینکسازی خارجی آشنا هستند، نه فقط اینکه باید، بلکه موظف هستند تا مراحل لینکسازی را به صورت کاملا شفاف، هنرجوهای خودشان آموزش دهند تا سایت هنرجویان دوره، دچار مشکلاتی به مانند جریمه یا پنالتی گوگل نشود.
انتهای رپرتاژ آگهی/