نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان بر دفاتر مسافرتی


نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان بر دفاتر مسافرتی

با توجه به پیش رو بودن روزهای پایانی سال و افزایش سفرهای مردم، نظارت و بازرسی مستمر و میدانی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی، شرکتها و سایت‌های اینترنتی فروش بلیت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ بدنبال اقدامات نظارتی گشت‌های مشترک بر نحوه فعالیت‌های آژانس هواپیمایی و نیز حسب شکواییه ها و گزارشات شاکیان خصوصی در خصوص فروش بلیت هواپیما بعضاً به قیمت بالاتر از نرخ‌های مصوب، بازرسان این سازمان با همراهی نمایندگانی از سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، نماینده دادستان ویژه فرودگاه‌ها، نماینده پلییس امنیت و نمایندگان سازمان هواپیمایی کشور، در قالب گشت مشترک نسبت به انجام بازرسی از تعدادی شرکتهای هواپیمایی که مجاز به فروش بلیط این ایام بودند، و همچنین سایت‌های اینترنتی فروش بلیت مبادرت کردند.

هدف از تشکیل تیم مشترک بازرسی دستگاه‌های نظارتی، بررسی وضعیت بازار فروش بلیت هواپیما، گرانفروشی احتمالی، وضعیت تقاضای بازار و رصد عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در رسیدگی به امور مسافران و تأخیرات پروازی و برخورد با سایت‌های فروش و یا دلالان مخل نظم در عرضه بلیت هواپیما است.

این گزارش حاکیست؛ در ادامه اقدامات صورت گرفته و بررسی گزارش فروش بلیط از سوی تعدادی از دفاتر و همچنین بررسی فروش اینترنتی شرکتهای معتبر بلیط‌های مسافری، مشخص شد یکی از شرکت‌های خدمات مسافرتی اقدام به فروش اجباری بلیت تک به همراه یک شب اقامت در هتل با مبالغی بالاتر از نرخ‌های اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری نموده است که در این راستا پس از تذکر لازم، شرکت مذکور متعهد گردید نسبت به لغو تمامی اقدامات غیرقانونی در حوزه صدور بلیت و فروش اجباری اقامتگاه بر روی بلیت صادره اقدام نماید.

همچنین در رسیدگی به تخلف یکی دیگر از دفاتر خدمات مسافرت هوایی و بررسی مدارک و مستندات فروش آن، مشخص گردید آژانس هواپیمایی مذکور در مسیرهای تهران – مشهد و تهران – اهواز به ترتیب بیش از ۸۶ و ۸۰ درصد بالاتر از نرخهانی اعلامی سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به اخذ وجوه اضافی از برخی مسافرین نموده است. که توسط بازرسان و کارشناسان این سازمان و مستند به مدارک موجود، تخلف گرانفروشی شرکت مذکور توسط کارگروه رسیدگی کننده محرز دانسته شد و پرونده‌ای به ارزش ۸ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۷۵۳ هزار ریال برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال گردید.

تاکید می‌شود؛ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان همواره آمادگی دارد در صورت شکایت شهروندان از تخطی دفاتر مذکور موضوع را بررسی و در صورت تأیید هرگونه تخلف با خاطیان طبق قانون برخورد خواهد شد.

یادآور می‌گردد؛ گران فروشی بلیت تحت هر عنوان غیرقانونی بوده و هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان‌های سراسر کشور یا ۱۸۷۰ امور شکایات سازمان هواپیمایی کشوری اعلام تا مورد رسیدگی قرار گیرد.



(تصاویر) مخوف‌ترین مرکز بازداشت و شکنجه در دمشق