برخی از فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی بی کیفیت میفروشند / تبلیغات پر زرقوبرق برای آب کردن کالای آسیبدیده
به گزارش تجارتنیوز، چند سالی است که تبلیغات فروشگاههای لوازم خانگی به صورت گسترده پای خود را به تلویزیون باز کرده و حتی در این تبلیغات شاهد حضور چهرههای سرشناس و مطرح هستیم.شرایط متنوع اقساط، قیمت ارزان، کیفیت بالا، محصولات متنوع، ارسال رایگان،...
به گزارش تجارتنیوز، چند سالی است که تبلیغات فروشگاههای لوازم خانگی به صورت گسترده پای خود را به تلویزیون باز کرده و حتی در این تبلیغات شاهد حضور چهرههای سرشناس و مطرح هستیم.
شرایط متنوع اقساط، قیمت ارزان، کیفیت بالا، محصولات متنوع، ارسال رایگان، سیستم منسجم پشتیبانی و … از جمله مزایایی هستند که در تبلیغات این فروشگاههای لوازم خانگی بسیار بر آن تاکید میشود؛ از همین رو بسیاری از مردم به خرید از این فروشگاهها ترغیب میشوند.
اما یک مسئول صنفی میگوید: تبلیغات این فروشگاههای لوازم خانگی در رسانه ملی به معنای آن نیست که قیمت و کیفیت این کالاها حتما مورد تائید است. او به مصرفکنندگان پیشنهاد میکند که قبل از خرید حتما قیمت و کیفیت این محصولات را با سطح بازار مقایسه کنند.
ضرورت بررسی اصالت کالا پیش از خرید
محمدحسین اسلامیان، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با تجارتنیوز عنوان کرد: با توجه به تبلیغات گسترده فروش لوازم خانگی در تلویزیون، بسیاری از مردم تصور میکنند که به راحتی میتوان به این تبلیغات اعتماد کرد.
او ادامه داد: استفاده از مزایای فروشگاههای لوازم خانگی که اکنون در تلویزیون تبلیغ میشود، اتفاق مثبتی است. اما بهتر است مردم قبل از اینکه اقدام به خرید از این فروشگاهها کنند، بررسی جامعی در سطح بازار انجام دهند تا بتوانند از لحاظ قیمت، کیفیت کالا و … اطمینان حاصل کنند.
او خاطرنشان کرد: بررسی که از این فروشگاههای لوازم خانگی صورت گرفته است، نشان میدهد تمام کالاهایی که در آن به فروش میرسد از برندهای معتبر و با کیفیت نیستند.
این فعال بخش خصوصی به مصرفکنندگان پیشنهاد کرد قبل از خرید از این فروشگاهها حتما اصالت کالا را بررسی و قیمت آن را با سطخ بازار مقایسه کنند و سپس مبادرت به خرید کالا از این فروشگاه ها کنند.
اسلامیان در این باره توضیح داد: کارخانههای تولیدی یکسری کالای موجود دارند که بر اثر جابهجایی و حملونقل دچار نقص و ضربدیدگی شدهاند؛ این کالاها بعد از تعمیر توسط این کارخانهها با قیمت 20 تا 25 درصد پایینتر به یکسری فروشگاهها فروخته میشود.
او تاکید کرد: گاه در اتحادیه صنایع لوازم خانگی مشاهده شده است برخی از فروشگاهها، کالا با گرید B را با قیمت گرید A فروختهاند؛ در همین راستا مصرفکنندگان قبل از خرید توجه جدی به این موضوع داشته باشند.
در مردادماه سال جاری وزارت صمت، از سه وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی سه ساله با سود ۱۸ درصد برای خرید لوازم خانگی خبر داد اما مورد استقبال قرار نگرفت. اسلامیان در این باره گفت: تا زمانی که مردم برای خرید لوازم خانگی اختیار عمل نداشته باشند این دست طرحها اجرایی نخواهد شد.
او اظهار کرد: بنکارت، مصرفکننده را مجبور میکند از یک فروشگاه خاص و یا یک برند خاص لوازم خانگی خریداری کنند که در نتیجه مردم پس از خرید آن را در سطح بازار با قیمت ارزانتر به فروش میرسانند.
برای مطالعه بیشتر گزارش شوک ارزی به بازار لوازم خانگی را در تجارتنیوز بخوانید.