سرپرست آموزش و پرورش: کنکور یک سد محکم در برابر توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش بوده
رکنا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امتحانات نهایی از حساسیت بالایی برای دستگاه تعلیم و تربیت برخوردار است، لذا اهمیت آنها کمتر از آزمون کنکور نیست.
به گزارش رکنا، رضامراد صحرایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای آموزش و پرورش باید در چهارچوب قانون و مقررات موجود تصمیم گیری شود.
وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری امتحانات نهایی آمادگی لازم داریم، افزود: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، این امتحانات حساسیت بالایی برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد. حوزه های امتحان نهایی زیادی در کشور داریم که اهمیت آنها کمتر از آزمون کنکور نیست.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: برای حفظ امنیت سئوالات امتحانی، تدابیر مختلفی اندیشیده خواهد شد.
صحرایی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ابراز کرد: بر اساس این مصوبه فعالیت های آموزشی و پرورشی میتواند متناسب با آنچه در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی آمده، ارائه کرد. معلم، مدرسه و کلاس جایگاه و شأن خود را بدست می آورند.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور یک سد محکم در برابر توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش بوده و یکی از موانع اجرای تحول در آموزش و پرورش است.
صحرایی اظهار کرد: باید از تجربیات دوران کرونا درس بگیریم و از آنها برای بهبود روند آموزش و پرورش استفاده کنیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: اجرای آموزش ترکیبی نیازمند استلزاماتی است که همه آنها در دست آموزش و پرورش نیست باید همه دستگاه ها برای اجرای این امر مهم به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی تصریح کرد: خصوصی سازی در آموزش و پرورش خلاف نص صریح قانون است چون سرنوشت نسل آینده کشور در دستان این نهاد تاثیرگذار کشور است.
در ادامه این جلسه محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نظام مالی و اقتصادی آموزش و پرورش و مناسبات آن با سایر دستگاه ها باید مورد باز بینی و بازنگری قرار گیرد.
وی افزود: دستگاه ها در نگاه به آموزش و پرورش باید منافع ملی را در نظر گرفته و کمک کنند تا مسائل و مشکلات آموزش و پرورش برطرف شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: همه باید نسبت به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش احساس مسئولیت نموده و برای حل آنها به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند.
در این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله کنکور، ضرورت تدوین آئین نامه تصحیح اوراق امتحانی، لزوم بررسی برنامههای مربوط به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه در شورای عالی آموزش و پرورش، توجه جدی به فعالیتهای تربیتی و پرورشی مدارس، توجه جدی به نقش معلم، تهیه و تدوین مقررات نحوه ارتباط اولیاء و ارباب رجوع با مدارس، اجرای طرح تثبیت یادگیری دانش آموزان، بی سوادی پنهان دانش آموزان در دوران کرونا و.... را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در ادامه نیز ماده واحده «شرایط و شایستگی های جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش» مورد بحث و بررسی قرار گرفته و کلیات آن به تصویب رسید و ادامه بررسی آن به جلسه آینده این شورا موکول شد.