حضور بیش از 40 میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسانهای داخلی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسانهای داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویسها استفاده میکنند.
به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ عیسی زارع پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه همایش روابط عمومیهای وزارت ارتباطات، شرکتها و سازمانهای تابعه با اشاره به اینکه روابط عمومیها زبان گویای وزارتخانه هستند، اظهار کرد: به همین منظور و برای پاسخگویی بهتر باید نسبت به اقدامات و کارهای انجام شده اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشند.
وی به برخی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره و به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از کلان پروژههای این وزارتخانه پرداخت و افزود: شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک زیرساخت پرسرعت و امن در گستره جغرافیای سرزمینی ایران از سالهای گذشته آغاز شده و تا دولت سیزدهم حدود ۲۳ درصد پیشرفت داشته و بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی تا بهمن سال گذشته به ۵۷ درصد رسیده و تاکنون نیز به حدود ۶۲ درصد پیشرفت کار منجر شده و تا ان شالله طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری نیز این رقم به ۷۵ درصد خواهد رسید.
ما فیبرنوری را به منازل رساندیم
وزیر ارتباطات به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از کلان پروژه های وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود: این پروژه نیاز کشور در دهههای آینده در حوزه ارتباطات را مرتفع میکند و کاری است که تمام کشورهای پیشرفته در دنیا نیز انجام داده و یا در حال انجامند.
زارع پور تصریح کرد: پروژه FTTx تا پایان سال در تمامی شهرها آغاز میشود و کار بزرگی است که میتواند در مردم امید ایجاد کند و به همین دلیلی باید شروع و پایان این کار در هر شهر به تصویر کشیده شود.
وی توسعه ارتباطات روستایی را نیز یکی دیگر از اولویتهای این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: تاکنون و در دولت سیزدهم حدود ۴۱۰۰ روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شده اند که باید به صورت مناسب برای مردم انعکاس داده شود.
زارع پور تصریح کرد: برای پیگیری و انعکاس این اقدامات هر روستا میتواند به عنوان یک سوژه مطرح شود که با پوشش اینترنت چه اتفاقاتی در روستا افتاده است.
گوگل ۴۰ میلیون کاربر فعال برای پیام رسان های ایرانی را نشان می دهد
وزیر ارتباطات حمایت و تقویت پیامرسانهای داخلی را یکیدیگر از اقدامات دوره جدید در وزارت ارتباطات اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بر اساس داشبورد فایربیس گوگل بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در پیام رسانهای داخلی حضور دارند و از خدمات و سرویس ها استفاده میکنند.
زارع پور درباره اهمیت دادههای دیجیتال و پلتفرمهای بومی نیز گفت: اگر کشوری در دنیای دیجیتال آینده داراییهای دیجیتال نداشته باشد حکمرانی آن کشور در اختیار دیگران قرار میگیرد و مستعمره دیجیتالی کشورهای دیگر میشود.
وی به دستاوردهای فضایی در دولت سیزدهم نیز اشارهای کرد و افزود: در این دوره کوتاه دولت سیزدهم ۷ پرتاب فضایی عملیاتی و تحقیقاتی داشتیم که سابقه نداشته است و امسال نیز پرتابهای دیگری برنامهریزی شده است.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: برای اولین بار ما هم اکنون میتوانیم به وسیله ماهوارههای خود، تصاویر رنگی از هر جای دنیا با دقت یک متر داشته باشیم.
وی دولت هوشمند و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه اعلام کرد و افزود: بسیاری از خدمات دولت هم اکنون از طریق این پنجره در دسترس مردم قرار دارد و تا پایان سال نیز تمام خدمات دولتی بر اساس قانون باید در این پنجره ارائه شود.
زارع پور: کارمندان باید در حوزه های مختلف، وزارت خانه را تبلیغ کنند!
طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع پور بعد از اشاره به اقدامات انجام شده در وزارت ارتباطات از کارکنان و مدیران روابط عمومیها خواست نسبت به تبلیغ و ترویج ظرفیتهای داخلی در حوزههای مختلف این وزارتخانه اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با انتقاد از اینکه کارهای انجام شده کمتر معرفی شده است افزود: کار رسانهای برای یک پروژه بزرگ مهم تر از خود انجام پروژه است چرا که اگر پروژه ای درست تبیین نشود کار هر چقدر بزرگ باشد، دیده نمیشود و مردم بهره آن را نیز نخواند برد.
وزیر ارتباطات پاسخگویی و اطلاع رسانی را حداقل انتظار خود از روابط عمومی عنوان کرد و گفت: شما به عنوان سفیران وزارت ارتباطات در مجامع عمومی و در جمع مردم حضور داشته و پاسخگوی مردم باشید.