متا میخواهد در اروپا رقیب اپ استور و پلی استور شود
متا میخواهد کاربران در اتحادیه اروپا اپلیکیشنها را بهطور مستقیم از طریق تبلیغات فیسبوک و نه فروشگاههای اپ گوگل و اپل دانلود کنند.
متا میخواهد در اروپا به کاربران اجازه دهد تا بهطور مستقیم اپلیکیشنها را از طریق تبلیغات فیسبوک دانلود کنند که این رویکرد درنهایت متا را تبدیل به رقیبی برای اپ استور اپل و گوگل پلی میکند.
به گزارش ورج، این نوع جدید از تبلیغات در ادامه سال جاری میلادی بهصورت آزمایشی در اختیار شماری از توسعهدهندگان قرار میگیرد. متا به لطف قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا که انتظار میرود در بهار آینده اجرایی شود، میخواهد وارد چنین بازاری شود. طبق این قانون، اپل و گوگل باید در پلتفرمهای موبایل خود روشهای جایگزین برای دانلود برنامهها را معرفی کنند.
متا به جنگ اپ استور و گوگل پلی میرود؟
متا به توسعهدهندگانی که در این برنامه آزمایشی شرکت میکنند گفته است که با میزبانی از برنامههای اندرویدی آنها و امکان دانلود مستقیم از طریق فیسبوک و نه پلی استور، نرخ نصب بالاتری را تجربه خواهند کرد. در راهاندازی اولیه سرویس مدنظر متا، این شرکت هیچ سهمی از درآمدهای درون برنامهای دریافت نخواهد کرد، بنابراین توسعهدهندگان میتوانند از سرویسهای پرداخت مدنظرشان استفاده کنند.
سخنگوی متا، «تام چانیک» چنین برنامهای را تأیید کرده و در بیانیهای گفته است که متا همیشه برای کمک به توسعهدهندگان برای توزیع برنامههایشان علاقهمند بوده است:
«ما همیشه علاقه داشتیم که به توسعهدهندگان برای توزیع برنامههایشان کمک کنیم و گزینههای جدید باعث افزایش رقابت در این فضا میشود. توسعهدهندگان سزاوار راههای بیشتری هستند تا بتوانند بهراحتی برنامههایشان را در اختیار افرادی که میخواهند، قرار دهند.»
درحالیکه در اندروید امکان سایدلودینگ اپها وجود دارد، گوگل با روشهای مختلفی انجام چنین کاری را دشوار کرده است. بااینحال، متا میخواهد ابتدا به سراغ اندروید بهجای iOS برود و سرویس خود را در سیستمعامل موبایل گوگل آزمایش کند.
متا تنها شرکتی نیست که میخواهد پس از اجراییشدن قانون DMA اتحادیه اروپا وارد بازار فروشگاههای اپلیکیشن شود. مایکروسافت هم چند ماه پیش گفته بود که امیدوار است سال آینده میلادی در اروپا یک اپ استور جایگزین برای بازیها در اندروید و iOS راهاندازی کند.
منبع: دیجیاتو