مرسدس طرح ردبول را تست کرد و نتیجه خوبی نگرفت
فرمول یک ایران – تیم فرمول یک مرسدس میگوید آزمایشهای اولیهای که بر روی یک طرح کپی از روی خودروی فرمول یک ردبول داشته است، کاهش قابل توجهی از دانفورس را در مقایسه با طراحی خودروی اصلی نشان داده است. جهش بزرگی که مکلارن با پکیج مسابقه اتریش و...
فرمول یک ایران – تیم فرمول یک مرسدس میگوید آزمایشهای اولیهای که بر روی یک طرح کپی از روی خودروی فرمول یک ردبول داشته است، کاهش قابل توجهی از دانفورس را در مقایسه با طراحی خودروی اصلی نشان داده است.
جهش بزرگی که مکلارن با پکیج مسابقه اتریش و بریتانیا (الهام گرفته از استون مارتین و ردبول) انجام داده است، رقبا را به این فکر انداخته است که آیا آنها نیز نیاز به تغییر چشمگیر مسیر توسعه دارند یا خیر.
در حالی که مرسدس مدتها اصرار داشت که بهینهسازیهای بدنه و سایدپاد یک عامل اصلی برای ایجاد عملکرد قابل توجه نیستند اما رقبا به وضوح شاهد دستاوردهای خوبی از تغییرات در این زمینه هستند.
مرسدس در مسابقه موناکو امسال به سمت یک راهحلی رفا که بیشتر به سبک ردبول بود اما به اندازه برخی تیمهای دیگر این مسیر کپی برداری را طی نکرده است.
توتو ولف مدیر تیم مرسدس، در توضیح این موضوع بیان کرد وقتی طراحی ردبول را در تونل باد خود امتحان کردند هیچ سودی پیدا نکردند که هیچ بلکه حتی سبب بدتر شدن وضعیت ماشین مرسدس نیز شد.
با این حال، او فکر می کند که روشی که مک لارن برای بهره برداری از طرح ردبول پیش گرفته است می تواند مفید باشد و شایسته بررسی دوباره است.
توتو ولف در پاسخ به این سوال که چرا مرسدس از ایده ردبول پیروی نکرده است، گفت:
ما از همان ابتدا کانسپت سایدپاد و بدنه (ردبول) را در تونل باد داشتیم تا ببینیم از کدام راه می توانیم پیش برویم و هر مسیر توسعه چقدر به عملکرد ما اضافه می کند.
با توجه به روش های اندازه گیری ما، میزان از دست دادن نسبی نیروی رو به پایین، قابل توجه بود. بنابراین، این چیزی نیست که ما بخواهیم در اوایل سال پیگیری کنیم.
آیا جهت طراحی خود را تغییر خواهیم داد؟ فکر میکنم که گروه بزرگی از مهندسان ایرودینامیک به رهبری جیمز داریم و مطمئنم که با دیدن قدمی که مکلارن برداشت، این موضوع قابل تامل خواهد بود.
ولف هنوز معتقد است که کلید جهش مرسدس به جلو، باز کردن عملکرد بیشتر از کف و زیر این خودرو است تا قسمت ظاهری بدنه:
سایدپاد و بدنه تنها بخشی از شاسی هستند و به وضوح به نظر می رسد که راه حل های جالبی وجود دارد که عملکرد آنها بالا می رود.
اما بیشتر عملکرد و توان از کف و دیفیوزر استخراج می شود، ما ندیده ایم که آنها چگونه مقررات را تفسیر کرده اند و چگونه آن را انجام داده اند.
به نظر من، مسئله اینجاست که شما وقتی به خودروهای قدرتمند از سمت بالا یا کنار نگاه می کنید شبیه به هم به نظر می رسند. مطمئناً این در ذهن ما نیز وجود داشته است.