فردریک واسر: فراری بیش از حد در سیلورستون محافظه کار بود


فرمول یک ایران – مدیر تیم فرمول یک فراری، فردریک واسر معتقد است که عملکرد ضعیف تیم در مسابقه بریتانیا با “کمی ترس” از فرسودگی تایرها و همینطور محافظه کار بودن بدتر نشان داده شده است. چارلز لکلرک و کارلوس ساینز در مرحله تعیین خط مقام های چهارم و...

فرمول یک ایران – مدیر تیم فرمول یک فراری، فردریک واسر معتقد است که عملکرد ضعیف تیم در مسابقه بریتانیا با “کمی ترس” از فرسودگی تایرها و همینطور محافظه کار بودن بدتر نشان داده شده است.

چارلز لکلرک و کارلوس ساینز در مرحله تعیین خط مقام های چهارم و پنجم را کسب کردند اما در روز مسابقه در رده‌های نهم و دهم کار را تمام کردند. استراتژی هر دو راننده به دلیل حضور خودروی ایمنی تحت تاثیر قرار گرفت.

فردریک واسر در این مورد می گوید:

با شروع از رده های چهارم و پنجم، بعد از تعیین خط این احساس را داشتیم که می توانستیم کار بسیار بهتری از این را انجام دهیم. نمی توانیم با نتیجه نهمی و دهمی خوشحال باشیم. اکنون باید نگاهی عمیق به آخر هفته داشته باشیم.

فکر می‌کنم ما در روز جمعه دورهای شبیه ساز مسابقه و طولانی نزدیم. تنها دورهای طولانی را با تایر سافت زدیم و چارلز هم در گاراژ بود، ما از بابت فرسایش تایر ترس داشتیم.

در مدیریت تایر بسیار محافظه کار عمل کردیم و به اندازه کافی فشار نیاوردیم.

در مورد خودروی ایمنی کمی بدشانس بودیم، اما این مسئله تحت کنترل ما نیست و لازم نیست به این موضوع فکر کنیم. باید به این فکر کنیم که چه چیزی را می توانیم مدیریت کنیم. صادقانه بگویم، فکر می کنم که می توانستیم خیلی بیشتر فشار بیاوریم.

فکر می کنم که درست است بگویم که ما فرسایش کمتری داشتیم، این مشکل اصلی ما در ابتدای فصل بود ولی مسابقه سیلورستون اینطور نبود.

سرعت نیز همچنین تحت تاثیر شرایط باد و غیره قرار گرفته بود که می توانست ماشین را ناپایدار کند. از قبل هم می دانستیم که سیلورستون می تواند برای ما مسابقه سختی باشد. اما بیشترین شکست را ما با توجه به حضور خودروی ایمنی و فرسایش تایر داشتیم.

مدیر فرانسوی فراری در مورد مسابقه پیش روی مجارستان بیان کرد:

از لحاظ تئوری این پیست با ماشین فراری سازگاری بهتری دارد اما مسئله تنظیمات نیز مطرح است.

تنظیماتی که انجام می‌دهید، آماده‌سازی که برای آخر هفته دارید، دورهای روز جمعه ای که می زنید، همه عناصر کلیدی هستند. احتمالاً تاثیر این مسئله در بوداپست حتی بیشتر از سیلورستون خواهد بود زیرا سبقت گرفتن در آن پیست بسیار کار دشواری است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اهمیت ایمنی و امدادرسانی در حمل و نقل جاده ای