اصطلاحات کسب و کار: بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing چیست؟
فارغ از اندازه، اکثریت کسب و کارها امروزه تمرین بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing میکنند. این بدان خاطر است که ارزانترین راه برای رسیدن آنها به میلیونها نفر از بازار هدفشان است. اما بازاریابی اینترنتی واقعا چیست؟ تعریف بازاریابی...
فارغ از اندازه، اکثریت کسب و کارها امروزه تمرین بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing میکنند. این بدان خاطر است که ارزانترین راه برای رسیدن آنها به میلیونها نفر از بازار هدفشان است. اما بازاریابی اینترنتی واقعا چیست؟
تعریف بازاریابی اینترنتی
همچنین با نام بازاریابی آنلاین، فرایند تبلیغ یک برند، محصولات یا خدمات در اینترنت است. دامنهی وسیع آن شامل بازاریابی ایمیلی، مدیریت رابطهی مشتری الکترونیک، و هر فعالیت تبلیغاتی دیگری میشود که از طریق رسانههای بیسیم صورت میپذیرد.
این فرایند همچنین جنبههای فنی و ابتکاری شبکهی جهانی وب را ترکیب میکند از جمله تبلیغات، طراحی، توسعه و فروش. بهعلاوه، بازاریابی اینترنتی همچنین به ایجاد و قرار دادن تبلیغات در سرتاسر مراحل مختلف چرخهی تعامل مشتری میپردازد.
انواع بازاریابی اینترنتی
بازاریابی رابطهای Affiliate Marketing
این شیوهای از بازاریابی است که از طریق آن یک کسب و کار به خردهفروش آنلاین، سایت تجارت الکترونیک یا وبلاگ برای هر بازدیدکننده یا فروشی که این وبگاهها برای برندشان به بار میآورند پول پرداخت میکند.
تبلیغات نمایشی Display Advertising
این مورد به بنرهای تبلیغاتی برمیگردد که در وبلاگها یا وبگاههای دیگر برای تقویت حجم ترافیکِ محتوای خودشان نمایش داده میشوند. در عوض، این امر میتواند سطح آگاهی از محصول را بالا ببرد.
بازاریابی ایمیلی Email Marketing
از خودِ اسمش پیداست، که این یک فرایند بازاریابی است که شامل دسترسی به مشتریانتان از طریق ایمیل میشود.
بازاریابی درونیابی Inbound Marketing
این نوع از بازاریابی اینترنتی شامل به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند رایگان با بازار هدفتان است برای متقاعد کردن آنها تا مشتری وفادارتان شوند. این کار میتواند از طریق برقرار کردن یک وبلاگ کسب و کار انجام شود.
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) Search Engine Marketing
این شکلی از بازاریابی است که یک کسب و کار را از طریق آگهیهایی که در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر میشوند تبلیغ میکند. این کار شامل کاریابی پولی، تبلیغات متنی، و نرخ تبدیل یا از طریق نرخ بهینهسازی موتور جستجو صورت میپذیرد.
بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو (SEO) Search Engine Optimization
برخلاف SEM، SEO از فرایندهای غیرپولی و طبیعی تبلیغ محتوا در صفحات نتایج موتور جستجو SERPs استفاده میکند. این کار شامل جستجو و قرار دادن کلیدواژهها، لینک سازی و بازاریابی رسانههای اجتماعی میشود.
بازاریابی رسانههای اجتماعی Social Media Marketing
بر اساس ناماش، بازاریابی رسانههای اجتماعی فرایند ارتقاء یک وبگاه از طریق شبکههای اجتماعی مختلف مثل فیسبوک، توئیتر، گوگل+، لینکتاین، پینترست و غیره است.
چرا بازاریابی اینترنتی مهم است؟
اینترنت این قدرت را دارد که میلیونها انسان را از سرتاسر جهان به هم ارتباط بدهد. پس، همچنین توانایی آن را هم دارد که کسب و کار شما را به صورت جهانی در دسترس میلیونها نفر از بازار هدفتان قرار بدهد. آن چه این فرایند را بهترین تلاش بازاریابیتان میکند این واقعیت است که شما نیازی به پرداخت مقدار زیادی پول ندارید.
به علاوه، کارآمدی کمپین شما میتواند به آسانی با استفاده از تحلیلگران وب و ابزارهای بها-حجم-سود اندازهگیری شود. با وجود این، این امر مستلزم آن است که جنبههای بسیاری از بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید تا اینکه بدانید آیا تلاشهایتان بازده سرمایهای که برای کسب و کارتان میخواهید را به دست میدهد یا خیر.