درگ سدان‌های پرچم‌دار آلمانی، آئودی A8، مرسدس S کلاس و بی‌ام‌و سری 7


درگ سدان‌های پرچم‌دار آلمانی، آئودی A8، مرسدس S کلاس و بی‌ام‌و سری 7

سدان‌های فول سایز لوکس و پرچم‌دار آلمانی در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی به مصاف هم رفته‌اند و رقابت جالبی را ترتیب داده‌اند. سدان‌های فول سایز لوکس مطمئناً برای مسابقات درگ ساخته نمی‌شوند. این‌ها ماشین‌های مجللی هستند که روی راحتی و آرامش سرنشینان...

سدان‌های فول سایز لوکس و پرچم‌دار آلمانی در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی به مصاف هم رفته‌اند و رقابت جالبی را ترتیب داده‌اند.

سدان‌های فول سایز لوکس مطمئناً برای مسابقات درگ ساخته نمی‌شوند. این‌ها ماشین‌های مجللی هستند که روی راحتی و آرامش سرنشینان تمرکز دارند ولی مت واتسون که این‌طور فکر نمی‌کند، سه سدان پرچم‌دار آلمانی را برای برگزاری مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است. این خودروها همگی پلاگین‌هیبریدی هستند و بنابراین در اینجا خبری از غرش پیشرانه‌های قدرتمند V8 نخواهد بود زیرا هر سه سدان از پیشرانه‌های شش سیلندر استفاده می‌کنند.

ضعیف‌ترین عضو این جمع، آئودی A8 60 TFSIe است که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو استفاده می‌کند. مجموع خروجی قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این ماشین ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است. خودروی بعدی، مرسدس بنز S580e با پیشرانهٔ با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد. عنوان قوی‌ترین عضو گروه هم به ب‌ام‌و M760e می‌رسد که هرچند آن‌هم زیر کاپوت یک ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو دارد اما با ۵۷۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر، نشان می‌دهد که حرف M ابتدای نامش صرفاً نمایشی نیست.

وقتی وزن سه خودرو را مقایسه می‌کنیم، آئودی با ۲۳۴۰ کیلوگرم وزن که از دو رقیب هم‌وطن کمتر است، کمبود قدرت خود را جبران می‌کند درحالی‌که مرسدس با ۲۴۳۵ کیلوگرم بازهم در وسط قرار می‌گیرد و ب‌ام‌و با ۲۵۲۵ کیلوگرم سنگین‌ترین است. در همین حال، درحالی‌که سری ۷ و A8 به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند، در S کلاس نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که در درگ از حالت سکون قطعاً به ضرر سدان اشتوتگارتی‌ها خواهد بود.

ازآنجایی‌که این‌ها خودروهایی پلاگین‌هیبریدی هستند و از حالت پیمایش تمام الکتریکی بهره می‌برند، درگ اول با همین حالت برگزار می‌شود و خودروها نباید از پیشرانهٔ بنزینی استفاده کنند. در این درگ، راننده‌ها باید پدال گاز را تا حدی فشار دهند که موتور بنزینی روشن نشود. این درگ هرچند بسیار کند و ساکت بوده و حدود ۲۰ ثانیه طول می‌کشد تا خودروها ۴۰۰ متر را طی کنند اما هیجان جالبی دارد و نشان می‌دهد کدام سدان در حالت تمام الکتریکی سریع‌تر است. در درگ بعدی اما از پیشرانهٔ بنزینی هم استفاده می‌شود و سدان‌ها با تمام قوا به مصاف یکدیگر می‌روند. این رقابت‌ها را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس S580e ب‌ام‌و M760e آئودی A8 60 TFSIe
پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری V6 توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۷۱ اسب بخار ۴۶۲ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۳۵ کیلوگرم ۲۵۲۵ کیلوگرم ۲۳۴۰ کیلوگرم
قیمت ۱۰۷,۸۸۰ پوند ۹۳,۵۴۰ پوند ۱۱۹,۳۰۵ پوند

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مقایسه لامبورگینی روئلتو با اونتادور و سیان، گاوهای V12 سنت آگاتا