هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی خودرو در سال 1402
در این مقاله هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی خودروهای پرفروش بازار ایران در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران اعلام میکنیم. آنچه در این مطلب میخوانید: قطعات لازم برای تعمیر جلوبندی خودروهزینه و اجرت تعویض یا...
در این مقاله هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی خودروهای پرفروش بازار ایران در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران اعلام میکنیم.
آنچه در این مطلب میخوانید:
زمانی که بخش جلو و زیرین خودرو را نگاه کنید مجموعهای از دهها قطعه را خواهید دید که وظایف مختلفی از جمله هندلینگ خودرو، دفع ضربات وارده به کابین و حفظ توانایی خودرو در عبور از پیچها را بر عهده دارند. نکتهای وجود دارد این است که نباید سیستم تعلیق خودرو را با جلوبندی آن اشتباه بگیرید چراکه سیستم تعلیق علاوه بر مجموعه کمکفنرها و چرخهای جلو شامل همین قطعات در عقب نیز هست اما جلوبندی همانطور که از نامش پیداست فقط بخش جلو را شامل میشود.
قطعات لازم برای تعمیر جلوبندی خودرو
جلوبندی شامل بخشهای گوناگون از جمله سیبک، سیستم فرمان، کمکفنر، سگ دست، طبق یا سینی، رام و دستهموتور است که قبلاً درباره اکثر این قطعات صحبت کردهایم. درصورتیکه هریک از قطعات یاد شده خراب شوند باید در اسرع وقت نسبت به تعویض آنها اقدام شود چراکه جلوبندی نقش مهمی در کنترل و هدایت خودرو بر عهده دارد.
همچنین بخوانید: آچارکشی جلوبندی چیست؟
هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی خودرو در سال ۱۴۰۲
هزینه و اجرت تعویض یا تعمیر جلوبندی انواع خودرو در سال ۱۴۰۲ بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران به شرح زیر است:
نام خودرو | تعویض دستهموتور بالا راست | تعویض پایه دستهموتور جلو یا چپ | تعویض لاستیکهای چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | تعویض سیبک فرمان هر طرف | تعویض قرقری فرمان هر طرف | تعویض میل موج گیر جلو هر طرف | باز و بست طبق هر دو طرف | تعویض کمکهای جلو هر عدد | تعویض رام زیر موتور |
پراید | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
پراید دوگانه | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
پراید یورو ۴ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
تیبا بنزینی | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
تیبا دوگانهسوز | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۰۰,۰۰۰ |
ساینا دندهای | – | – | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
ساینا اتوماتیک | – | – | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای | – | – | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
کوییک اتوماتیک | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | – | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
تندر ۹۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تندر ۹۰ اتوماتیک | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ساندرو دندهای | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ساندرو اتوماتیک | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ |
مگان دندهای | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
مگان اتوماتیک | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۲۵۰,۰۰۰ |
پژو پارس ساده | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
پژو پارس دوگانهسوز | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
پژو پارس ELX | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
سمند | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
سمند دوگانه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
سمند EF7 | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
رانا | ۹۵۰,۰۰۰ | ۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
دنا | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۲۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دندهای توربو | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۵۰,۰۰۰ |
تندر وانت | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت آریسان | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
پیکان وانت | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۷۵۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | نام خودرو |
۳,۰۰۰,۰۰۰ | پراید |
۳,۰۰۰,۰۰۰ | پراید دوگانه |
۳,۰۰۰,۰۰۰ | پراید یورو ۴ |
۴,۰۰۰,۰۰۰ | تیبا بنزینی |
۴,۰۰۰,۰۰۰ | تیبا دوگانهسوز |
۴,۰۰۰,۰۰۰ | ساینا دندهای |
۴,۰۰۰,۰۰۰ | ساینا اتوماتیک |
۴,۰۰۰,۰۰۰ | کوییک دندهای |
۴,۰۰۰,۰۰۰ | کوییک اتوماتیک |
۵,۵۰۰,۰۰۰ | تندر ۹۰ |
۵,۵۰۰,۰۰۰ | تندر ۹۰ اتوماتیک |
۵,۵۰۰,۰۰۰ | ساندرو دندهای |
۵,۵۰۰,۰۰۰ | ساندرو اتوماتیک |
۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | مگان دندهای |
۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | مگان اتوماتیک |
۳,۷۵۰,۰۰۰ | پژو ۲۰۶ تیپ ۱ و ۲ و ۳ |
۳,۷۵۰,۰۰۰ | پژو ۲۰۶ تیپ ۵ |
۳,۷۵۰,۰۰۰ | پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۶ |
۳,۷۵۰,۰۰۰ | پژو ۲۰۷ دندهای |
۳,۷۵۰,۰۰۰ | پژو ۲۰۷ اتوماتیک |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | پژو پارس ساده |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | پژو پارس دوگانهسوز |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | پژو پارس ELX |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | سمند |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | سمند دوگانه |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | سمند EF7 |
۳,۷۵۰,۰۰۰ | رانا |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | دنا |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | دنا پلاس دندهای توربو |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | دنا پلاس اتوماتیک |
۴,۱۵۰,۰۰۰ | دنا پلاس اتوماتیک توربو |
۵,۵۰۰,۰۰۰ | تندر وانت |
۴,۰۰۰,۰۰۰ | وانت آریسان |
۴,۰۰۰,۰۰۰ | پیکان وانت |
- هزینه و اجرت تعمیرات پراید، تیبا، ساینا و کوییک
- هزینه و اجرت تعمیرات انواع محصولات رنو
- هزینه و اجرت تعمیرات ۲۰۶، ۲۰۷، پارس، سمند، رانا و دنا
- هزینه و اجرت تعمیرات انواع ماشین وانت
- لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی
-
اجرت و هزینه تعویض تسمه تایم و دینام انواع خودرو در سال ۱۴۰۲
مراحل تعمیر جلوبندی خودرو
با توجه به اینکه جلوبندی خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده بنابراین تعمیر آن فرایند پیچیدهای خواهد بود. به همین منظور میبایست از ابزارآلات مخصوص استفاده کرد. برای تعمیر جلوبندی خودروی خود باید مراحل زیر دنبال شود:
- تخمین میزان آسیب وارده
پیش از تعمیر جلوبندی خودرو میبایست با مراجعه به یک تعمیرکار خبره نسبت به تخمین آسیبهای وارده به آن اقدام کنید.
- جدا کردن بخشهای مختلف
پس از برآورد میزان آسیب وارده به قطعات جلوبندی، باید این قطعات جدا شوند و به همین منظور احتمال باز کردن بخشهایی همچون کاپوت، سپر، رادیاتور و… وجود خواهد داشت.
- تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده
در این مرحله هر قطعهای که خراب شده یا آسیب دیده باشد تعویض یا تعمیر خواهد شد. بدیهی است که در تهیه لوازمیدکی بخش جلوبندی باید از کیفیت قطعات مطمئن شد چراکه جلوبندی نقش مهمی در کنترل خودرو بر عهده دارد.
- سوار کردن قطعات روی خودرو و تست نهایی
پس از تعویض یا تعمیر قطعات نوبت به سوار کردن بخشهای باز شده روی خودرو میرسد. پس از این کار باید تستهای نهایی روی خودرو انجام گردد تا هرگونه نقص احتمالی در این مرحله پیدا و رفع شود.