بازار کار ادمینی پیج؛ فرصت‌ها و چالش‌ها 


بازار کار ادمینی پیج؛ فرصت‌ها و چالش‌ها 

Admin در لغت به معنای مدیر است و در شبکه‌های اجتماعی به فردی گفته می‌شود که مدیریت یک پیج را بر عهده داشته باشد. در اغلب موارد، صاحب صفحه، خود مدیریت پیج را بر عهده می‌گیرد؛ اما گاهی ممکن است به دلیل مشغله‌های کاری یا تعداد بالای مخاطبان، از اشخاص دیگری برای مدیریت صفحه استفاده کنند.

رشد و توسعه ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف، باعث شده که فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد شوند. ادمینی پیج، یکی از همین شغل‌ها است که با ظهور و توسعه اینستاگرام به وجود آمده است. اگر شما هم می‌خواهید وارد این حوزه کاری شوید، باید بدانید که بازار کار ادمینی پیج چگونه است و فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به آن چه چیزهایی هستند. با ما همراه باشید تا در این رابطه بیشتر بدانید.

ادمین‌های پیج چه کار می‌کنند؟

Admin در لغت به معنای مدیر است و در شبکه‌های اجتماعی به فردی گفته می‌شود که مدیریت یک پیج را بر عهده داشته باشد. در اغلب موارد، صاحب صفحه، خود مدیریت پیج را بر عهده می‌گیرد؛ اما گاهی ممکن است به دلیل مشغله‌های کاری یا تعداد بالای مخاطبان، از اشخاص دیگری برای مدیریت صفحه استفاده کنند.

ادمین اینستاگرام عموما کارهای زیر را انجام می‌دهد:

● تولید محتوای موثر و مرتبط با موضوع صفحه
● پاسخگویی به پیام‌ها در بخش کامنت و دایرکت
● مدیریت و ارزیابی میزان رشد صفحه
● جذب مخاطب و افزایش لایک، کامنت و تعامل پیج
● تجزیه و تحلیل تعامل‌ها و رفتارهای مخاطبان در صفحه

این وظایف گاهی بر عهده یک نفر است و گاهی بین چند نفر تقسیم می‌شود. به هر صورت، بازار کار ادمینی پیج بستگی به این دارد که فرد چقدر در انجام این کارها، از خود مهارت و تبحر نشان دهد.

فرصت‌های شغلی ادمینی پیج چگونه است؟

شغل ادمینی از آن دسته کارهایی است که با ورود به آن، می‌توانید از فرصت‌های متنوعی بهره‌مند شوید. کسی که به عنوان ادمین کار می‌کند، امتیازهای زیر را به دست خواهد آورد:

بازار کار ادمینی پیج؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

۱- تنوع کارها و پروژه‌ها

نخستین فرصت بزرگ شغل ادمینی، این است که پروژه‌ها و کارهای متنوعی به شما پیشنهاد می‌شود. بنابراین، می‌توانید سراغ پروژه‌ها و کارهایی بروید که در حوزه تخصص یا علاقمندی شما قرار دارند. یعنی ادمینی، اجبار یا تحمیل پروژه وجود ندارد و آنقدر تنوع زیاد است که می‌توانید سراغ بهترین گزینه با توجه به شرایط خود بروید.

۲- امکان دریافت پروژه همزمان

یکی از مزایای ادمینی این است که به یک پروژه و کارفرما محدود نیستید. در بازار کار ادمینی پیج، می‌توانید با توجه به توانمندی و زمان آزادی که دارید، پروژه‌های متنوعی دریافت کنید. این موضوع برای کسانی که از یکنواختی خسته می‌شوند، دوست دارند کارهای جدید را تجربه کنند یا به فکر درآمد بیشتر هستند بسیار جذاب است.

۳- کسب اطلاعات متنوع

اگر از آن دسته افرادی هستید که به یادگیری در حوزه‌های مختلف علاقه دارید، ادمینی بازار کار جذابی برای شما خواهد داشت. در این شغل می‌توانید با کسب‌وکارهای مختلفی در ارتباط باشید. تولید محتوا و پاسخگویی به مشتریان و مدیریت صفحه برای این کسب‌وکارها، باعث می‌شود اطلاعات زیادی درباره آن‌ها کسب کنید.

۴- زمان آزاد برای یادگیری بیشتر

ادمینی پیج، برای کسانی که به دنبال یک شغل موقت هستند و وقت محدودتری دارند، مناسب است. ادمین‌ها، عموما ساعت کاری تعیین شده‌ای ندارند؛ به همین دلیل کسانی مانند دانشجویان یا افرادی که در حال یادگیری مهارت‌های گوناگون هستند به راحتی می‌توانند سراغ آن بروند.

۵- دستمزد درصدی بر اساس پروژه

یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازار کار ادمینی پیج این است که در آن می‌توانید در سود کارفرما شریک شوید. در صورتی که مهارت بالایی در تولید محتوا، فروش محصول یا تبلیغات موثر داشته باشید، به راحتی می‌توانید در بخشی از سود پیج شریک شوید و درآمد خوبی کسب کنید.

ادمین‌ها در کار خود چه چالش‌هایی را تجربه می‌کنند؟

هر کاری چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد و ادمینی هم از این قاعده مستثنی نیست. در بازار کار ادمینی، همیشه ممکن است به موانعی برسید که عبور از آن‌ها دشوار به نظر برسد. در ادامه، به مهم‌ترین چالش‌های بازار کار ادمینی پیج می‌پردازیم.

بازار کار ادمینی پیج؛ فرصت‌ها و چالش‌ها

۱- توقعات نامعقول کارفرما

یکی از چالش‌هایی که ادمین‌ها تجربه می‌کنند، توقعات غیرمنطقی کارفرماهاست؛ مثلا در برخی آگهی‌های استخدامی می‌بینیم که با حقوق وزارت کار، انتظار دارند ادمین به صورت ۲۴ ساعته آنلاین باشد، تولید محتوا کند، به پیام‌ها پاسخ دهد و حتی به شبکه‌های اجتماعی دیگر هم تسلط کامل داشته باشد. برخی ادمین‌ها به دلیل بی‌تجربگی چنین آگهی‌هایی را می‌پذیرند و باعث ضربه به بازار کار ادمینی پیج می‌شوند.

۲- درگیری شبانه‌روزی با کار

بعضی ادمین‌ها به صورت مداوم با شغل خود درگیر هستند و این موضوع زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. استفاده مداوم از تلفن همراه، نداشتن تعادل بین کار و زندگی و سنگین شدن وظایف ادمین به دلیل رشد پیج، باعث این مشکل خواهند شد. برای جلوگیری از این موضوع، می‌توانید از ابزارهای مدیریت زمان استفاده کنید.

۳- پیدا نکردن پروژه مناسب

به ندرت پیش می‌آید که ادمین‌ها به صورت تمام وقت برای یک پیج کار کنند. اغلب این افراد، فریلنسر هستند و با دریافت پروژه، کسب درآمد می‌کنند. گاهی ممکن است ادمین نتواند پروژه‌ای با قیمت مناسب پیدا کند یا مجبور شود در پیجی کار کند که به موضوع آن علاقه ندارد. البته این اتفاق در اغلب موارد موقتی است و با گذشت زمان، بهتر خواهد شد.

۴- ترند شدن شبکه‌های اجتماعی دیگر

بازار کار ادمینی پیج، گاهی کساد می‌شود؛ زیرا ظهور شبکه‌های اجتماعی جدید ممکن است منجر به افت طرفداران یک شبکه دیگر شود. البته در صورتی که یک ادمین، بتواند خود را به روز نگه دارد و استفاده از شبکه‌های اجتماعی جدید را بیاموزد، این موضوع برای او تبدیل به یک فرصت می‌شود و دیگر چالش نیست.

چطور به عنوان ادمین استخدام شوم؟

برای ادمین شدن شما اول باید آموزش ببینید. بعد از آموزش راه‌های زیادی برای استخدام شدن دارید. می‌توانید در سایت‌های کاریابی آنلاین رزومه بفرستید یا با پیج‌هایی که ادمین می‌خواهند در ارتباط باشید.

برای اینکه راه‌های ساده‌تر و شرایط کار را بدانید مقاله «شرایط استخدام ادمین اینستاگرام» را مطالعه کنید

نتیجه‌گیری

ادمینی یکی از پرطرفدارترین شغل‌ها است و می‌توانید درآمد خوبی از آن به دست آورید و فرصت‌های شغلی متنوعی را تجربه کنید. بازار کار ادمینی، مثل هر شغل دیگری، گاهی گرم و گاهی کساد است و فرصت‌ها و چالش‌هایی دارد. برای ورود به این شغل، بهتر است همه مزایا و معایب را در کنار یکدیگر در نظر داشته باشید تا بتوانید منطقی‌تر تصمیم بگیرید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های سال 2024 به انتخاب مجله تایم