گزارش ها جدید حاکی از آن است که اجرای برخی بازی های یوبیسافت از سری Assassin's Creed، Avatar و Star Wars روی سیستمهای مجهز به بروزرسانی 24H2 ویندوز ۱۱، باعث بروز مشکلات ناپایداری و کرش کردن سیستم میشود. به همین دلیل مایکروسافت فعلاً انتشار این آپدیت را برای این سیستمها متوقف کرده است.
بر اساس گزارش Tom’s Hardware، مایکروسافت اعلام کرده است که برخی کاربران ممکن است هنگام اجرای برخی بازیهای یوبیسافت در ویندوز 11 نسخه 24H2 با مشکلاتی مواجه شوند. به همین دلیل این شرکت انتشار بهروزرسانی 24H2 را برای دستگاههایی که این بازیها روی آنها نصب شده است، متوقف کرده است. یوبیسافت نیز برای کاستن از اثرات این مشکل راه حلی موقتی ارائه داده است، اما هر دو شرکت مایکروسافت و یوبیسافت هشدار دادهاند که این راهحل ممکن است منجر به کاهش عملکرد بازی و افت فریم شود. در حال حاضر، زمان مشخصی برای حل کامل این مشکل اعلام نشده است، اما توسعهدهندگان در حال تلاش برای رفع آن هستند.
نسخه 24H2 ویندوز 11 بهبودهای زیادی را به خصوص در زمینه عملکرد گیمینگ داشته است، اما این پیشرفتها با برخی مشکلات نیز همراه بوده است که از جمله آنها میتوان به گزارشهایی از کرشهای پیدرپی و مشکلات در SSDهای وسترن دیجیتال اشاره کرد. در بیانیه مایکروسافت آمده است:
پس از نصب ویندوز 11، نسخه 24H2، ممکن است با مشکلاتی در برخی بازیهای یوبیسافت مواجه شوید. به همین برای محافظت از تجربه کاربری ویندوز، محدودیتی برای نصب این بروزرسانی برای دستگاههایی که این بازیها روی آنها نصب شدهاند، اعمال کردهایم.
بازیهایی که این مشکل در آنها مشاهده شده است شامل Assassin's Creed Valhalla، Assassin's Creed Origins، Assassin's Creed Odyssey، Star Wars Outlaws و Avatar: Frontiers of Pandora میشوند. کاربران هنگام اجرای این بازیها با مشکلاتی مانند عدم پاسخدهی، فریز شدن، و صفحهسیاه روبهرو شدهاند به همین دلیل دستگاههایی که این بازیها روی آنها نصب شده باشند، از طریق Windows Update بهروزرسانی جدید را دریافت نخواهند کرد. مایکروسافت در حال همکاری فعال با یوبیسافت برای یافتن راهحل است و تا زمان رفع مشکل، توصیه میکند که کاربران از بهروزرسانی دستی به این نسخه خودداری کنند.
مایکروسافت پیشنهاد داده است که اگر بازی هنگ کند یا فریز شود، کاربران میتوانند از Task Manager برای بستن آن استفاده کنند. گزارشها نشان میدهند که کاربران از حداقل اوایل ماه گذشته با این کرشها مواجه بودهاند. یکی از توصیههای رایج، بازگشت به نسخه 23H2 است که کاربران تا 10 روز بعد از ارتقا به نسخه جدید فرصت دارند که این کار را انجام دهند، اما فعلاً مطمئنترین روش برای حل مشکل، نصب مجدد ویندوز است.