معرفی گیربکس اتوماتیک جدید رنو با 15 دنده و بدون واحد کلاچ
گیربکس اتوماتیک جدید رنو با نام DB49 بجای واحد کلاچ، برای مدیریت دندهها به دو موتور الکتریکی مجهز است و ۱۵ ضریب دندهٔ مختلف را ایجاد میکند. شرکت بریتانیایی هورس پاورترین که متعلق به رنو و جیلی است، تولید گیربکس جدیدی را با نام DB49 آغاز...
گیربکس اتوماتیک جدید رنو با نام DB49 بجای واحد کلاچ، برای مدیریت دندهها به دو موتور الکتریکی مجهز است و ۱۵ ضریب دندهٔ مختلف را ایجاد میکند.
شرکت بریتانیایی هورس پاورترین که متعلق به رنو و جیلی است، تولید گیربکس جدیدی را با نام DB49 آغاز کرده است. یکی از مهمترین ویژگیهای این گیربکس، فقدان واحد کلاچ است زیرا این سیستم با دو موتور برقی جایگزین شده است که هم وظیفهٔ حرکت دادن خودرو را بر عهده دارند و هم مدیریت دندهها را انجام میدهند. این اولین گیربکسی است که توسط خود شرکت هورس پاورترین طراحی شده و میتواند در خودروهای الکتریکی، هیبریدی و تمام بنزینی مورداستفاده قرار گیرد. این گیربکس جدید اولین بار روی رنو رافال پلاگینهیبریدی نصب خواهد شد.
گیربکس DB49 به لطف ضرایب مختلف دنده و دو موتور الکتریکی در داخل خود، میتواند تا ۱۵ ضریب دندهٔ مختلف تولید کنده و بنابراین، اساساً گیربکسی ۱۵ سرعته خواهد بود. این گیربکس که ۹۹ کیلوگرم وزن دارد، توان تحمل حداکثر ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. این گیربکس توسط یک واحد الکترونیکی یکپارچهٔ پیشرفته کنترل میشود که در کارخانهٔ Aveiro در اسپانیا به تولید میرسد. این سیستم شامل سختافزار و نرمافزارهایی بهینهسازی شده برای کاهش مصرف شارژ باطری و درنتیجه افزایش قابلیت پیمایش الکتریکی است.
مدیرعامل هورس پاورترین در مورد این گیربکس جدید گفته است:
آغاز تولید DB49 چیزی بیش از یک نقطهٔ عطف تکنولوژیک است. این گیربکس نقش استراتژیک هورس پاورترین را در اکوسیستم جهانی حملونقل بازی میکند. DB49 یک گیربکس هیبریدی است که تکاملی از DB35 برای استفاده در رنو رافال محسوب میشود. این نتیجهٔ نوآوری بیوقفه با هدف توسعهٔ راهحلهای نوآورانه برای آیندهٔ پایدارتر و درعینحال برآورده کردن نیازهای بازار جهانی است.