بالاخره برند پوکو شیائومی وب سایت رسمی po.co را تعطیل کرد و از این پس کلیه محتواها و خدمات POCO از طریق وب سایت Mi.com شیائومی در دسترس کاربران قرار می گیرد. دلیل این تغییر و جزئیات بیشتر را در ادامه خبر بخوانید.
وبسایت رسمی برند پوکو (po.co) که پیشتر در اکتبر 2024 (مهر 1403) خبر بستهشدن آن اعلام شده بود، رسماً از دسترس خارج شد. از ابتدای سال 2025 (دی 1403)، تمام محصولات پوکو تنها از طریق وبسایت شیائومی به فروش خواهند رسید؛ اقدامی که هدف آن یکپارچهسازی اکوسیستم دیجیتال این شرکت است.
گارانتی و آینده برند پوکو
نخستین محصولاتی که تحت این تغییر به فروش میرسند، گوشیهای Poco X7 و Poco X7 Pro خواهند بود که عرضه آنها برای 9 ژانویه (19 دی) برنامهریزی شده است. همچنین، وبسایتهای جهانی پوکو و نسخههای منطقهای آن، از جمله صفحات بریتانیا، فرانسه و آلمان، اکنون به وبسایت رسمی شیائومی فوروارد میشوند.
وبسایت پوکو در هند نیز بهروزرسانی نشده و همچنان اطلاعات مربوط به پیش از عرضه گوشیهای Poco C75 و Poco M7 Pro 5G را نمایش میدهد؛ محصولاتی که قرار بود در نیمه دوم دسامبر (آذر ماه) معرفی شوند. علاوه بر این، اپلیکیشن فروشگاه پوکو نیز از دسترس خارج شده است. کاربران میتوانند اطلاعات شخصی خود را از طریق تنظیمات حساب شیائومی دانلود کنند؛ دادههایی که بهطور موقت مطابق قوانین مربوطه ذخیره خواهند شد.
پوکو تأیید کرده است که تمام خدمات گارانتی توسط برند مادر این کمپانی (شیائومی) ارائه خواهد شد؛ موضوعی که پیشتر نیز به همین شکل انجام میشد. با اینکه پوکو همواره بهعنوان برندی مستقل معرفی شده است، در واقع هیچگاه کاملاً مستقل نبوده و بیشتر بهعنوان یک استراتژی بازاریابی برای افزایش فروش شیائومی در بازارهای مختلف به کار رفته است.
این تغییر احتمالاً بخشی از استراتژی جدید شیائومی برای تقویت فروش گوشیهای خود و افزایش رضایتمندی خریداران است.