هشدار ایلان ماسک به رسانهها درباره پوشش خبری انفجار سایبرتراک
استارباک توضیح داد که این تیترها موجب تخریب برند تسلا میشوند و باعث میشوند مردم فکر کنند آتشسوزی در محصولات این برند رخدادی عادی است.
در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۵، یک دستگاه تسلا سایبرتراک در مقابل هتل ترامپ در لاسوگاس منفجر شد که منجر به کشته شدن راننده و زخمی شدن هفت نفر دیگر شد. راننده، متیو لیولزبرگر، یک سرباز نیروهای ویژه ارتش آمریکا بود که قبل از انفجار، با شلیک گلوله به زندگی خود پایان داده بود.
به گزارش ایتنا به نقل از پولیتیکو، تحقیقات نشان داد که وی به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مبتلا بوده و انگیزهٔ او از این اقدام، جلب توجه به مشکلات شخصی و سیاسیاش بوده است.
پس از این حادثه، رابی استارباک، فعال محافظهکار، همراه با تصویری از مطلبی درباره این حادثه در وبسایت Business Insider که متعلق به اکسل اسپرینگر، شرکت مادر پولیتیکو، است، در حساب خود در ایکس نوشت ماسک باید به شکایت از رسانههایی که داستان را به شکل غیرواقعی تنظیم کردهاند فکر کند.
استارباک توضیح داد که این تیترها موجب تخریب برند تسلا میشوند و باعث میشوند مردم فکر کنند آتشسوزی در محصولات این برند رخدادی عادی است. [این در حالیست که] به ازای هر 130 میلیون مایل طی شده حدود 1 آتشسوزی تسلا رخ میدهد. این آمار برای ماشینهای دیگر در هر 18 میلیون مایل 1 مورد است.
ماسک در پاسخ به این پیشنهاد برای بررسی شکایت نوشت: «شاید زمان انجام این کار فرا رسیده باشد».
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در نخستین واکنش خود در شبکههای اجتماعی از طراحی سایبرتراک تمجید کرده بود و اظهار داشت که ساختار این خودرو باعث شد تا انفجار به سمت بالا هدایت شده و خسارات کمتری به محیط اطراف وارد شود.
این حادثه و واکنشهای پس از آن، بحثهایی را دربارهٔ نقش رسانهها در پوشش اخبار مرتبط با فناوری و مسئولیت آنها در ارائهٔ اطلاعات دقیق و بدون ایجاد ترس یا سوءتفاهم برانگیخته است.
به گزارش ایتنا به نقل از پولیتیکو، تحقیقات نشان داد که وی به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مبتلا بوده و انگیزهٔ او از این اقدام، جلب توجه به مشکلات شخصی و سیاسیاش بوده است.
پس از این حادثه، رابی استارباک، فعال محافظهکار، همراه با تصویری از مطلبی درباره این حادثه در وبسایت Business Insider که متعلق به اکسل اسپرینگر، شرکت مادر پولیتیکو، است، در حساب خود در ایکس نوشت ماسک باید به شکایت از رسانههایی که داستان را به شکل غیرواقعی تنظیم کردهاند فکر کند.
استارباک توضیح داد که این تیترها موجب تخریب برند تسلا میشوند و باعث میشوند مردم فکر کنند آتشسوزی در محصولات این برند رخدادی عادی است. [این در حالیست که] به ازای هر 130 میلیون مایل طی شده حدود 1 آتشسوزی تسلا رخ میدهد. این آمار برای ماشینهای دیگر در هر 18 میلیون مایل 1 مورد است.
ماسک در پاسخ به این پیشنهاد برای بررسی شکایت نوشت: «شاید زمان انجام این کار فرا رسیده باشد».
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در نخستین واکنش خود در شبکههای اجتماعی از طراحی سایبرتراک تمجید کرده بود و اظهار داشت که ساختار این خودرو باعث شد تا انفجار به سمت بالا هدایت شده و خسارات کمتری به محیط اطراف وارد شود.
این حادثه و واکنشهای پس از آن، بحثهایی را دربارهٔ نقش رسانهها در پوشش اخبار مرتبط با فناوری و مسئولیت آنها در ارائهٔ اطلاعات دقیق و بدون ایجاد ترس یا سوءتفاهم برانگیخته است.